Mags klikken niet vast na vervanging barrel/bucking G&G CM16

Raymond B

Member
4 mei 2019
11
12
Trophies
2
Beste mede airsofters,

Na meer dan een jaar niks uit te hebben gevoerd in de mooie wereld van airsoft vanwege Covid ben ik weer zeer gemotiveerd om deze leuke sport weer op te pakken.
Ik had al enige tijd enkele upgrades in gedachte waar ik nu aan begonnen ben.
namelijk het vervangen van de inner barrel, en het vervangen van de bucking en nub.
Dit alles gebeurt in mijn G&G CM16 raider L.
De barrel is vervangen voor een Madbull Python v2 inner barrel (363mm) 6.03.
De bucking is vervangen door een Maple Leaf Macaron 60 graden.
De nub is vervangen voor een Maple Leaf Omega Nub.

Alles is prima verlopen met behulp van enkele topics op dit forum en via Youtube.
Echter loop ik nu tegen het volgende aan.
Bij het in elkaar zetten van de AEG ben ik tegen het feit gelopen dat mijn beide high cap mags (origineel bijgeleverd van G&G) niet meer vastklikken in de AEG.
Het palletje welke vast dient te klikken aan de zijkant van de mag beweegt wel maar het lijkt erop dat het hele gebeuren enkele millimeters verschoven is waardoor de mags net niet meer genoeg plek hebben om vast te klikken.
Ik heb al gekeken of de hop-up unit goed sluit op de gearbox/gesloten gedeelte, dit sluit goed.
Ook diverse malen de inner barrel en hopup unit opnieuw in de AEG geplaatst, dit lijkt elke keer goed te passen maar bied helaas geen oplossing. als ik de hopup er uit haal dan sluit de feeder van de mags wel gewoon op de hopup zelf.

Het is mij opgevallen dat de nieuwe barrel net enkele millimeters langer is dan de standaard barrel, dit zou niet uit moeten maken omdat de inner barrel gewoon uit kan steken bij de nozzle maar ik dacht dat het ieder geval waard is om te vermelden.

Hierbij doe ik dan ook een beroep op de ervaring van mijn mede airsofters om tot een oplossing te komen, suggesties en vragen zijn meer dan welkom!

Alvast bedankt voor de reacties!
groeten Raymond
 
Hoi Raymond,

Het klinkt toch echt alsof je barrelgroup te ver naar voren of achter zit (meest waarschijnlijk moet deze verder de loop in)
Dit probleem word waarschijnlijk veroorzaakt door dat de feeding tube van de hopup unit nu je magazijn tegenhoud op de rand van de uitgang van het magazijn in plaats van dat deze deze netjes in de ronde opening van de uitgang van je magazijn valt.

Misschien proberen met een stukje dikkere tape of zo op het magzijn geplakt in de magwell duwen. Dan zal de feeding tupe van de hop up unit een afdruk op het tape maken en kan je de huidige positie bepalen.

Langere loop lijkt mij inderdaad niet de oorzaak te kunnen zijn.

Hopelijk heb je hier wat aan.

greetings
 
Hoi Twin,

Ik ben hiermee aan de slag gegaan. Als eerste heb ik jouw tip met het stuk tape toegepast en hieruit bleek idd dat de feeding tube niet correct op de mag aansloot, zie foto.
Hierop heb ik nog een aantal keer de AEG geopend en gekeken waar dit door veroorzaakt werd, de hopup unit zat namelijk eigenlijk te ver in de loop. Hoe dit kan is mij nog een raadsel, alle onderdelen zitten erop zoals de veer om je inner barrel en de C-clip. Omdat het mij niet lukte ben ik andersom gaan redeneren.
Ik heb eerst de hopup tegen het ''gesloten gearhuis'' aangedrukt (exacte benaming is even ontschoten), toen mijn mag erin geschoven waarop deze vastklikte in de magwell. Hierna heb ik de outer barrel eroverheen geschoven en alles vastgezet (zie foto).
De mags klikken weer vast bij elke poging dus het is gelukt :D.

Bedankt voor jouw advies hierboven!
Mocht je nog een idee of suggestie hebben waarom de hopup te ver in de loop zat dan hoor ik dit graag!

Groeten Raymond
 

Bijlagen

  • feeding tube.jpg
    feeding tube.jpg
    18,7 KB · Weergaven: 266
  • mag.jpg
    mag.jpg
    40,6 KB · Weergaven: 258
Hey Raymond,

Super dat met mijn tips al wat verder bent gekomen.

Je zegt zelf al dat de veer om de innerbarrel zit, dus dat is het niet. Maar dat is eigenlijk het enige wat ik kon verzinnen dat dit probleem zou kunnen geven.

De juiste benaming is normaal gesproken ''Gearbox'' ;)

Je reversed enginering idee is inderdaad ook een hele goede manier om het probleem te lokaliseren/ oplossen.

Ik hoop dat iemand met een CM16 je nog een antwoord kan geven.

greetings

.