Budget AEG AR 15

S.W.A.T. PUP

Well-Known Member
29 okt 2019
123
68
Trophies
6
Ik ben aan het kijken voor een AEG replica van een M4 type.

Nu is mijn oog gevallen op een G&G en op een Lancer.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Gaan bovenstaande replica's een redelijke tijd mee, of kan ik ze na een of 2 skirms gelijk vervangen?

Zijn er nog andere merken in dezelfde prijsklasse die aan te raden zijn?

Brand maar los.

Alvast bedankt.

SWAT pup
 
Ik ken alleen G&G en het type dat ik ooit gehad heb was stevig van kwaliteit en voelde solide aan, ondanks dat hij van ABS gemaakt was.
Ben ooit begonnen met (een van de eerste) Specna Arms en heb er spijt van dat ik hem jaren geleden verkocht heb.
Mijn meest favoriete M4-achtige was een HK416 GBBr (dus geen AEG) en nadat ik hem verkocht wilde ik op zoek gaan naar zijn AEG broertje (van Umarex/VFC), maar het is er nooit van gekomen helaas.

Als ik tussen de twee AEG's had moeten kiezen ging mijn voorkeur toch echt uit naar SA, maar goed: mijn ervaringen zijn beperkt (en ik ken Lancer niet), dus waarschijnlijk heb je helemaal niks aan mijn verhaal. :)
Het blijft ook een beetje een kwestie van smaak: meestal ga je toch upgraden en dan maakt de buitenkant niet zoveel meer uit.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat een kameraad van mij begon met een goedkopere G&G en daar alleen maar gedoe mee heeft gehad.
Maar bij andere mensen gaan ze juist weer heel lang mee. Misschien had hij pech, geen idee. Lancer ken ik verder niet.

Het scheelt dat er heel veel verschillende merken M4 zijn, dus de keuze is een reuze. Ik zou zelf kiezen om een budget vast te stellen en daar te gaan zoeken naar het beste. Tweedehands kan ook een optie zijn.
 
Ik zou persoonlijk voor een specna arms/e&c replica gaan.
Deze is goed en makkelijk te upgraden
Ook raadt ik een cyma platinum aan, deze is al lichtjes geupgrade en schiet best aardig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Colkap
Ik heb mijn g&g cm16 2.0 e al een jaar of 4. Heb er nog nooit wat mee gehad. En na wat upgrades ben ik nog steeds tevreden mee.
 
Mijn allereerste replica van een G&G CM16 (dat was nog versie 1, tegenwoordig heb je versie 2) welke ik aardig misbruikt hebt tijdens mijn eerste paar skirms, vervolgens wat interne upgrades uitgevoerd en hij dient nu nog steeds af en toe als CQB replica voor mij. Zelf geen ervaring met Lancer dus daar kan ik je moeilijk in adviseren.
 
Mijn ervaring tot dusver:

Een Specna M4, na wat lichte upgrades (hop-up, barrel) schoot deze erg goed, zeker voor de prijs. Heeft menig skirm meegemaakt en is behoorlijk mishandeld, maar geeft er tot op heden niets om.

Een G&G p90, solide body, schiet erg stil, had wat hop up bijzonderheden maar dat is eerder vanwege het model.

Ik heb geen ervaring met Lancer.

Succes, ben benieuwd wat je gaat doen
 
Heb een G & G gekocht.
10 inch loop model.
Ga waarschijnlijk enkele kleine externe aanpassingen doen.
Looplengte naar 14.5 inch en dan voorzien van ofwel een 40 mm granaatwerper ofwel een masterkey.
Eerst echter wat mags kopen.
Ik weet nog niet welke de G&G het liefst lust, maar ik hoop dat jullie ook daar wat tips op kunnen geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix en campesteijn
Ik heb een G&G SR15. Ik gebruik daar Nuprol metal midcaps in. Die passen goed, feeden prima en komen er vlot uit als je op de magrelease drukt. Zijn niet de allergoedkoopste mags maar kwaliteit is prima.
 
Mijn G&G gaat heel erg goed op de PTS magazijnen, al zijn dit wel de top-line magazijnen op Airsoft gebied, hier betaal je dus wel voor.
 
Heb uiteindelijk 3 Nuprol highcap mags gekocht.
Weinig speling, maar moet nog even testen.
 
Specna arms Core is de nieuwe budget m4 koning. Dat, of als je iets meer wilt uitgeven, een cyma m4 van de nieuwe platinum lijn. Dat is een geupgrade replica voor de prijs van een budget replica, echte value buy. g&g combat machines zijn tegenwoordig echt verouderd, of in tech, of qua prijs en vaak beiden.

https://www.taiwangun.com/assault-r...aded-version-cyma?from=listing&campaign-id=19
https://gunfire.com/en/products/sa-c12-core-tm-x-asr-tm-carbine-replica-black-1152217348.html
Weet je toevallig of de Cyma Platinum Replica's Compatible zijn met de volgende Handguard https://www.airsoftmegastore.com/15...3-m4-handguard-w-12-5-inch-rail-black-AC-285B
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Colkap