HK416 A5 haalt 1,18J met 7,4V - 0,60J met 11.1V

Rickmans

Active Member
10 mei 2020
43
19
Trophies
4
Mijn HK416 A5 met Option No1 motor en Gate Titan V2, haalt:
  • 1,18J met 7,4V
  • 0,60J met 11.1V
  • Verschillende 11.1V batterijen geprobeerd, no luck..
  • In diagnostics Gate app geen foutmeldingen.
Powair6 kwam met tips verlagen ROF en Disablen Prec-Cocking, maar dat, en een hele reeks anders combinaties van instellingen heeft geen verschil gemaakt.

Gate documentatie/site geeft aan dat die Titan V2 nog hogere voltages kan hebben, dus daar moet het niet aan liggen.

Strakkere veer was mn eerste gedachte, maar;

11.1V
moet gewoon domweg dezelfde omwentelingen van de motor maken als in geval van 7,4V, om die Gears tot een complete cycle te brengen, die zelfde veer net zo ver terug te trekken, en dus dezelfde kracht te ontwikkelen..

(Dat ZOU JE DENKEN, maar hier gaat dus IETS niet goed..) :(

Ik hoor het GRAAG als iemand een oplossing weet om dit werkend te krijgen!!!
 
Zou het kunnen dat je PME hebt gecreëerd met de 11.1? Weet niet wat voor gears je erin hebt?

maar dat zou betekenen dat je piston eigenlijk alweer opgepakt wordt terwijl deze nog niet het einde van je cilinder heeft bereikt omdat je gears dan mogelijk te snel ronddraaien. Zou je kunnen oplossen met short stroken icm een sterkere veer. Of gewoon met de 7.4 spelen als de triggerresponce en ROF daarmee verder wel naar je zin zijn.

de titan kan inderdaad 14V aan, dus dat zal het probleem niet kunnen zijn.
 
Zou het kunnen dat je PME hebt gecreëerd met de 11.1? Weet niet wat voor gears je erin hebt?

maar dat zou betekenen dat je piston eigenlijk alweer opgepakt wordt terwijl deze nog niet het einde van je cilinder heeft bereikt omdat je gears dan mogelijk te snel ronddraaien. Zou je kunnen oplossen met short stroken icm een sterkere veer. Of gewoon met de 7.4 spelen als de triggerresponce en ROF daarmee verder wel naar je zin zijn.

de titan kan inderdaad 14V aan, dus dat zal het probleem niet kunnen zijn.

Ik had het idee dat mn "high end" Titan V2 met zn mooie sensoren dat te snel ronddraaien zouden moeten kunnen beteugelen, op tijd remmen..
Stond als vereiste bij die motor op Powair6..

Mijn Gears? De standaard die er in zaten toen ik m nieuw kocht.
Spelen met gear type in die Titan app maakte het niet bepaald beter dat zette ik snel weer op "Normal".

"Zou je kunnen oplossen met short stroken icm een sterkere veer.."
Dan had ik het in ieder geval half goed, (als dat t mocht fixen)..

Thanks!
 
In theorie zou de titan het moeten voorkomen ja... maar het zal niet de eerste keer zijn dat de praktijk niet overeenkomt met de theorie.

helemaal omdat je er een brushless motor in hebt zitten die z’n eigen regeling heeft zou het best kunnen zijn dat dat niet lekker werkt met de brake functie waardoor de gears alsnog doorschieten.

maar geeft een 7.4 in die combi dan geen speelbare replica? (Los van wat je zou moeten/kunnen bereiken).
 
In theorie zou de titan het moeten voorkomen ja... maar het zal niet de eerste keer zijn dat de praktijk niet overeenkomt met de theorie.

helemaal omdat je er een brushless motor in hebt zitten die z’n eigen regeling heeft zou het best kunnen zijn dat dat niet lekker werkt met de brake functie waardoor de gears alsnog doorschieten.

maar geeft een 7.4 in die combi dan geen speelbare replica? (Los van wat je zou moeten/kunnen bereiken).

Het is zuur, want er staat dat juist goed met Titans (samen) werkt..


Mijn combi is ZEKER wel speelbaar, kreeg vanmorgen nog een mooie opmerking te horen "Ik wil hem in ons team, ik wil daar niet meer door geraakt worden" :D
(Neeeeen.... Netjes 1,18J!! !)

Alleen is hij met reactie tijd zo loeisnel met mn reeds duur betaalde motor, dat wil ik als het even kan ook gewoon halen.
Op Powair6 verkopen ze EXACT deze combo [HK416 + Titan v2 + Option No. 1], en dan raden ze zelfs 11,1v aan, dus dit moet werken.

Overigens zag ik aldaar gisteravond laat (pas... :rolleyes:) wel een bevestiging van dat short stroke verhaal, in de opsomming van de werkzaamheden die ze aan die Custom dingen doen.

Daar zit dus die short stroke bij..
  • Adjusting the new CNC gears with inox shims only, one by one (spring timing or other original shims are deleted)
  • Short stroke of the piston and sector gear (following configuration)
  • Angle of engagement optimisation (AOE) for piston and cylinder bumper
Eerder overheen gelezen omdat ik dacht dat ie hard schoot, tot ik m'n chrono pakte en zag dat ie alleen snel schoot.
 
Laatst bewerkt:
Dan weet je wat je te doen staat :)

Zelf probeer ik altijd een beetje balans te houden tussen wat is er technisch mogelijk, wat wil je en wat sloopt niet alles binnen de kortste keren... dus in dit geval zou ik dan haast zeggen hou het lekker op 7.4, dat scheelt weer extra stress op je gearbox en heb je ook langer plezier van je replica.
 
Dan weet je wat je te doen staat :)

Zelf probeer ik altijd een beetje balans te houden tussen wat is er technisch mogelijk, wat wil je en wat sloopt niet alles binnen de kortste keren... dus in dit geval zou ik dan haast zeggen hou het lekker op 7.4, dat scheelt weer extra stress op je gearbox en heb je ook langer plezier van je replica.

Ja die heb ik eerder gehoord, en mogelijk terecht ook..

Maar ja.. Ik denk dat ik het uiteindelijk toch probeer.. de drang is er al..

Of het echt noodzakelijk is is een tweede, maar
Als ik mn gears eerder verslijt, dan zet ik er wel een keertje nieuwe in..
Als ik heel de boel in elkaar draai, ja dan is het even huilen, en noemen we het maar een leer moment..
Zo praat ik het voor mezelf goed.. :rolleyes:

Maar als het fout gaat, laat ik het tegen die tijd wel horen..
Zo ben ik dan ook wel weer..
 
Je hebt ook wel gelijk dat je het wil proberen! Heb zelf ook een verloopje in elkaar geknutseld om 2 7.4 lipo’s in serie te kunnen zetten om te zien wat m’n replica op 14V doet (ook met titan). Maar daarmee kreeg ik ook last van PME op full auto en short stroken is voor mij dan weer geen optie omdat ik in de basis juist een gebalanceerde build wil hebben. ROF van rond de 20 is zat (misschien zelfs al wel te veel), maar mij gaat het voornamelijk om een fatsoenlijke triggerresponce en op een gegeven moment kom je op een punt dat je als mens gewoon de beperkende factor wordt :)

maar zeker succes met knutselen! En uiteraard even laten weten of het allemaal gelukt is :)