Nieuw in Airsoft replica’s maar niet met schieten.

Air

Active Member
13 jul 2021
27
12
Trophies
3
Hi
Ik ben Caspar. Vroeger veel geschoten met m’n opa en vader. Sinds een jaar heb ik een pcp geweer en zou ook graag met iaps willen beginnen. De NAVB is aangevraagd.

Na veel lezen merk ik dat de TM hi-capa erg de voorkeur heeft.
Nu kwam ik ook de AW Customs tegen. Zijn dit TM’s met upgrades?
https://www.armorerworks.com/airsoft/guns/pistols/hx-series?p=1

Zijn deze ook met de TM hi-capa parts verder te upgraden.
 
Welkom,

De hi-capa is inderdaad de basis voor menig iaps replica.

De AW replica's zijn gewoon fancy hi-capa achtigen en niet volledig compatibel met TM spec onderdelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Air
Welkom,

De hi-capa is inderdaad de basis voor menig iaps replica.

De AW replica's zijn gewoon fancy hi-capa achtigen en niet volledig compatibel met TM spec onderdelen.

Dank je wel. Dus als ik de loop, hopup, blow back en dat soort parts zou willen vervangen zou het niet kunnen passen?
 
Overweeg is om naar de Novrisch SSP1 te kijken..
https://eu.novritsch.com/product/novritsch-ssp1-airsoft-pistol/
Erg goed zo uit de doos..Ook een high-capa..
Zier er ook goed uit. Zijn hier ook upgrade parts voor te krijgen van TM spec zoals hierboven besproken?

De Novritsch ssp-1 is een kjw hicapa versie. Die zijn in theorie compatibel met tmspec. Maar spec zijn en passen zijn twee verschillende dingen. Wil je zeker weten dat het past, koop een tm.

Welkom op het forum!
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter en Air
Hi capa is vooral handig omdat je er rete veel aftermarket onderdelen voor kunt krijgen. Die onderdelen zijn 9 van de 10 keer weer "TM compatible" oftewel gebaseerd op de Tokyo Marui hi capa. Hou er wel rekening mee dat je een gold match of "standaard" hi capa koopt. De upper van de DOR versie is namelijk anders en werkt met een andere blowbock unit.
Zeker de gold match is echt waar voor zn geld maar als je iets minder wilt gaan knutselen (omdat er ook minder upgrade parts voor zijn) zou je ook naar een CZ Shadow kunnen kijken. Schijnt érg goed voor IAPS te zijn.

Tot slot een belangrijke tip: bij gas blowbacks heb je te maken met verkoeling van je blowbackunit / nozzle en natuurlijk je magazijn. Dit heeft effect op de prestaties van je replica. Een hi capa heeft hier vanwege het design minder last van dan een Glock. Daarom zie je die ook veel minder terug :). Welk design dat dan specifiek is durf ik je niet te zeggen maar ik ben eens bij zo;n introductie avond in het NAC geweest en daar is mij dat verteld door de instructeur :)
 
Bedankt voor de tips allemaal. Ik heb besloten om voor de TM gewone versie te gaan.
Lijkt me ook leuk om een replica helemaal zelf naar je smaak en idee te maken.
De NABV is afgerond, dus nu wachten op het felbegeerde pasje.

Heb bij Mike van Elite Shooting Center ook al een kleine bestelling gedaan. Hij had een mooie slide. Ik heb geen idee hoe snel die dingen gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
aaah Elite. Daar zal je vast nog veel terecht gaan komen. Mooi spul heeft hij altijd.
Ben benieuwd hoe je het knutselen aan je replica gaat ervaren. Je kunt je TM tot praktisch élk schroefje vervangen met aftermarket onderdelen.
Van een plastic slede naar een metalen gaat al een wereld van verschil zijn. Dan is je cycle snelheid wel lager vanwege het hogere gewicht dus zou je weer kunnen overwegen om een hardere recoilspring te nemen of hem te shortstroken om toch weer een snelle slede te krijgen.
En voor je het weet ben je Mike weer aan het mailen met je volgende bestelling :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Maurice, ik heb al een leuk setje binnen. De recoilspring en shortstroke zitten er ook bij.
Foto’s volgen.
Ik zou mijn replica graag zwart/blauw gaan maken. :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: MauriceV92
Hier een foto van de eerste parts.

39bTBls.jpg


CC front fiber optics
CC rear sight
CC short stroke kit
AIP 140% recoil spring
AIP Edge ANA slide

39bTBls

39bTBls

2021-07-24%2013.17.33.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Oddball
Vanmorgen richting Amsterdam gereden om bij Marco van El Pirata een TM Hi-Capa te kopen.
Een leuk gesprek gehad en een hoop info gekregen. Zeker niet de laatste keer dat ik daar geweest ben. ( vrees ik )

yxSW8Zp.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix