Upgrade van cyma M14 socom

ach ik ga nu verder bedenken hoe ik die m14 er thuis door ga krijgen :)
en welke het wordt
 
Ik denk dat het ook voornamelijk afwegen is wat je precies wilt.
Zelf hou ik van de klassieke kolf en de Cyma M14 is een betaalbaar platform om naderhand upgrades in te stoppen.
(en aangezien dat toch met 99% van alle DMR-platformen gebeurt zie ik de toegevoegde waarde van betere stock internals niet zo)

Daarentegen is er een filmpje van ScouttheDoggie waarin Daedalus een WE M14 GBBR gebruikt en dat platform ziet er supergaaf uit:


(zo rond 5:30 zie ik volgens mij een M14 AEG voorbij komen)
Alleen is ook daar weinig stock van gebleven zoals je in dit filmpje kunt zien, dus ik verwacht zo dat het ding zo'n drie nullen in het prijskaartje heeft zitten...

 
Update over mijn m14-socom project:

Na dat mijn nozzle probleem was opgelost door de oude nozzle terug te plaatsen, kwam het volgende probleem tevoorschijn.
Fps was erg laag ondanks dat de airseal nu zo goed als optimaal is.. Die was rond de 220/230fps met 0.20 bb's met een modify m90 veer.
Ik had op het forum 'technische vragen' gehoord dat de pisten te strak in de geleiders kon zitten en daar door stroef kon gaan.
Dat heb ik gecontroleerd en dat betekend dus alles weer open maken.
Dat bleek niet het probleem te zijn, ik had zelf het idee gekregen dat de m90 veer misschien niet sterk genoeg meer was, omdat de pisten door de goede airseal nu veel meer lucht weerstand heeft..
Ik had de stock veer nog liggen(+-m110/m120?) en die er maar gelijk ingezet en een g&g green bucking op de barrel geplaatst.
Afgelopen week heb ik deze set-up uitgetest bij de nabv in geldermalsen.
Fps was tot mijn verbazing 352fps en ook redelijk zuiver...
Tevreden .. Uiteindelijk!
 
Het is ondertussen al weer een pandemie geleden dat je de laateste post deed, maar ik ben erg benieuwd naar je verdere ervaringen die je in de tussen tijd hebt opgedaan met je M14. Ik neig er sterk naar om er ook een aan te schaffen en ben daarom ook erg blij dat je je ervaringen deelt hier, want er is niet zo bar veel te vinden.

Ik heb een Cyma, G&G en een TM m14 kunnen vinden in winkels/webshops. En dan lijkt me de Cyma interresanter omdat daar volgens mij meer aftermarket internals voor zijn omdat ze het platform delen met de Tokyo Marui editie. En omdat ik toch met de internals wil gaan klooien lijkt het me zonde van het geld om dan veel meer voor een TM te betalen als de belangrijkste delen toch vervangen gaan worden. (of heb ik dit mis?)

En aangezien ik niet vies van klussen en techniek ben zie ik de nodige updates als leuke bezigheid;)
 
Een nieuwe update :
Afgelopen jaar nog een kleine aanpassingen gedaan aan mijn cyma m14-socom.
Ik heb de standaard barrel vervangen voor een
Prometheus 500mm 6.03 tight-bore barrel (rvs).
Een lonex m16 nozzle met o-ring,ter vervanging van de orginele cyma nozzle.
Spring upgrade, action army m130spring.
Een Titan 3000 mAh 11.1v met deans voor een goede respons.
Op het moment schiet ik nog met Core bio 0.36g, maar ik ga nu met Nimrod 0.40 bio testen.
0.36 gaat al behoorlijk strak, ik had al en keer novr.0.40 getest en dat schot nog strakker.
Mijn m14-socom heeft een G&G green bucking.
 
Laatst bewerkt:
Merk je een groot verschil met de tightbore barrel? Ik heb nu het een en ander aan ervaring op gedaan de laatste tijd, en leer steeds meer over mn M14. En probleem wat vaak terug komt is slecht feeden (verdenk de nieuwe nozzle die ik heb gemonteerd) dat na een paar keer op full auto schieten wordt opgelost. Dus ik ben ook wel benieuwd naar die lonex nozzle. De orginele Cyma heeft echter een platte kant aan de bevestiging geloof ik, blijft deze ronde goed zitten?
 
Merk je een groot verschil met de tightbore barrel? Ik heb nu het een en ander aan ervaring op gedaan de laatste tijd, en leer steeds meer over mn M14. En probleem wat vaak terug komt is slecht feeden (verdenk de nieuwe nozzle die ik heb gemonteerd) dat na een paar keer op full auto schieten wordt opgelost. Dus ik ben ook wel benieuwd naar die lonex nozzle. De orginele Cyma heeft echter een platte kant aan de bevestiging geloof ik, blijft deze ronde goed zitten?
Ja hoor geen probleem.
Nog een tip magazine nooit te vol doen.
Midcap van 120bb, max 90bb in doen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan