Introductie

Alen Zagorica

Member
26 aug 2021
13
5
Trophies
2
Hallo,

Mijn naam is Alen.
Woonachtig in Zuid Limburg.

Ik ben onlangs via een kameraad van mij geïntroduceerd tot het airsoften.

Ik ben tot nu toe twee keer naar event meegegaan als introducee, een keer in Venlo en een keer in Landgraaf.

Dat is mij zo goed bevallen dat ik heb besloten om lid te worden bij de nabv (momenteel de vog aangevraagd)

De nodige spullen (behalve aeg replica en accu etc) heb ik al aangeschaft bij unit 13.

Mocht iemand enig advies hebben wat betreft de aanschaf van een replica , dan hoor ik dat graag. Budget speelt geen rol.

Gr,

Alen
 
Welkom. Ik zeg dan ga HPA MTW Wolferine off bouw een AEG om tot HPA met een Polar* F2,Side arm genoeg keuze.
 
  • Leuk
Waarderingen: Alen Zagorica
MTW Wolverines worden niet in ak vorm gemaakt, dus die kan ik niemand ooit aanraden.

Als prijs niet uitmaakt, je de meest unieke persoon op het veld wilt zijn, maar wel met een replica die goed werkt en makkelijk aan te passen is wilt hebben, mag ik dan je aandacht vestigen op een NPO vss of AS VAL? Prachtige replica's waarvan de laatste generatie ook met heel degelijke interne onderdelen komt.

Voor de rest zou je ook een kijkje kunnen nemen in de beginnershandleiding, daar doe ik nog meer suggesties.
 
MTW Wolverines worden niet in ak vorm gemaakt, dus die kan ik niemand ooit aanraden.

Als prijs niet uitmaakt, je de meest unieke persoon op het veld wilt zijn, maar wel met een replica die goed werkt en makkelijk aan te passen is wilt hebben, mag ik dan je aandacht vestigen op een NPO vss of AS VAL? Prachtige replica's waarvan de laatste generatie ook met heel degelijke interne onderdelen komt.

Voor de rest zou je ook een kijkje kunnen nemen in de beginnershandleiding, daar doe ik nog meer suggesties.

Zijn dat ook AEG’s ?

Ik heb mijn oog op dit moment op de :

ICS CXP HOG MTR EBB FET BLACK (REAR)

Dit ook vanwege het onderhoud en gebruiksgemak. Het heeft een split gearbox en ik heb nog nooit gesleuteld aan een wapen.
 
Welkom op het forum.

Ik ben zelf groot fan van ICS en vind het een goed en fijn merk.
Ook bij ICS gaat er wel eens wat kapot, maar elk merk heeft zo wel eens wat.
ICS vind ik zelf vaak makkelijk om aan te sleutelen en er zijn vaak zat filmpjes online te vinden voor als je ergens niet uitkomt.

Mocht je ook nog een side arm willen hebben is er naar mijn mening maar 1 side arm om aan te raden, en dat is de TM high capa 5.1.
Geweldige prestaties out of the box, niet de goedkoopste maar wel goed te betalen en de side arm waar de meeste spare en aftermarket onderdelen voor te krijgen zijn. ( Ik wil toevallig van mijn Zilver kleurige TM High capa af)
Ik heb er zelf 3 van liggen en mijn broers gebruiken ze ook naar zeer grote tevredenheid.

Mvg
 
  • Leuk
Waarderingen: Alen Zagorica
De NPO AS VAL en VSS zijn aeg's jazeker.

ICS split gearboxen zijn makkelijker te techen, maar heb ook zo hun eigenaardigheden die het moeilijker maken. Om de veer te vervangen zal je nog steeds de upper gearbox helemaal uit elkaar moeten halen bijvoorbeeld. Plus wed ik dat er genoeg mensen zijn die bij een ics hun tappet plate hebben gemold omdat ze de upper verkeer op de lower terug hebben gezet.

In het algemeen vind ik v3 veel makkelijker in alle opzichten om aan te sleutelen dan een v2. Ik zit nu aan een specna arms hk416 te klooien en ik haat elke keer weer hoeveel je moet doen om een motor op de gearbox moet zetten. Bij V3 (wat ak's en ook de NPO AS VAL VSS gebruikt) kan ik de hele gearbox gewoon buiten de replica in elkaar zetten en testen, heerlijk.

Sprekende over budget geen bezwaar, zou ik zeker een oog houden op de nieuwe GHK G-17 gen 3's die eraan zitten te komen.
 
Butget geen bezwaar? Voor €350 heb je een goeie replica maar er zijn er ook voor €1600. Daartussen zitten 600 verschillende replica's. Het is lastig om daar iets over te zeggen. Het is zo persoonlijk.
 
Met andere woorden, ga lekker rondkijken welke soort replica en Type je wilt, hoe deze schiet? Je wil vast zo ver en zuiver mogelijk schieten. Er zijn voldoende dure replica's die de 40 meter net halen. Het best lullig als je €500 uitgeeft en een JG van €100 beter schiet. Het kan allemaal!
Rondvragen (maar dat doe je al) en kijken dus!

GA er bij een 1e replica er van uit dat er vast meer volgen.
 
Met andere woorden, ga lekker rondkijken welke soort replica en Type je wilt, hoe deze schiet? Je wil vast zo ver en zuiver mogelijk schieten. Er zijn voldoende dure replica's die de 40 meter net halen. Het best lullig als je €500 uitgeeft en een JG van €100 beter schiet. Het kan allemaal!
Rondvragen (maar dat doe je al) en kijken dus!

GA er bij een 1e replica er van uit dat er vast meer volgen.

Dat is inderdaad waar. Ik ga me bij unit 13 informeren en ook proefschieten. ik heb wel de nodige AEG van het merk ICS op het oog.

Er zullen zeker meer replica’s gaan volgen. Ik ben namelijk ook helemaal gek van ww2 replica’s
 
De NPO AS VAL en VSS zijn aeg's jazeker.

ICS split gearboxen zijn makkelijker te techen, maar heb ook zo hun eigenaardigheden die het moeilijker maken. Om de veer te vervangen zal je nog steeds de upper gearbox helemaal uit elkaar moeten halen bijvoorbeeld. Plus wed ik dat er genoeg mensen zijn die bij een ics hun tappet plate hebben gemold omdat ze de upper verkeer op de lower terug hebben gezet.

In het algemeen vind ik v3 veel makkelijker in alle opzichten om aan te sleutelen dan een v2. Ik zit nu aan een specna arms hk416 te klooien en ik haat elke keer weer hoeveel je moet doen om een motor op de gearbox moet zetten. Bij V3 (wat ak's en ook de NPO AS VAL VSS gebruikt) kan ik de hele gearbox gewoon buiten de replica in elkaar zetten en testen, heerlijk.

Sprekende over budget geen bezwaar, zou ik zeker een oog houden op de nieuwe GHK G-17 gen 3's die eraan zitten te komen.

De replica’s die jij noemt, zijn die te koop bij unit 13 ? Dit is voor mij de dichtstbijzijnde fysieke winkel.

Ik wil de allereerste replica toch wel testen.
Wellicht later als ik meer weet over airsoft en replica’s dat ik online nog ga kopen bij shogun of een andere online shop.
 
De replica’s die jij noemt, zijn die te koop bij unit 13

Ik zou spontaan in tranen van geluk uitbarsten zou een grote airsoft retailer NPO gaan verkopen in Nederland. Nee, NPO replicas zijn geheel niet bij een fysieke winkel te krijgen helaas. Daarvoor zijn het te dure en niche producten. Het is al moeilijk om een degelijk ak in Nederland bij een winkel te krijgen, laat staan iets obscurers van die kant af.

Unit 13 heeft helaas niks van Russisch komaf dat ik zou aanraden. ICS is geen populaire ak bouwer, zeker omdat ze heel kieskeurig zijn qua magazijnen. Er zijn wel fans van de G&G ak's, maar daar ben ik er geen van.
 
  • Leuk
Waarderingen: Alen Zagorica
Ik zou spontaan in tranen van geluk uitbarsten zou een grote airsoft retailer NPO gaan verkopen in Nederland. Nee, NPO replicas zijn geheel niet bij een fysieke winkel te krijgen helaas. Daarvoor zijn het te dure en niche producten. Het is al moeilijk om een degelijk ak in Nederland bij een winkel te krijgen, laat staan iets obscurers van die kant af.

Unit 13 heeft helaas niks van Russisch komaf dat ik zou aanraden. ICS is geen populaire ak bouwer, zeker omdat ze heel kieskeurig zijn qua magazijnen. Er zijn wel fans van de G&G ak's, maar daar ben ik er geen van.
Ik zou spontaan in tranen van geluk uitbarsten zou een grote airsoft retailer NPO gaan verkopen in Nederland. Nee, NPO replicas zijn geheel niet bij een fysieke winkel te krijgen helaas. Daarvoor zijn het te dure en niche producten. Het is al moeilijk om een degelijk ak in Nederland bij een winkel te krijgen, laat staan iets obscurers van die kant af.

Unit 13 heeft helaas niks van Russisch komaf dat ik zou aanraden. ICS is geen populaire ak bouwer, zeker omdat ze heel kieskeurig zijn qua magazijnen. Er zijn wel fans van de G&G ak's, maar daar ben ik er geen van.


Ik zag inderdaad wel de nodige AK’s van ICS. Ik heb zelf laatst met eentje van taiwanguns gespeeld (geleend) helemaal niets mis mee. Daar schoot ik 60 meter ver mee.

De ICS ARK (de moderne versie van de AK) is dat wat ? Hierbij het linkje

https://www.unit13shop.eu/nl/airsof...ic-gun/type-ak/ics-ark-black/a-31790-20000036
 
Ik ben iemand die houd van realisme en ook iemand die graag zijn replica's voor specifieke uitrustingen en impressies gebruikt. Daar is de ICS ARK geheel niet geschikt voor helaas, omdat het een replica is van niks: het imiteert geen bestaande gun, het is in zijn geheel een creatie van ICS.

Ik kan voor de rest niks zeggen erover, want ik heb er geen ervaring mee. Wat ik wel weet is dat ik ook voor 430 euro een lct ak-74 bij Bunker501 kan krijgen, of voor 246 een E&L ak74N budget versie uit San Marino https://www.gm-softair.com/en/ak-galil-series/27353-ak74n-essential-version-el-a102s-el.html , dan weet ik wel waar ik voor kies. LCT en E&L zijn zeer gewaarde ak replica fabrikanten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Alen Zagorica