Accu vraagje

Markwin Serlui

New Member
4 dec 2021
3
0
Trophies
1
Hallo Allemaal,
Ik heb net mijn eerste AEG replica gekocht. Ik had al een paar snipers.
Er zaten geen lader of accu bij dus die heb ik los gekocht. De replica is een VFC VR16 carbine.
In de handleiding staat dat je minimaal een 9,6V 3000mah accu moet gebruiken. Ik heb een 11,1V 3000 mah accu gekocht maar begin nu te twijfelen of ik die kan gebruiken? Ivm het hogere voltage. Misschien slaat Dat minimaal eerder op de mah?
Ik hoor graag van jullie. Thanks !
 
9.6V gaat specifiek over een NimH batterij. Deze hebben doorgaans weinig power en zijn te vervangen voor 7.4v Lipo's.

het aantal Mah slaat vooral op hoe lang je er mee kan spelen. Met de meeste replica's kan je met 1500mah al prima een dag vol spelen (merk ik zelf). Meer is alleen maar handig, zo lang het in de replica past natuurlijk.

11.1v lipo speelt een stuk lekkerder, maar doordat je de motor meer kracht geeft kan de boel ook sneller slijten. Als er een mosfet oid in zit en de boel oke geshimd is, zou dit geen probleem moeten zijn. Zonder mosfet kunnen je trigger contacten redelijk snel zwart blakeren, omdat dan alle stroom via die contactjes gaat als je de trekker over haalt.
 
En vergeet het strippen van een eventuele plastic piston niet! ik heb eens voltage tests gedaan en lipos zijn idd een stuk sterker. vol geladen (op de juiste manier) heeft een 11.1 lipo namelijk een output van 12.8v:eek:... alsof je een auto accu op je aeg motortje zet.
 
Ik heb m'n auto een keer gestart met behulp van een 11.1v lipo van 4000mah 90c.
De accu was te leeg en kreeg hem alleen niet op gang. Laat maar weer eens zien hoeveel kracht er in de kleine blokjes zit!
(als je niet weet wat je doet kan ik het je niet aanraden hoor, daarnaast zal het ook lang niet altijd werken als de autoaccu te ver heen is)
 
  • Leuk
Waarderingen: Pascal-XM