Goggles / bril / masker ...... help.

Als een organisatie een bril met MIL-PRF-32432 zou afkeuren omdat er niet EN166F op staat, zou ik grote moeite hebben om ze niet ter plekke uit te lachen. De eerste wordt getest met 7.4 Joule, die laatste met een miezerige 1.1 Joule in vergelijking.....
https://www.reddit.com/r/airsoft/comments/695ah5/ansi_z8712010_z87_milprf32432_and_a_brief_on/

Bovendien: de laatste keer dat ik mijn bril heb moeten laten controleren, is echt al een goede 3 jaar geleden. Het gaat erom dat je het juiste hebt en weet dat wat je draagt goed is, de juiste specificatie heeft en is getest.
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter en Trooper
Het gaat er om dat het juiste keurmerk gespecificeerd door de NABV er in staat.
Al kan het een atoombom weerstaan, als je zonder het juiste keurmerk bij een skirm komt KAN deze bril geweigerd worden. Dat zou zonde zijn.

Echt lariekoek verhaal , ESS lenzen/Smith kunnen een hagel geweer weerstaan op 4 meter .

Wat ik eerder vreemd vind is dat een piepklein brilletje en of ontbreken van gehoorbescherming word toegestaan .

Heb dit jaar alweer iemand naar het ziekenhuis zien gaan die een bb onder zijn bril kreeg en 1 persoon die hulp nodig had om een bb uit zijn gehoorkanaal te peuteren .

Dus weer zo'n gebakken lucht verhaal .
 
  • Leuk
Waarderingen: John Wick
Het hoeft niet eens en166f rated te zijn. Andere ratings voldoen ook, al is de EN normering in de EU het makkelijkst te controleren omdat alles dat hier zou moeten hebben. De info volgens NABV:
17. Oogbescherming verplicht op speelveld Personen die een speelveld/wedstrijdveld betreden, zijn op elk moment verplicht om onbeschadigde oogbescherming te dragen die minimaal voldoet aan de EN166-F, ANSI z87.1, STANAG 2920 v50 of de 40296 norm. Ook paintball maskers die vallen onder PPE 89/686/EEC zijn toegestaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Trooper