GBB of C02 Pistol?

Damian

Member
13 apr 2021
7
0
Trophies
1
Goedemiddag,

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen tussen een GBB pistol of een C02. Ik vraag mij af wat jullie hebben en wat jullie de keuze heeft laten maken. Dit kan mij dan weer helpen de beslissing te maken haha!

Zou top zijn!

Damian
 
Mijn ervaring is dat de meeste CO2 replica's aardig hard schieten. Let hier dus op dat hier onderdelen voor te krijgen zijn zodat je eventueel je joules omlaag kan halen (downgrade van je replica) wat je bij gas nauwelijks ziet, en mocht je gas replica te hard schieten dan kan je altijd nog minder sterke gas kopen.

Als je naar blowback replica's kijkt dan heeft CO2 wel echt het voordeel t.o.v. gas dat het veel harder klapt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Damian
Mijn ervaring is dat de meeste CO2 replica's aardig hard schieten. Let hier dus op dat hier onderdelen voor te krijgen zijn zodat je eventueel je joules omlaag kan halen (downgrade van je replica) wat je bij gas nauwelijks ziet, en mocht je gas replica te hard schieten dan kan je altijd nog minder sterke gas kopen.

Als je naar blowback replica's kijkt dan heeft CO2 wel echt het voordeel t.o.v. gas dat het veel harder klapt.
Ahh dankjewel! Wat voor pistol heeft u en waarom als ik vragen mag? :)
 
Ahh dankjewel! Wat voor pistol heeft u en waarom als ik vragen mag? :)

Ik zelf ben ooit begonnen met een 1911 blowback op CO2, deze schoot uit de doos te hard, waar ik bij de chrono op mijn allereerste skirm helaas pas achterkwam. Hij schoot met een vers CO2 patroon zo rond de 1.4-1.5J en dit is volgens de Nederlandse regelgeving te hard (max. 1.2J) gelukkig was er voor mijn desbetreffende 1911 een downgrade nozzle te koop, waardoor ik hierna zonder problemen kon spelen met een vers CO2 patroon (met nieuwe nozzle zat ik rond de 1J)

Tegenwoordig ben ik wat meer van de BASR (Bolt Action Sniper Rifles) en hierbij het doel zo min mogelijk mijn positie weg te geven, waardoor ik nu gebruik maak van een Non blowback replica, in mijn geval de SSX-23 (Ja, die van Novritsch) en hier gaat gewoon gas in, zelf gebruik ik hier dan 2 soorten gas voor, Nuprol 1.0 bij vrij hoge buitentemperaturen, meestal pas boven de 25 graden buiten. En als het dus koeler is dan 25 graden gebruik ik Nuprol 2.0 en kom ik met beide gassen ook ongeveer uit op 1-1.1J
 
Wil je een blowback pistool wat betrouwbaar is, ook in de koude vroege ochtend bijvoorbeeld, moet je in Nederland echt een CO2 pistool hebben in mijn mening. (NBB op gas zijn daarentegen wel een stuk beter in). Sommige CO2 pistolen schieten inderdaad te hard, maar er zijn er genoeg die wel binnen de 1.2J schieten dus eigenlijk een non-issue.
 
Mijn voorkeur gaat toch echt uit naar een GBB op gas en geen CO2. De techniek binnen GBB is ondertussen zover gevorderd dat een TM ook met koud weer gewoon goed schiet. Ook zijn er tegenwoordig gassen te krijgen die bij koud weer beter hun werk doen.
Het voordeel van gas is dat je je magazijnen tussentijds kunt bijvullen met gas. Bij CO2 moet je min of meer je aantal schoten gaan bijhouden om te weten of je pistool nog wel alle bb´s in het magazijn kan verschieten.

Ook is de beschikbaarheid qua reserveonderdelen voor gas replica´s meestal beter dan die voor CO2 replica´s.
Ik heb 40+ gbb(r) en daar zit geen enkele CO2 replica bij.