Starten met IAPS/Action Air

SolidSteef

New Member
21 mrt 2021
3
1
Trophies
2
Hallo ik ben Stephan, 34 jaar en ik ben voornemens om aan IAPS/Action Air te doen.
Nu heb ik in mijn woonomgeving al een luchtdrukschietvereniging gevonden waar ze op de vrijdagavonden IAPS beoefenen en wil hier als dit weer mogelijk is een keertje gaan kijken.

Ik heb me uiteraard een beetje verdiept in de airsoftapparaten want bij hobby's horen mooie spulletjes.
Bij IAPS pistool komt de TM Hi Capa vaak naar voren als een flexibel uit te breiden platform echter deze is maar in beperkte mate ambidexter. Nu ben ik zo links als de pest en heb mijn hele defensie carrière linkshandig geschoten waarbij het Glock platform mij natuurlijk niet onbekend is. Ook al was de patroonhouderpal prima met de linker middelvinger te bedienen en gebruikte ik de sledevangpal überhaupt niet (werd volgens mij niet eens aangeleerd) toch heb ik tijdens mijn laatste uitzending de patroonhouderpal omgezet (wat bij de echte Glocks relatief makkelijk gaat).

Nu is mijn vraag of dit bij de Umarex Glocks of andere merken airsoft Glocks ook mogelijk is en of dit kwa snelheid met patroonhouderwissel (wat bij IAPS toch wel belangrijk is) opweegt tegen het extreem uitbreidbare platform van de TM Hi Capa? En zijn er linkshandige schutters die met de Hi Capa schieten (IAPS)?

Misschien ga ik in de toekomst ook wel skirmen gewoon voor het actieve plezier maar milsim achtige dingen wil ik eigenlijk van weg blijven. Laten we in ieder geval hopen dat dat soort zaken voor de mensen van 27+ straks gewoon weer kunnen.

Groetjes!
 
  • Leuk
Waarderingen: Trooper
Je hebt ook uitgebreide iaps glock's die vaak niet te kort doen aan een hi capa.
Umarex glocks zijn alleen iets meer kut met upgrades kan je beter voor een we glock gaan of poseidon en dese uitbreiden met een andere trigger en andere veertjes
 
Hoi Stephan, ik ben zelf parcoursschutter, maar ben in de lockdown ook met Action Air / IAPS begonnen.
Ik schiet enkel met 1911's / 2011's en heb daarom ook gekozen voor een TM Hi Capa.
Eerlijk gezegd, wordt van parcoursschutters sowieso verwacht dat ze ook 'weak hand' een stage kunnen schieten.
Een standaard 2011 / TM Hi Capa is daarvoor geschikt. Zoals je zelf al aangaf, de magazijnpal kun je met je linker trekkervinger bedienen en een slide catch hoef je helemaal niet te gebruiken. Die houdt enkel de slede open. (bij het echte parcoursschieten passen we zelfs onze magazijn followers aan zodat de slede niet meer open blijft staan... )
Je hebt enkel een double-sided safety nodig. Maar die zit al op sommige TM's en anders kun je die after market kopen.
Kortom.... ik zou wel voor een TM Hi Capa gaan, voor de reden die je zelf al gaf..... Zo enorm veel aftermarket opties!!!

Ik moet hierbij wel zeggen dat ik geen ervaring heb met andere modellen / merken, maar het verschil in aanbod van spare parts / tuning parts is in ieder geval overduidelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: SolidSteef
Hoi Stephan, ik ben zelf parcoursschutter, maar ben in de lockdown ook met Action Air / IAPS begonnen.
Ik schiet enkel met 1911's / 2011's en heb daarom ook gekozen voor een TM Hi Capa.
Eerlijk gezegd, wordt van parcoursschutters sowieso verwacht dat ze ook 'weak hand' een stage kunnen schieten.
Een standaard 2011 / TM Hi Capa is daarvoor geschikt. Zoals je zelf al aangaf, de magazijnpal kun je met je linker trekkervinger bedienen en een slide catch hoef je helemaal niet te gebruiken. Die houdt enkel de slede open. (bij het echte parcoursschieten passen we zelfs onze magazijn followers aan zodat de slede niet meer open blijft staan... )
Je hebt enkel een double-sided safety nodig. Maar die zit al op sommige TM's en anders kun je die after market kopen.
Kortom.... ik zou wel voor een TM Hi Capa gaan, voor de reden die je zelf al gaf..... Zo enorm veel aftermarket opties!!!

Ik moet hierbij wel zeggen dat ik geen ervaring heb met andere modellen / merken, maar het verschil in aanbod van spare parts / tuning parts is in ieder geval overduidelijk.

Duidelijk verhaal. Voorkeur ligt inmiddels ook wel meer richting de Hi Capa's. Echter zie ik daar amper linkshandige holsters voor. Of ik zou voor zo'n raceholster moeten gaan. Ik kan dat apparaat natuurlijk moeilijk in mijn broekband stoppen. :D
 
Kom om een keer naar het NAC te Geldermalsen. Daar hebben ze sowieso die stages uit staan! Wel natuurlijk na Corona want nu is de boel dicht (indoor he)
 
Ik gebruik zelf gewoon een Race Master holster (Double Alpha Academy)
Maar of je nou van DAA, Ghost, Guga Ribas of CR Speed een race holster wilt, of een normaal holster... ze zijn allemaal ook in linkshandige versie te koop. (Kijk eens op www.doublealpha.biz voor 'inspiratie')

Helaas kosten die race-dingen wel een KAPITAAL, maar ja.... geloof me... je kunt nog véél meer geld kwijt in deze hobby... hahahaha!
 
Laatst bewerkt:
Met de achterliggende gedachte dat die holsters voornamelijk voor de vuurwapenmarkt zijn vind ik ze niet eens heel duur. Een hele rig samenstellen met holster, riem en 4x magpouches kan net boven de €200 uitkomen. In verhouding met de airsoftapparaten wel duur en sowieso veel geld als je alles in één keer (inclusief Hi Capa) zou willen aanschaffen. In ieder geval georiënteerd, nu even wachten tot ik een keertje kan komen kijken.
Bedankt voor alle suggesties!
 
Je kunt ook www.vuurwapens.net en www.wapenadvertenties.nl in de gaten houden. Daar komen ook geregeld riemen / holsters / pouches voorbij en dan betaal je een stuk minder.
Als voorbeeld: er staat daar nu een Double Alpha riem (inner & outer belt) te koop voor € 40,- normaal is deze € 60,- het is alleen een nogal klein maatje. (maat 34)
Maar echt de moeite waard om dat goed in de gaten te houden.
 
Ik heb mijn riem, binnenriem, magazijn houders en totaal verstelbare holster bij Alie voor 40 tot max 60 euro betaald... en de replica valt er niet uit!

ook hier is een max MB’s aan foto materiaal, en daar ben ik nu te lui voor:D

kijk ook eens naar de WE galaxy, greep is Glock met aluminium trekker let op dat je de goede reserve magazijnen erbij koopt (is een nieuw) type... loop zit spelingvrij in de actie en daardoor schiet je met de gladloop best kleine groepjes!
 
Laatst bewerkt: