Goggles / bril / masker ...... help.

Eddie

Member
23 nov 2019
9
0
Trophies
2
Beste leden,

Na een jaar wachten eindelijk kunnen spelen.
Alles klaar en natuurlijk was het die dag bijna 30 graden.
Ik heb een pyramex i-force bril, maar helaas tijdens de briefing begon hij al te beslaan........
Met een beetje anti-fog pray heb ik gelukkig wel kunnen spelen maar mijn zicht was niet top.
Nu is mijn vraag aan jullie, hebben jullie ervaring met een goggle / bril / masker welke niet beslaat.
En dan graag van de spelers die ook goed zweten.

Alvast bedankt voor de moeite van het lezen en reageren.

Groet Eddie
 
Als je echt goed zweet zijn er eigenlijk 2 mogelijkheden: Of een active fan op je bril, dan ga je richting een ExFog systeem (dit valt zelf ook redelijk simpel voor 1/10e van de prijs van een ExFog te maken) en daarnaast heb ik een teamgenootje welke rondloopt met een Warq helm, ja ik geef direct toe het is een behoorlijke bak geld voor een helm, echter zweet hij ook behoorlijk en heeft nog nooit last gehad van een beslagen visier.

Hoop dat je hier wat aan hebt, succes!
 
  • Leuk
Waarderingen: Eddie
Beste leden,

Na een jaar wachten eindelijk kunnen spelen.
Alles klaar en natuurlijk was het die dag bijna 30 graden.
Ik heb een pyramex i-force bril, maar helaas tijdens de briefing begon hij al te beslaan........
Met een beetje anti-fog pray heb ik gelukkig wel kunnen spelen maar mijn zicht was niet top.
Nu is mijn vraag aan jullie, hebben jullie ervaring met een goggle / bril / masker welke niet beslaat.
En dan graag van de spelers die ook goed zweten.

Alvast bedankt voor de moeite van het lezen en reageren.

Groet Eddie
Hé Eddie.
Ik heb al verschillende soorten brillen en maten geprobeerd. Ik heb met en zonder beschermings masker gespeeld. Met helm zonder helm. Ze beslaan mij allemaal zelfs met gebruik van anti fog.
Heb me nu een bril besteld met van die kleine gaatjes erin. Hoop zelf dat het Dan verholpen is.
Mvg ricardo
 
mag toch hopen dat je niet met een mesh bril gaat spelen???
1 voordeel, op nederlandse velden zullen ze dat nieteens toestaan.

Verder was voor mij de enige werkende oplossing tot nu toe een dye (zelfs hierbij weet ik de randen wat te laten beslaan, gelukkig nog geen last gehad wat betreft mn gezichtsveld)

Al werkt een bolle x800 ook redelijk icm met anti fog spray. Echter vind ik het elke paar uur moeten aanbrengen irritant en dan nog laat het soms wat te wensen over.
 
  • Leuk
Waarderingen: Maffo
speel zelf met een bolle x810 en ook die wil nog wel eens aanslaan. Kwestie van even bewegen en dan is dat weer over. Verder speel ik zowiezo met een headwrap tegen het zweet wat anders in de goggle drupt.

Gebruik verder geen anti-fog. Maak de goggle eens in de zoveel x schoon met lauw water.

Schijnt dat je met een bril wat minder last hebt van beslaan dan met een goggle.
 
De mannen hier boven geven al jet juiste antwoord.
Volledige antwoord is eigenlijk: mesh bril mag wel in Nederland op de voorwaarde dat er een goedgekeurde bril onderzit.
Wat dus het dragen van een mesh bril compleet nutteloos maakt.
 
Als je echt goed zweet zijn er eigenlijk 2 mogelijkheden: Of een active fan op je bril, dan ga je richting een ExFog systeem (dit valt zelf ook redelijk simpel voor 1/10e van de prijs van een ExFog te maken) en daarnaast heb ik een teamgenootje welke rondloopt met een Warq helm, ja ik geef direct toe het is een behoorlijke bak geld voor een helm, echter zweet hij ook behoorlijk en heeft nog nooit last gehad van een beslagen visier.

Hoop dat je hier wat aan hebt, succes!
Hoe wil je zoiets zelf maken
 
Hoe wil je zoiets zelf maken

Dat is niet heel lastig, je hebt het volgende nodig:
- Ventilatortje (denk aan simpel 3D printer fan)
- Slang (denk aan slang voor voedingsindustrie, denk dat je met een diameter van 12-15mm wel goed zit)
- Om de boel een beetje luchtdicht te maken gebruik is zelf Sugru (kneedbaar plastic)

En dan nog eventueel een batterij, maar als Airsofter heb je vast nog wel een LiPo of een NiMH batterij liggen welke je hierop aan kan sluiten.

Let er ook even op dat je geen hele zware fan selecteert, je batterij moet het toch wel een skirmdagje vol kunnen houden.

Succes!
 
Wat ik vooral van mesh brillen gehoord heb is dat het zelfs erger kan worden

Van een balletje naar plastic scherven die op je oog komen :eek: geen idee hoe dat vroeger zo lang nog gedragen werd als optie
 
Ik gebruik zelf een valken full face mask en nog nooit echt last gehad van beslaan. Past ook perfect over mijn bril die ik in het dagelijks leven draag. De prijs valt ook nog relatief mee want heb mijne gehaald voor rond de 35 euro. Beschermt ook direct je oren maar als je ook een helm wilt dragen is dit wel geen goede keuze. Voor het gebruik van sights is wel een verhoging voor je sights nodig anders is erdoor kijken een nachtmerrie
 
Smith optics otw turbo fan goggles doen het voor mij.
Fan hoor je amper maar ondanks dat ik ook vaak en boonie draag, tot nu toe geen beslagen goggles gehad.
Het is een investering maar dan heb je ook wat.

Mvg Roy aka Smitty
 
  • Leuk
Waarderingen: Trooper
Ik heb iets vergelijkbaars ESS goggles met 2x fan , deze zelf ingebouwd , goggle is niet goedkoop maar bied zeer goede bescherming .

Werkt 100% tegen fog .

Rob
 
Smith optics otw turbo fan goggles doen het voor mij.
Fan hoor je amper maar ondanks dat ik ook vaak en boonie draag, tot nu toe geen beslagen goggles gehad.
Het is een investering maar dan heb je ook wat.

Mvg Roy aka Smitty
Maar heeft deze een CE keurmerk?
De meeste die ik op het internet kan vinden hebben alleen een Amerikaans keurmerk.
 
Maar heeft deze een CE keurmerk?
De meeste die ik op het internet kan vinden hebben alleen een Amerikaans keurmerk.
Smith optics OTW zijn gewoon prima. Voldoet ook aan Ansi Z87.1 en is ook goed dus.
Ik heb zelf een ESS turbofan. Doet het best oke, ik heb ook heeeeeeel veel problemen met vocht en zweten. Ik heb wel het schuim rondom weg moeten halen, dan voldoet hij prima. Als het heel heet is klotst het zweet wel onderin de goggle. Aanslaan doet het soms een klein beetje.
 
Het gaat er om dat het juiste keurmerk gespecificeerd door de NABV er in staat.
Al kan het een atoombom weerstaan, als je zonder het juiste keurmerk bij een skirm komt KAN deze bril geweigerd worden. Dat zou zonde zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter