Shotgun merk

Daqn

Active Member
18 aug 2020
44
8
Trophies
3
Hey luitjes!

Ik ben benieuwd naar jullie shotgun ervaringen.
Een maatje van me wil graag een shotgun dit moet een spring shotgun worden met shell magazijnen en het liefst multi shot.
Qua merk is hij er nog niet helemaal uit maar hij zit heel erg veel te kijken naar velites ferrum secutor.
Zijn er mensen bekend met dit merk ? Is dit een goed merk of gaat het snel stuk ?
Ik weet dat shotguns best nadelig zijn in accuratie en handeling een aeg of gbb zijn een stuk sneller met schieten maar qua speel stijl is een shotgun gewoon anders en misschien wel leuker.
En ik dacht misschien wel leuk voor mij ook shotgun buddy's toch ben ik er nog niet helemaal uit nog vandaar deze topic.
Graag hoor ik jullie meningen en ervaringen.
 
Ik kan je daar op zich wel wat over vertellen.

Als eerste: de replica die je hier noemt ken ik niet zo goed. Heb hem wel even gegoogled zodat ik een idee heb hoe hij eruit ziet.

Als tweede: shotgun zijn in mijn ogen replica's die een hele actieve speelstijl vragen. Ik vermaak mij er zelf altijd prima mee. Echter, de range van een shotgun is relatief kort: je hebt ongeveer 30-40 meter range. Dat maakt ze echter heel erg leuk voor CQB. Het range tekort kun je echter opvangen door 'actief te spelen: blijven schuilen op afstand heeft simpelweg geen zin omdat AEG''s vaak meer range hebben. Het zijn in mijn ogen dan ook echter fun replica's waar je in principe binnen CQB heel veel mee kunt en verrassen.

Als derde: ik noemde net al eigenlijk continu CQB. Ik denk zelf dat de shotgun replica's in een bosveld simpelweg range tekort komen. Ik zou ze daar niet gebruiken, al zijn ze wel makkelijk om achter te houden als back-up, ook vanwege de relatieve lage aankoopprijs. Teminste, spring-powered shotgun zijn over het algemeen relatief goedkoop te krijgen.

Als vierde: de replica die jij hier noemt kom ik bij Krale tegen voor €155,-, waar hij op dit moment is uitverkocht. Ik vind hem verdacht veel lijken op de Cyma CM.366M die bij Taiwangun verkocht wordt voor net geen €100,-. Misschien interessant.
Cyma ken ik dan weer wel qua shotguns. Zijn mij prima bevallen. De M-edities zijn hier de metalen varianten, die van zich zelf best stevig zijn doordat het grootste gedeelte van de replica van metaal is.

Heb je hier misschien iets aan? Succes met de zoektocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Daqn
@Kroeskoppie

Secutor shotguns zijn ook hetzelfde als de cyma's. Internationaal zie je ze ook wel onder de naam Golden Eagle verkocht worden.
Secutor is net als bv Cybergun en Umarex vooral een rebrander, ze maken niks zelf.

Verder zijn ze van wat ik op YouTube gezien heb niet geweldig, na 20/25 meter is het meer geluk dan wat anders als je iemand raakt.
Wil iemand een spring shotgun, koop dan een Cyma, die zijn goedkoop genoeg voor wat het is zonder pretenties meer te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kroeskoppie en Daqn
Ik had inderdaad ook al gelezen dat secutor een rebranding is van cyma en de metalen versie van cyma zijn de recensies best goed van. Prijs kwaliteit verhouding.

De modellen van secutor zijn in mijn ogen net wat mooier en ik vroeg me af of deze dan weer een tikje beter zijn en steviger. Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en deelt