g&g wild hog 9 inch upgraden

De accu gaat al voor een snellere trigger respons zorgen en een iets hogere rps.

Als je toch nog meer wil dan kan dat met een motor ja. Het zal ongetwijfeld iets meer slijtage geven, wat opzich geen ramp is.
Maar bij een hogere rps word het risico ook hoger op een PME (premature engagement) dan grijpt je sector gear al weer in je piston voor dat deze weer in de neutrale (naar voren) positie staat.
ow okay en hoe kan je dat probleem het beste oplossen?
 
Je hebt al behoorlijk wat tips gekregen, maar zou er toch wel aan willen toevoegen dat, naar mijn idee, eigenlijk elke upgrade pas zin heeft als je weet dat alles in je gearbox in orde is. Zijn de gears goed geshimmed, hoe is je airseal?

Een goed geshimde gearbox is eigenlijk noodzakelijk om op een goede manier een sterkere motor/accu of combi van beide te kunnen gebruiken. Tuurlijk zal het ook echt wel werken als je er een HT/HS motor in drukt en een 11.1 lipo pakt, maar als er iets in je gearbox kapot gaat neemt het vaak ook andere onderdelen met zich mee. Uiteraard slijt uiteindelijk alles en zal er op een gegeven moment iets kapot gaan, maar daar heb je wel invloed op op hoe lang zoiets duurt.

Dan eigenlijk nog veel belangrijker door een consequent en accuraat schot is een optimale airseal, als je, teveel, afwijking in je luchtaanvoer hebt zal zo’n beetje iedere bb anders vliegen en blijft het een gok waar hij naartoe gaat.

Maar mocht je opzoek zijn naar een andere motor kan ik je aanraden om eens op AliExpress te kijken naar een SHS HT (is eigenlijk balanced) te kijken. Zeker met een 11.1 lipo gaat dat je ROF en triggerresponce enorm verbeteren en met de standaard gears zou dat normaal gesproken geen problemen moeten opleveren met PME of dat soort grappen.

Uiteraard succes met wat je ook beslist om te gaan doen :)
 
Je hebt al behoorlijk wat tips gekregen, maar zou er toch wel aan willen toevoegen dat, naar mijn idee, eigenlijk elke upgrade pas zin heeft als je weet dat alles in je gearbox in orde is. Zijn de gears goed geshimmed, hoe is je airseal?

Een goed geshimde gearbox is eigenlijk noodzakelijk om op een goede manier een sterkere motor/accu of combi van beide te kunnen gebruiken. Tuurlijk zal het ook echt wel werken als je er een HT/HS motor in drukt en een 11.1 lipo pakt, maar als er iets in je gearbox kapot gaat neemt het vaak ook andere onderdelen met zich mee. Uiteraard slijt uiteindelijk alles en zal er op een gegeven moment iets kapot gaan, maar daar heb je wel invloed op op hoe lang zoiets duurt.

Dan eigenlijk nog veel belangrijker door een consequent en accuraat schot is een optimale airseal, als je, teveel, afwijking in je luchtaanvoer hebt zal zo’n beetje iedere bb anders vliegen en blijft het een gok waar hij naartoe gaat.

Maar mocht je opzoek zijn naar een andere motor kan ik je aanraden om eens op AliExpress te kijken naar een SHS HT (is eigenlijk balanced) te kijken. Zeker met een 11.1 lipo gaat dat je ROF en triggerresponce enorm verbeteren en met de standaard gears zou dat normaal gesproken geen problemen moeten opleveren met PME of dat soort grappen.

Uiteraard succes met wat je ook beslist om te gaan doen :)
bedankt voor de tips mijn replica is zo goed als nieuw 2x mee geschoten dus ik denk dat alles nog in tip top staat is ik ben alleen bang als ik alles upgrade behalve de gearbox dat fouten dingen gaan gebeuren of zal dat mee vallen of zal ik dan ook piston upgrade en airseal
 
bedankt voor de tips mijn replica is zo goed als nieuw 2x mee geschoten dus ik denk dat alles nog in tip top staat is ik ben alleen bang als ik alles upgrade behalve de gearbox dat fouten dingen gaan gebeuren of zal dat mee vallen of zal ik dan ook piston upgrade en airseal

Ga er juist bij een nieuwe replica maar vanuit dat het niet in orde is.... heb zelf vorige week ook een nieuwe binnen gekregen en zowel shimming als airseal was waardeloos, maar dat is tot nu toe eigenlijk wel altijd mijn ervaring (zelfs bij VFC, TM NGRS en daar betaal je dan toch een behoorlijke prijs voor...).

Hoe sneller/sterker je iets laat bewegen hoe meer energie er in omgaat hoe sneller het apparaat zal slijten, dat is op zo’n beetje alles van toepassing. Nogmaals het zal, waarschijnlijk, echt niet allemaal gelijk in de soep lopen hoor. G&G heeft best solide internals en de shell is ook wel goed, maar hoe beter alles op elkaar afgestemd is hoe langer het apparaat het zal volhouden. Nadeel is alleen wel dat je de gearbox zal moeten openen daarvoor en ik snap dat dat wel ff een dingetje kan zijn.

Maar als je dan toch iets wil doen wat zeker geen negatief effect zal hebben dan zou ik zeggen kijk eens naar een goede hop unit (MaxxModel zijn erg fijn, maar duur, Lonex zijn ook erg goed en iets goedkoper), combineer dat met een goede bucking en nub (MapleLeaf is goed, maar een Modify flathop setje doet ook al veel) en maak het af met een mooie barrel (Prometheus, Lambda). Gebruik daar uiteraard goede bb’s bij (wordt nog wel eens vergeten) naar mijn idee is 0.25g wel het minimale gewicht in een 1.2J replica, maar doorgaans is zwaarder beter (let op, max 0.3, bedankt NABV).
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Ga er juist bij een nieuwe replica maar vanuit dat het niet in orde is.... heb zelf vorige week ook een nieuwe binnen gekregen en zowel shimming als airseal was waardeloos, maar dat is tot nu toe eigenlijk wel altijd mijn ervaring (zelfs bij VFC, TM NGRS en daar betaal je dan toch een behoorlijke prijs voor...).

Hoe sneller/sterker je iets laat bewegen hoe meer energie er in omgaat hoe sneller het apparaat zal slijten, dat is op zo’n beetje alles van toepassing. Nogmaals het zal, waarschijnlijk, echt niet allemaal gelijk in de soep lopen hoor. G&G heeft best solide internals en de shell is ook wel goed, maar hoe beter alles op elkaar afgestemd is hoe langer het apparaat het zal volhouden. Nadeel is alleen wel dat je de gearbox zal moeten openen daarvoor en ik snap dat dat wel ff een dingetje kan zijn.

Maar als je dan toch iets wil doen wat zeker geen negatief effect zal hebben dan zou ik zeggen kijk eens naar een goede hop unit (MaxxModel zijn erg fijn, maar duur, Lonex zijn ook erg goed en iets goedkoper), combineer dat met een goede bucking en nub (MapleLeaf is goed, maar een Modify flathop setje doet ook al veel) en maak het af met een mooie barrel (Prometheus, Lambda). Gebruik daar uiteraard goede bb’s bij (wordt nog wel eens vergeten) naar mijn idee is 0.25g wel het minimale gewicht in een 1.2J replica, maar doorgaans is zwaarder beter (let op, max 0.3, bedankt NABV).
bedankt voor tips ik zal ff kijken en keuze maken zijn er ook plekken die de gearbox voor je upgrade of zijn dat afzetters?
 
Er zijn wel shops die sleutelwerk doen. Ook zijn er wel wat mensen die het voor andere doen, maar het is een beetje een grijs gebied ivm vergunningen om aan replica’s te mogen werken ofzo (of iemand moet het gratis doen, dan mag het weer wel.... best vaag). Of het afzetters zijn... tja als het een bron van inkomsten is zal je altijd goed moeten opletten/afspreken wat er wel en niet voor je geld gedaan wordt. Spreek in ieder geval goed af wat je wil en wat dat mag gaan kosten. Het zullen namelijk vooral uren zijn waarvoor je betaalt.
 
Er zijn wel shops die sleutelwerk doen. Ook zijn er wel wat mensen die het voor andere doen, maar het is een beetje een grijs gebied ivm vergunningen om aan replica’s te mogen werken ofzo (of iemand moet het gratis doen, dan mag het weer wel.... best vaag). Of het afzetters zijn... tja als het een bron van inkomsten is zal je altijd goed moeten opletten/afspreken wat er wel en niet voor je geld gedaan wordt. Spreek in ieder geval goed af wat je wil en wat dat mag gaan kosten. Het zullen namelijk vooral uren zijn waarvoor je betaalt.
okay bedankt ik denk gewoon zelf doen
 
Leer je wel het meeste van ;)

Als je een beetje handig bent is het allemaal ook best goed te doen hoor! Er wordt wel heel spannend over gedaan, maar zorg gewoon dat je het juiste gereedschap hebt en kijk vooral veel filmpjes ervan. Maak desnoods foto’s van alle stappen als je je replica uit elkaar haalt zodat je bij het in elkaar zetten even kan spieken :)

In ieder geval succes ermee!