g&g wild hog 9 inch upgraden

mike bakker

Member
15 mei 2021
24
0
Trophies
2
hoi iedereen

ik had een vraag ik heb sinds kort mijn g&g wild hog 9 inch en ik wil deze graag gaan upgrade maar ik weet niet precies hoe en wat ik ben zelf wel technisch dus ik wil alles proberen maar waar mee zou ik het beste mee kunnen beginnen
 
Wat is het doel van het upgraden? Ik kan wel zeggen zet er een triple sector gear in zodat je 50 rps + kan halen. Maar als jij bijvoorbeeld alleen maar een hogere fps wil ga je dat er niet mee bereiken ;)

Edit: is verder alles nog standaard?
Wat voor accu en bbs gebruik je?
Wat speel je (veel)? Binnen / buiten
 
Het ligt er een beetje aan wat je wilt.

Een goed idee om mee te beginnen is barrel en hop up. Je kunt redelijk wat winst behalen met een goede barrel en een after market hoprubber en nub. Qua barrel kies een stalen barrel, en ga niet te nauw qua diameter (6.03 minimum). Qua hoprubbers zijn er genoeg keuzes. Maple leaf macaron zijn populair. Ik gebruik meestal modify flat hop rubber met de bijbehorende nub.

Als je aan de gearbox wilt werken kun je de boel openmaken, controleren op wear, shimmen en airseal controleren. Zover ik weet zijn de meeste onderdelen van dat model prima, maar airseal is vaak matig op stock gearboxen.

Een andere mogelijkheid is de mosfet van de G&G vervangen. Perun maakt een retrofit mosfet voor de G&G, de ETU++. Die geeft je wat meer tweak mogelijkheden. Met de juiste hoeveelheid precocking bijvoorbeeld kun je de respons snappier maken.
 
Wat is het doel van het upgraden? Ik kan wel zeggen zet er een triple sector gear in zodat je 50 rps + kan halen. Maar als jij bijvoorbeeld alleen maar een hogere fps wil ga je dat er niet mee bereiken ;)

Edit: is verder alles nog standaard?
Wat voor accu en bbs gebruik je?
Wat speel je (veel)? Binnen / buiten
het is voor binnen en buiten maar ik focus iets meer op buiten alles is nog stock ik zat zelf te denken om iets meer rps en een betere accuracy
 
Het ligt er een beetje aan wat je wilt.

Een goed idee om mee te beginnen is barrel en hop up. Je kunt redelijk wat winst behalen met een goede barrel en een after market hoprubber en nub. Qua barrel kies een stalen barrel, en ga niet te nauw qua diameter (6.03 minimum). Qua hoprubbers zijn er genoeg keuzes. Maple leaf macaron zijn populair. Ik gebruik meestal modify flat hop rubber met de bijbehorende nub.

Als je aan de gearbox wilt werken kun je de boel openmaken, controleren op wear, shimmen en airseal controleren. Zover ik weet zijn de meeste onderdelen van dat model prima, maar airseal is vaak matig op stock gearboxen.

Een andere mogelijkheid is de mosfet van de G&G vervangen. Perun maakt een retrofit mosfet voor de G&G, de ETU++. Die geeft je wat meer tweak mogelijkheden. Met de juiste hoeveelheid precocking bijvoorbeeld kun je de respons snappier maken.
dankjewel voor de tips ga hier zeker naar kijken zijn deze upgrades moeilijk of is dit met behulp van youtube goed te doen?
 
Barrel: prometheus 6.03 of een maple leaf 6.02
Bucking & nub: prometheus purple, maple leaf macaron met omega nub of de modify flat hop met flathop nub
Mosfet: perun etu ++
Motor: guarder infinity torque
Piston: nuprol Full metal teeth
Pistonhead: guarder piston head


Dit is ongeveer het standaard lijstje wat ik fijn vind om te nemen, hier mee schiet je een 60a65m strak en je trigger response gaat flink omhoog
 
Barrel: prometheus 6.03 of een maple leaf 6.02
Bucking & nub: prometheus purple, maple leaf macaron met omega nub of de modify flat hop met flathop nub
Mosfet: perun etu ++
Motor: guarder infinity torque
Piston: nuprol Full metal teeth
Pistonhead: guarder piston head


Dit is ongeveer het standaard lijstje wat ik fijn vind om te nemen, hier mee schiet je een 60a65m strak en je trigger response gaat flink omhoog
welke sites adviseert u om deze onderdelen tekopen ?
 
Barrel: prometheus 6.03 of een maple leaf 6.02
Bucking & nub: prometheus purple, maple leaf macaron met omega nub of de modify flat hop met flathop nub
Mosfet: perun etu ++
Motor: guarder infinity torque
Piston: nuprol Full metal teeth
Pistonhead: guarder piston head


Dit is ongeveer het standaard lijstje wat ik fijn vind om te nemen, hier mee schiet je een 60a65m strak en je trigger response gaat flink omhoog
ik heb eens rond gekeken en ik zie op youtube veel filmpjes dat ze tanden weg halen bij de piston is dit nodig?
 
Barrel: prometheus 6.03 of een maple leaf 6.02
Bucking & nub: prometheus purple, maple leaf macaron met omega nub of de modify flat hop met flathop nub
Mosfet: perun etu ++
Motor: guarder infinity torque
Piston: nuprol Full metal teeth
Pistonhead: guarder piston head


Dit is ongeveer het standaard lijstje wat ik fijn vind om te nemen, hier mee schiet je een 60a65m strak en je trigger response gaat flink omhoog

Eerlijk gezegd zou ik de mosfet, motor piston en pistonhead lekker laten zitten tot dat de originele onderdelen aan vervanging toe zijn.

Goedkope manier van hogere rps en betere triggerrespons is gewoon een 11.1Volt accu gebruiken. Hoef je niks in de gearbox te vervangen. En een stuk goedkoper dan die onderdelen.

Verder de nub, bucking en barrel vervangen gaan je de grootste winst/prijs verhouding opleveren.
 
Eerlijk gezegd zou ik de mosfet, motor piston en pistonhead lekker laten zitten tot dat de originele onderdelen aan vervanging toe zijn.

Goedkope manier van hogere rps en betere triggerrespons is gewoon een 11.1Volt accu gebruiken. Hoef je niks in de gearbox te vervangen. En een stuk goedkoper dan die onderdelen.

Verder de nub, bucking en barrel vervangen gaan je de grootste winst/prijs verhouding opleveren.
ik lees wel veel op internet als ik alleen zwaarde accu pak dat wel gevaarlijk kan zijn voor vluggen slijtage of zal dit geen probleem zijn ?
 
Er zal iets meer slijtage zijn. Maar lijkt me minimaal.
Het enig wat aangeraden word bij een hoger voltage accu is een mosfet. Maar die zit er al in bij jou replica
 
ja ik ben echt aan twijfelen ik wil het eigelijk in keer goed doen dat er zeker niks onnodig kapot gaat maar ik wil natuurlijk ook niet iets onnodig gaan vervangen ik wil in iedergeval de barrel aanpassen zit alleen nu nog te twijfelen als de motor ga doen maar als ik de motor doe dan zou ik ook de piston moeten doen toch? want ik als ik de gearbox dicht kan laten laat ik hem dicht want is nog bijna gloednieuw
 
Motor kan je vervangen zonder aan verandering aan de piston.
Motor kan je zelfs veranderen zonder überhaupt de gearbox open te halen, dus als je dat wil kan je dat zeker doen.
 
Motor kan je vervangen zonder aan verandering aan de piston.
Motor kan je zelfs veranderen zonder überhaupt de gearbox open te halen, dus als je dat wil kan je dat zeker doen.
wat nu als ik de motor vervangen en dan de 11.1 volt batterij ga gebruiken zal dit geen extra schaden aan de gearbox opleveren want liefst laat ik deze dicht of moet ik dan toch metal piston theet inzetten
 
Ik zou eerst de accu doen. Zo'n motortje is vrij prijzig. De accu is in verhouding een stuk goedkoper.
 
De accu gaat al voor een snellere trigger respons zorgen en een iets hogere rps.

Als je toch nog meer wil dan kan dat met een motor ja. Het zal ongetwijfeld iets meer slijtage geven, wat opzich geen ramp is.
Maar bij een hogere rps word het risico ook hoger op een PME (premature engagement) dan grijpt je sector gear al weer in je piston voor dat deze weer in de neutrale (naar voren) positie staat.