Outdoor Brielle

Kevinvr

Well-Known Member
20 feb 2018
464
341
Trophies
16
Ben hier gisteren voor het eerst heen geweest.
Had ik eerder moeten doen! Wat een fijn veld.
Medium grootte, ik denk dat er max 60 man terecht kunnen, nu 40 ivm corona.

Veel obstakels en cover, weinig super dichtbegroeid struikgewas. Doet een beetje denken aan het (nu gesloten) Dark Forest.
Het veld leent zich goed voor een dynamische assault speel stijl door de vele verschillende vormen van cover, iets waar ik wel fan van ben.

De faciliteiten zijn ook erg goed. Overdekte plaatsen om je gear in orde te maken, volwaardige toiletten, hpa vulpunt, bb verkoop, warme broodjes tijdens de lunch voor schappelijke prijs, en een bar die na afloop open is.

Enig puntje is dat ze te maken hebben met erg strenge regels vanuit de gemeente qua bb gebruik, waardoor je slechts bepaalde merken mag gebruiken. Die mag je zelf meenemen of kan je daar kopen. Nadeel is dat deze BB's donker van kleur zijn, waardoor je je bb niet goed ziet vliegen.

Als je replica goed is afgesteld voordat je erheen gaat is dit geen probleem, maar als je net zoals ik de dag ervoor nog nieuwe onderdelen er in hebt gezet en je je hop nog moet afstellen is dat wel even lastig :rolleyes:

Verder zijn er veel beestjes. Heb aardig wat muggenbulten en had zelfs een teek opgelopen. Deet meenemen is dus geen overbodige luxe.
 
  • Leuk
Waarderingen: victor
Klinkt goed! Toch maar eens proberen.

ADD: @Kevinvr welke BB's heb je eigenlijk gebruikt?
 
Laatst bewerkt:
@victor, je kunt. daar in Brielle alleen de volgende BBs gebruiken:
  • 101inc
  • X-Treme Precision BIO
  • Green Devil de 100% biodegradable ook de tracer bb.
Witte, plastic, felgekleurde en niet afbreekbare BB’s zijn verboden. Alle andere merken, ondanks een eventuele vermeldingen dat de BB biologisch afbreekbaar is, zijn verboden.

De reden ervan: Er word namelijk al bij 20% biologisch gezegd dat ze afbreekbaar zijn dit is niet het geval. (hun woorden, niet mijn)


Wij hadden gisteren 101inc bbs, deze zijn donker grijs en volgens mij zijn de Green Devil en de X-Treme licht grijs en daarom nog enigzins behoorlijk te zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: victor
Zaterdag was de NABV ledenvergadering dus kan weer even een leuk feitje met jullie delen:
De NABV heeft onderzoek gedaan naar de schadelijkheid van bio bb's.
Dus: zijn Bio BB's wel zo bio.

Conclusie: dit zijn ze!
Een groot Vlaams onderzoeksbureau heeft dit onderzoek uitgevoerd en bb's o.a. verkruimeld en bij plantjes gegooid om te kijken of het de groei vertraagd. Dit was dus niet zo.

Wellicht eens leuk om Outdoor Brielle te laten verwijzen naar dat onderzoek van de NABV :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix en Kevinvr
Wellicht eens leuk om Outdoor Brielle te laten verwijzen naar dat onderzoek van de NABV :)

Nice Maurice! Goed om te weten. Heb je misschien een linkje of iets dergelijks naar dit rapport zodat ik het kan delen?
 
Nice Maurice! Goed om te weten. Heb je misschien een linkje of iets dergelijks naar dit rapport zodat ik het kan delen?

Die gaan ze als het goed is publiceren op de site bij de nieuwsberichten :)
Ik ga het even navragen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Zaterdag was de NABV ledenvergadering dus kan weer even een leuk feitje met jullie delen:
De NABV heeft onderzoek gedaan naar de schadelijkheid van bio bb's.
Dus: zijn Bio BB's wel zo bio.

Conclusie: dit zijn ze!
Een groot Vlaams onderzoeksbureau heeft dit onderzoek uitgevoerd en bb's o.a. verkruimeld en bij plantjes gegooid om te kijken of het de groei vertraagd. Dit was dus niet zo.

Wellicht eens leuk om Outdoor Brielle te laten verwijzen naar dat onderzoek van de NABV :)

interessant, ik zou wel eens inzage willen hebben in dat onderzoek, welke bb's en zijn getest en op welke manier. Plus het zou interessant zijn hoe deze test zich verhoudt tot gangbare testers zoals tuv bijvoorbeeld.
 
Ik ga bewust niet naar Brielle vanwege hun star beleid met betrekking van bb's.