Granaatwerper

S.W.A.T. PUP

Well-Known Member
29 okt 2019
123
68
Trophies
6
Na het kopen van mijn G&G AEG zou ik deze nu willen voorzien van een 40 mm granaatwerper.

Voor ik daar echter geld aan uit ga geven wil ik eens weten hoe het zit.

In het wedstrijdreglement las ik 20 BB'S MAX per loop.
Nu zag ik de 40 Mike op verschillende sites staan in NL.
Deze heeft zover ik weet maar een loop en zou dus in theorie maar 20 BB's mogen bevatten. Is deze dan nog effectief te gebruiken?
Zijn er verder in NL nog veel velden waar je een 40 mm launcher in mag/ kan zetten?

Wat zijn jullie ervaringen?
 
Inzetten mag op de meeste plekken wel, wat ik merk bij teammates.

40 mike mag je in Nederland wel bezitten en dus als shop ook verkopen, maar de NABV wil ze niet op skirms omdat ze 1 lange loop hebben.

Shells met meerdere, korte loopjes mogen dan weer wel. Hier komt ook geen straal uit, maar meer een wolk van bb's. Ze komen niet ver en ze doen geen zeer, maar je schrikt je wel lam als het op je af komt.
 
NABV beperkt je in aantal bb's per 40mm patroon. Ook heeft de NABV een beperking opgelegd op de toegestane types.
Zie ook HIER op de site van de NABV.

40mm is het beste te gebruiken op locaties waarbij je op korte afstanden van elkaar schiet omdat de kracht en de afstand veel lager is dan met een AEG.
De 40mike en MASTER mike zouden volgens was ik op YT filmpjes heb gezien een groter bereik hebben.

Kijk altijd voordat je naar een skirm gaat op de site van de organisatie of 40mm patronen toegestaan zijn. Staat er niks neem dan contact op met de organisator en adviseer ze om de info ook op hun site te plaatsen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MauriceV92
nee, per loop van het patroon. Er is geen limiet aan loopjes (op de fysieke limiet van de 40mm patroon na ofc)
Ik had begrepen dat je maar maximaal 120bb's per patroon mocht schieten. Maar dus alleen beperkt per loop.
Maar de diameter beperkt je aantal lopen. Ik vermoed dat je op max 7 lopen uit kan komen. Als dat juist is kun je maximaal 140 bb's per keer verschieten.
Met 20 bb's per loop wordt je wel beperkt, dus er is wel een beperking.
Maar hoe meer bb's hoe meer kracht je verliest bij het verschieten, dus minder ver dat je komt. Heeft nadeel voor schutter en voordeel voor tegenspeler.

veiligheidsregelement art27
b. 40mm launchers (waaronder de m79, m203 en M32 MGL) worden beschouwd als airsoft apparaten en vallen derhalve onder de vrijstelling. Enkel shells die BB’s bevatten, mogen gebruikt worden tijdens airsoft evenementen, indien expliciet toegestaan door de organisator, waarbij shells maximaal 20 BB’s per loop van de shell mogen bevatten.​
 
Ik had begrepen dat je maar maximaal 120bb's per patroon mocht schieten. Maar dus alleen beperkt per loop.
Maar de diameter beperkt je aantal lopen. Ik vermoed dat je op max 7 lopen uit kan komen. Als dat juist is kun je maximaal 140 bb's per keer verschieten.
Met 20 bb's per loop wordt je wel beperkt, dus er is wel een beperking.
Maar hoe meer bb's hoe meer kracht je verliest bij het verschieten, dus minder ver dat je komt. Heeft nadeel voor schutter en voordeel voor tegenspeler.


12 lopen met ieder 20 bb´s = 240 bb´s per schot.
Madbull XM240HP granaat.
 
12 lopen met ieder 20 bb´s = 240 bb´s per schot.
Madbull XM240HP granaat.

dat is een mooie shower :D
die pandemie duurt te lang, het wordt tijd dat we weer optimaal het veld in kunnen.
Dan kan ik me ook bezig houden met wat er op de markt is (nu met werk, opleiding en juridische zaken bij ingeschoten).

Maar tnx voor de info/update