Asg sti lawman 1911 doet het weer

Jeroen0172

Active Member
22 aug 2021
25
3
Trophies
3
Beste mede airsofter

Mijn 1911

Spuit in 1 x ze co2 patroon leeg als ik hem aandraai in ze magazijn

Zou iemand mijn daar bij kunnen helpen

Mvg jeroen
 
Meest voorkomende probleem is dat rubbertjes zijn uitgedroogd/stuk zijn.
Ik zou ze eerst eens flink in de siliconenolie zetten, nachtje laten intrekken en dan nog eens proberen.

Als dat niet lukt, een nieuw setje rubbertjes proberen!
 
Meest voorkomende probleem is dat rubbertjes zijn uitgedroogd/stuk zijn.
Ik zou ze eerst eens flink in de siliconenolie zetten, nachtje laten intrekken en dan nog eens proberen.

Als dat niet lukt, een nieuw setje rubbertjes proberen!

Denk nieuwe magazijn nodig maar kan ze alleen nergens vinden
 
Wel te krijgen bij Unit13
of in belgie
Als ik de prijs zie zou ik nog wel even het siliconen strucje gebruiken. Is sowieso een aanrader om eens in de zoveel tijd te doen bij co2 mags!
 
  • Koop siliconen olie, bijvoorbeeld deze van Ballistol
  • Haal de dop er van af en draai deze om
  • Spray wat olie in de dop
  • Leg de ringetjes erin
  • Laat een nachtje liggen
  • Klaar
 
Ah, dat is inderdaad ook handig om te weten. :)

Zelf heb ik maar een paar replica's op CO2 (ik gebruik doorgaans GG omdat CO2 vaak te hard schiet), dus bij jouw magazijn kan het er iets anders uitzien (deze foto's zijn van een Beretta replica magazijn):
Valve_Tool.jpg
Binnen de rode markering in de foto hierboven zie je main valve (Engels voor "Ventiel"), daaronder zie je een zgn. "Valve tool"; eigenlijk is dat het enige gereedschap waarmee je zo'n valve eenvoudig kunt verwijderen, zonder je valve te slopen (ze zijn gemaakt van brons en zijn daardoor vrij eenvoudig te beschadigen).

Wanneer je valve eruit hebt gedraaid, dan ziet deze er (afhankelijk van je magazijn) zo uit:
Valve1.jpg Valve2.jpg
De valve links zit in mijn magazijn en daar zitten, zoals je ziet, geen ringen op: op de rechter valve zitten ze er wel op (die zwarte dingen)

Bij mijn magazijn zitten de rubber ringetjes achter de valve ipv erop:
ValveRing.jpg

Daarnaast kan het zijn dat er nog een ring zit achter de puncture pin (het pennetje om je capsule open te prikken):
CapsuleRing.jpg
PuncturePin.jpg

Persoonlijk vind ik green gas magazijnen wat vriendelijker in het onderhoud, omdat je daar alleen een fill value en een main valve hebt waar je eenvoudig bij kunt, maar als je CO2 magazijnen hebt moet je die natuurlijk ook onderhouden, al kost het iets meer moeite.

Overigens kun je de eerder genoemde valve tool ook gebruiken bij green gas magazijnen; zelf vind ik het die €10 investering aan gereedschap ruimschoots waard want het maakt het leven zoveel makkelijker dan lopen klooien met schroevendraaiers en ander ongeschikt gereedschap.
 
...
Overigens kun je de eerder genoemde valve tool ook gebruiken bij green gas magazijnen; zelf vind ik het die €10 investering aan gereedschap ruimschoots waard want het maakt het leven zoveel makkelijker dan lopen klooien met schroevendraaiers en ander ongeschikt gereedschap.

Plus de kans dat je een magazijn van 40 euro sloopt omdat je het toch met een schroevendraaier oid aan het open wrikken bent is een heel stuk kleiner haha
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Zijn de onderhouds CO2 patronen niet een simpeler oplossing daar zit dan al de siliconen olie in bij de CO2 en gaat dan toch ook door de valve om hem te smeren.
 
Die patronen zijn er eigenlijk alleen voor om de internals van een replica te smeren

CO2 is een "Droog" gas waar geen smeermiddel aan is toegevoegd; bij green gas zit er altijd wel smering bij (naast de 95% butaan gas)
Als je je replica regelmatig (na iedere skirm) onderhoudt en smeert hoef je in theorie geen CO2 patronen met siliconen olie te gebruiken (ik heb ze althans nog nooit gebruikt).
 
Ah, dat is inderdaad ook handig om te weten. :)

Zelf heb ik maar een paar replica's op CO2 (ik gebruik doorgaans GG omdat CO2 vaak te hard schiet), dus bij jouw magazijn kan het er iets anders uitzien (deze foto's zijn van een Beretta replica magazijn):
Bekijk bijlage 3681
Binnen de rode markering in de foto hierboven zie je main valve (Engels voor "Ventiel"), daaronder zie je een zgn. "Valve tool"; eigenlijk is dat het enige gereedschap waarmee je zo'n valve eenvoudig kunt verwijderen, zonder je valve te slopen (ze zijn gemaakt van brons en zijn daardoor vrij eenvoudig te beschadigen).

Wanneer je valve eruit hebt gedraaid, dan ziet deze er (afhankelijk van je magazijn) zo uit:
Bekijk bijlage 3682 Bekijk bijlage 3683
De valve links zit in mijn magazijn en daar zitten, zoals je ziet, geen ringen op: op de rechter valve zitten ze er wel op (die zwarte dingen)

Bij mijn magazijn zitten de rubber ringetjes achter de valve ipv erop:
Bekijk bijlage 3684

Daarnaast kan het zijn dat er nog een ring zit achter de puncture pin (het pennetje om je capsule open te prikken):
Bekijk bijlage 3685
Bekijk bijlage 3686

Persoonlijk vind ik green gas magazijnen wat vriendelijker in het onderhoud, omdat je daar alleen een fill value en een main valve hebt waar je eenvoudig bij kunt, maar als je CO2 magazijnen hebt moet je die natuurlijk ook onderhouden, al kost het iets meer moeite.

Overigens kun je de eerder genoemde valve tool ook gebruiken bij green gas magazijnen; zelf vind ik het die €10 investering aan gereedschap ruimschoots waard want het maakt het leven zoveel makkelijker dan lopen klooien met schroevendraaiers en ander ongeschikt gereedschap.
Ik heb dit wapen met dit defect overgenomen
Maar zie nergens rubbertjes
De valve heefd wel 2 witte plaatjes van plastic aan het einde zitten
 
Maar da's de valve van een M9 (een Baretta, zoals bij mij) en niet een 1911. :confused:

Dat witte ringetje is te zien in mijn foto's (alleen heb ik hem laten ztten).
Ik heb niet gekeken naar (het bestaan van) een kogeltje dat er eventueel achter zou moeten zitten.
 
Maar da's de valve van een M9 (een Baretta, zoals bij mij) en niet een 1911. :confused:

Dat witte ringetje is te zien in mijn foto's (alleen heb ik hem laten ztten).
Ik heb niet gekeken naar (het bestaan van) een kogeltje dat er eventueel achter zou moeten zitten.

Nu snap ik er niets meer van volgens unit 13 contant gehad is dit de valve die erin hoort te zitten
 
Het kan best dat er dezelfde valve in gaat, maar het kan daardoor ook zijn dat je het kogeltje niet nodig hebt bij jouw magazijn.
Dan zou je eigenlijk de tekening van de ASG STI Lawman er even bij moeten zoeken.
 
Dit is de valve die ik eruit heb gekregen
 

Bijlagen

  • JPEG_20210826_132740_compress57.jpg
    JPEG_20210826_132740_compress57.jpg
    38,3 KB · Weergaven: 112
Dit is de valve die ik eruit heb gekregen
Die lijkt inderdaad een beetje op de mijne.

Zorg er dan voor dat je alles, wat maar een beetje op een rubberen ringetje lijkt, lekker (een nachtje) laat weken in een laagje siliconen olie.
Daarna terugplaatsen op dezelfde manier als dat je ze gevonden hebt en proberen maar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix