Eerste replica: Specna Arms Sa-e14 Edge of Cyma Platinum Cm.097B Upgraded Version

Harvem

New Member
8 okt 2020
3
2
Trophies
2
Hallo allemaal,

Na lang wachten ga ik zaterdag eindelijk mijn eerste skirm spelen :D
Ervan uit gaande dat het mij bevalt, wil ik eens informeren welke replica jullie mij zouden aanraden. Momenteel twijfel ik tussen deze 2:

- Cyma Platinum CM.097B upgraded version. Deze wordt op veel plaatsen aangeraden, zeker voor beginners. QA lijkt ok, en ik vind deze er echt leuk uitzien. Momenteel gaat mijn voorkeur hiernaar.
- Specna Arms SA-E14 Edge. Wordt ook vaak aan beginners aangeraden. Heeft een rotary hopup terwijl de Cyma die niet heeft. Komt bovendien met 2 midcaps terwijl de Cyma met 1 komt. Maar de QA is, volgens wat ik lees, minder goed. Deze is wel erg lang, wat misschien niet ideaal is voor CQB.

Welke van deze 2 zouden jullie aanraden, of is er nog iets anders dat jullie zouden aanraden?

Alvast bedankt!
 
Ik zou aanraden om gewoon lekker te gaan spelen als intro met een huurkit. Ervaar via deze manier waar je passie ligt: binnen spelen of buiten spelen, assault, support, sniper etc. Dan kan je vervolgens veel specifieker gaan kijken naar wat je echt wilt.

Beide replica's welke je aangeeft in je post zijn op zich beide prima beginnersreplica's. Maar daar zijn er een hele hoop van. Let wel op dat de budget modellen vaak wel op sommige vlakken een upgrade nodig hebben om de prestaties te optimaliseren.

Succes!
 
Waarschijnlijk doen ze niet voor elkaar onder.

Bij beide krijg je een prima replica uit een budget vriendelijke range. Zelf ben ik groot fan van Specna’s maar sinds 2 weken heb ik mijn eerste Cyma (098) en helaas nog niet echt kunnen testen, maar de eerste indruk is goed.

Maar zoals altijd, de goedkoopste is vaak niet de beste (let op! Een duurdere replica is zeker niet per definitie beter), dat merk je in effectieve range en consistentie (hoe vaak en op welke afstand kan je met zekerheid iemand raken). Gelukkig bieden beide ook prima mogelijkheden om daar, eventueel stapsgewijs, upgrades aan uit te voeren zodat je uiteindelijk een replica hebt waar jij volledig tevreden over bent.

Maar het is in ieder geval heel slim dat je eerst lekker een dagje gaat huren, je zal de eerste niet zijn die vol goede moed op de heenreis naar het veld vertrekt en misschien toch enigszins teleurgesteld weer thuis komt aan het eind van de dag. Wees overigens ook niet bang om iemand op het veld aan te spreken, de meeste zien er wel heel cool/stoer/gevaarlijk uit maar doorgaans praten ze graag over hun gear :) de kans is vrij groot dat er wel iemand tussen loopt met een Cyma of Specna.

In ieder geval heel veel plezier!
 
Beide prima replicas natuurlijk. Persoonlijk zou ik kiezen voor de cyma, omdat ik daar betere ervaringen mee heb. Daarbij krijg je bij de upgraded versions echt veel waar voor je geld. (en ik vind hem er gewoon wat beter er uit zien haha).
Al zal je met beide keuzes prima mee komen!