Even voorstellen

Torben

Member
16 sep 2021
5
1
Trophies
1
Hey allemaal,

bij deze stel ik mezelf even voor.
Ik ben Torben, 32 jaar en kom uit het Noorden van het land. Onlangs lid geworden van de NABV en ben mij nog volledig aan het oriënteren welke richting ik op wil gaan. Het lijkt mij leuk om in contact te komen met anderen om de vele vragen die ik heb te kunnen bespreken. Ik heb altijd al affiniteit gehad met wapens en Airsoft leek mij de ideale oplossing toch met wapens om te gaan en belangrijker nog de vele mogelijkheden die deze tak van sport te bieden heeft anders als dan met vuurwapens.

Groeten

Torben
 
Welkom! Ook ik ben pas lid geworden bij de NABV. Heb meteen nadat ik de pas binnen kreeg mijn eerste AEG (en toebehoren) aangeschaft.

Had overigens van te voren al de nodige gear aangekocht.

Zondag ga ik voor het eerst alleen naar een skirm in Venlo
 
Welkom! Ook ik ben pas lid geworden bij de NABV. Heb meteen nadat ik de pas binnen kreeg mijn eerste AEG (en toebehoren) aangeschaft.

Had overigens van te voren al de nodige gear aangekocht.

Zondag ga ik voor het eerst alleen naar een skirm in Venlo

dank je wel, en wat leuk dat je de eerste stap gaat maken naar een evenement. zover ben ik nog niet ik zou graag in contact komen met mensen die ook nieuw zijn en/of ervaren personen die kunnen vertellen wat je in de basis al nodig hebt om bijvoorbeeld mee te doen aan een skirm
 
dank je wel, en wat leuk dat je de eerste stap gaat maken naar een evenement. zover ben ik nog niet ik zou graag in contact komen met mensen die ook nieuw zijn en/of ervaren personen die kunnen vertellen wat je in de basis al nodig hebt om bijvoorbeeld mee te doen aan een skirm



Om mee te doen heb je in principe alleen bescherming nodig dus een full facial mask of Veiligheidsbril icm met mondbescherming en uiteraard een replica.


Ik maak wel een opsomming van andere dingen:

Een Tactical Vest of Belt (riem) om o.a je reserve magazijnen in te kunnen doen.

Een replica als het een AEG is dan heb je ook lipos (accu’s) en accu lader nodig.

Magazijnen (high cap of mid cap )

Bibi’s munitie

Wapenkoffer om je replica in te kunnen doen (is ook wel handig )

Kleding (optioneel , ik heb leger broek en shirt met kniebeschermers)

Goede schoenen is aan te raden.

Handschoenen (optioneel)

Uiteraard kun je op sommige airsoft locaties ook replica’s huren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pascal-XM en Torben
Welkom op het forum! Kijk vooral even naar de beginnershandleiding die ik heb geschreven die je op dit forum kan vinden. Daar staat (bijna?) alles in wat je moet weten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Torben
Welkom Torben,

Ik weet iet hoe recent je bij de NABV bent gekomen, maar ik kreeg deze week een mail binnen met een uitnodiging voor 3 introducee dagen. Misschien leuk om daar naartoe te gaan als je die ook binnengekregen hebt. Word als ik het zo lees iets meer aandacht aan de basics gericht.

Tevens ook altijd de zogeheten Boss workshop is altijd aan te raden, belangrijke zaken die je misschien niet mee krijgt uit de videogames en films (niet dat ik er van uit ga dat je zo'n achtergrond hebt) of zelfs verkeerd aangeleerd hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Torben
Welkom Torben,

Ik weet iet hoe recent je bij de NABV bent gekomen, maar ik kreeg deze week een mail binnen met een uitnodiging voor 3 introducee dagen. Misschien leuk om daar naartoe te gaan als je die ook binnengekregen hebt. Word als ik het zo lees iets meer aandacht aan de basics gericht.

Tevens ook altijd de zogeheten Boss workshop is altijd aan te raden, belangrijke zaken die je misschien niet mee krijgt uit de videogames en films (niet dat ik er van uit ga dat je zo'n achtergrond hebt) of zelfs verkeerd aangeleerd hebt.

dank voor je reactie, ik heb inderdaad ook een mail van ze gekregen en het lijkt mij ook leuk om daar eens naar toe te gaan en goed om ook een workshop te volgen. Zijn er mensen hier die aanwezig zijn op een van deze dagen zodat ik een aanknopingspunt heb, altijd wel een fijner gevoel als je iemand kent daar die je van te voren nog even hebt kunnen spreken
 
Welkom op het forum! Kijk vooral even naar de beginnershandleiding die ik heb geschreven die je op dit forum kan vinden. Daar staat (bijna?) alles in wat je moet weten.

dankje ! Ga ik zeker even doen
ik heb momenteel alleen Bersa en een colt 1911 en ben nog aan het kijken voor een assault replica. Zo veel keuze maar mijn oog viel op SSR series van novritsch maar behalve de realistische werking ben ik nog niet volledig overtuigd of deze nou echt zo perfect zijn als word omschreven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pascal-XM
Zo veel keuze maar mijn oog viel op SSR series van novritsch maar behalve de realistische werking ben ik nog niet volledig overtuigd of deze nou echt zo perfect zijn als word omschreven.

Er staat niks van Novritsch in de beginnershandleiding met een reden ;). Weetje Nov is een meester in reclame en marketing en we zien het succes ervan overal om ons heen. Maar veel airsofters en vooral techs zijn zeer skeptisch over wat Nov produceert. Dit is vaak omdat wat nov aanbied meestal niet het geld waard is dat ervoor wordt gevraagd. Vaak zijn er betere opties voor minder te krijgen, zeker omdat Nov bijna alles wat die aanbied gewoon laat produceren door een oem. Zijn hicapa is gewoon een mengsel van kjw hicapa's bijvoorbeeld, met een andere kleur bucking.

Daarnaast zijn er ook enkele dingen die Nov doet waardoor mensen zijn spullen niet willen kopen. Dat zijn controverses rond zijn kanaal (buiten de randen van een veld gaan is daar volgens mij een van), maar ook met zijn producten. Het brutaal laten kopiëren van een plate carrier bijvoorbeeld, of de zeer slechte customer support toen zijn mk-23's niet goed feeden.

Ik zou daarom nooit iets van hem kopen, omdat ik het zelf beter zou kunnen maken of direct een betere optie kan kopen.
Ik zou zelf in plaats van de ssr gewoon een cyma p-90 kopen en daar dan een shadow Regime trigger unit en gate mosfet inzetten. bucking en nub veranderen, iets sterkere motor en je hebt een heel prima replica voor 200-250 euro.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pascal-XM en Torben
dank voor je reactie, ik heb inderdaad ook een mail van ze gekregen en het lijkt mij ook leuk om daar eens naar toe te gaan en goed om ook een workshop te volgen. Zijn er mensen hier die aanwezig zijn op een van deze dagen zodat ik een aanknopingspunt heb, altijd wel een fijner gevoel als je iemand kent daar die je van te voren nog even hebt kunnen spreken

Ik kan op de data in oktober niet, dus zat te denken aan november maar ik moet nog e en kijken of dat handig is met OV (geen auto)
 
dank voor je reactie, ik heb inderdaad ook een mail van ze gekregen en het lijkt mij ook leuk om daar eens naar toe te gaan en goed om ook een workshop te volgen. Zijn er mensen hier die aanwezig zijn op een van deze dagen zodat ik een aanknopingspunt heb, altijd wel een fijner gevoel als je iemand kent daar die je van te voren nog even hebt kunnen spreken
Je mag ook altijd bij copperhead in het noorden komen spelen. Als ik daar ben wil ik je wel op sleeptouw nemen :)