Hallo, een nieuwe sniper voorstellen!

Dymanite

New Member
6 feb 2021
4
1
Trophies
1
Hi!

Ik ben Jesse, 25 en woonachtend in Hilversum. Ik wil zodra het weer kan beginnen met airsoften en heb een vraag over het volgende:

Ik lees in alle regels van de NABV en op andere sites waar je je aan kunt melden dat de regel voor een sniper rifle is: maximaal 2.2 joule en 500fps. Nu heb ik een replica op het oog waar ik kan kiezen uit een 2.2 joules M150 spring, ongeveer 460 FPS, of een 2.8 joule m160 spring van ongeveer 500fps.

M160 is dus te veel joule, maar wel binnen de richtlijnen van 500fps, is dit toegestaan?

Mijn vraag is dus uiteindelijk, welke moet ik nemen? Word ik geweigerd op skirms met een m160 spring?

Ik ben ook zeer geinteresseerd in hoe een skirm uberhaupt gaat aangezien ik geen vrienden heb die hetzelfde enthousiasme en passie voor sniperen en airsoften delen. Is het mogelijk om als lone wolf naar een skirm te gaan?
 
  • Leuk
Waarderingen: eloy
Hallo Jesse, welkom op dit forum.

Met de m160 is de kans erg groot dat je geweigerd word. Het geen je namelijk niet meld / weet, is dat je tegenwoordig gemeten word met minimaal 0,30 gr (snipers 0,40 gr dacht ik zelfs). Wat meestal resulteert in het fenomeen Joule creep. Wat als gevolg heeft dat de gemeten joule waarden nog hoger uitvallen!

Voor wat een skirm betreft:
Aanmelden en bevestiging afwachten. Dan optijd vertrekken. Aankomen en parkeren. Soms aanmelden voor toegang tot het terrein. Maar meestal eerst even aanmelden als je geparkeerd hebt. Daar kun je vaak gelijk je lunch bestellen.

Dan spullen uitpakken en aantrekken en beetje ouwe hoeren met de rest. Chronoen en tussendoor wat replica’s bewonderen / vast houden en wachten om op de briefing / team verdelingen.

Dan loop je naar spawn en begint de game... Afhankelijk van de game / locatie speel je tot de pauze door. Of paar korte ronden.

Pauze..

Hervatting van het spel.

Einde dag... Inpakken en opbokken...

Maak je over het alleen gaan vooral geen zorgen. Meeste airsofters zijn redelijk sociaal en helpen je graag opweg of nemen je op sleeptouw. Ik moet de eerste nog tegen komen die met zijn handen in het haar van zijn eerste skirm af komt ;) als je je zelf positief en open opstelt, moet het wel goedkomen.

Succes!
 
Welkom op het forum.

Eviltwin heeft je vraag volgens mij al prima beantwoord.

Als je iets niet begrijpt of nog meer vragen hebt, stel ze gerust.

Greetings
 
Hallo Jesse, welkom op dit forum.

Met de m160 is de kans erg groot dat je geweigerd word. Het geen je namelijk niet meld / weet, is dat je tegenwoordig gemeten word met minimaal 0,30 gr (snipers 0,40 gr dacht ik zelfs). Wat meestal resulteert in het fenomeen Joule creep. Wat als gevolg heeft dat de gemeten joule waarden nog hoger uitvallen!

Voor wat een skirm betreft:
Aanmelden en bevestiging afwachten. Dan optijd vertrekken. Aankomen en parkeren. Soms aanmelden voor toegang tot het terrein. Maar meestal eerst even aanmelden als je geparkeerd hebt. Daar kun je vaak gelijk je lunch bestellen.

Dan spullen uitpakken en aantrekken en beetje ouwe hoeren met de rest. Chronoen en tussendoor wat replica’s bewonderen / vast houden en wachten om op de briefing / team verdelingen.

Dan loop je naar spawn en begint de game... Afhankelijk van de game / locatie speel je tot de pauze door. Of paar korte ronden.

Pauze..

Hervatting van het spel.

Einde dag... Inpakken en opbokken...

Maak je over het alleen gaan vooral geen zorgen. Meeste airsofters zijn redelijk sociaal en helpen je graag opweg of nemen je op sleeptouw. Ik moet de eerste nog tegen komen die met zijn handen in het haar van zijn eerste skirm af komt ;) als je je zelf positief en open opstelt, moet het wel goedkomen.

Succes!
Thanks voor je waardevolle antwoorden!
 
Wat weet je er niet aan? Ik hoor graag tips en tops!

Standaard out of the box zijn ze wel OK, maar vewacht niet te schieten wat je vaak in youtube filmpjes ziet. Ik kan zeggen dat daar voor veel meer aan upgrades in die SSG's zitten;).

Zelf veel snipers in m'n bezit maar het meest fijne vind ikzelf de SRS van Silverback. Ook is deze out of the box best goed, maar na een zelfde bedrag aan upgrades erin schoot die nog veel beter. Het ligt eraan wat je wil en verwacht. Elke sniper beweert dat zijn replica 90/100m schiet terwijl het in werkelijk 50/60m is voor standaard snipers.

Zelf raad ik altijd af om te beginnen met snipen, neem eerst een assault rol voordat je sneaky gaat spelen. Met assault schiet je redelijk wat, leer je een hoop qua tactieken en loop je geregeld naar de spawn. Vaak met beginnende snipers die het spel willen leren schieten ongeveer 20% en lopen 80% terug naar de spawn. Daarmee kun je het airsoften heel naar ervaren, gewoon een tip ;). Zelfs airsofters die al jaren spelen en voor het eerst gaan snipen kan het lastig zijn op sommige velden.
 
Het sneak aspect is met een assault ook goed uit te voeren (en naar mijn mening leuker en uitdagender). Door de bosjes kruipen en sneaken vind ik veel leuker dan met een sniper ergens verder achterin gaan zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix en Pascal-XM
Ik speel al ruim 3 jaar assault het 4de jaar wilde ik een sniper VSR 10 van Novritsch .

het klopt hoor 90/100 meter zal ik niet halen .

Op de buitenbaan raak ik gemeten en wel een doel op zo'n 75 meter 9 van de 10 raak ik binnen +-40 cm

Out of the box denk ik dat met goede weersomstandigheden de 80 meter wel red .

En omdat ik geen sniper wilde kopen waar ik gelijk weer alles uit moest strippen en vervangen heb ik de Novr gekocht.

En dat in de achterhoede gebeuren valt wel mee , ik ben te ongeduldig vaak genoeg en dat zorgt er voor dat ik aan het eind van de dag meer kills heb met mijn sidearm dan met de sniper , hopenlijk doe ik wat rustiger aan wat dat betreft dit jaar .

Persoonlijk vind ik de SSG96 mooier dan mijn VSR 10 en ik hoor goeie dingen over die 96

Neem je tijd zou ik zeggen , voorlopig kunnen we toch nog effe niks .

Robin
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Welkom op het forum! Er zijn tegenwoordig onwijs veel opties op het gebied van snipen vergeleken met een aantal jaar geleden. Zo heb je nu inderdaad van Novritsch de bekende SSG varianten die echt erop gericht zijn om out of the box meteen goed mee te kunnen doen. Houd je echter van het zelf sleutelen dan zou je een goedkope VSR of L96 clone (veelal tussen de 80 en 100 euro voor een replica) kunnen overwegen en zelf de upgrades erin bouwen. Zoals al gezegd hierboven ligt het er echt aan wat je zelf zoekt en ook wat je eraan wilt uitgeven. Ik ben zelf al meer dan 3 jaar in bezit van een TM Mk23 clone, namelijk de STTI versie die 38 euro kostte voor de replica plus magazijn. Hier heb ik wat upgrades aan gedaan en het ding heeft mij nog nooit in de steek gelaten.

Lang verhaal kort, er zijn talloze opties tegenwoordig en is er eigenlijk geen slechte keuze. Het ligt er nu maar net aan wat je zelf wilt en wat je budget is. Je kan mij ook een DM sturen voor evt vragen die je hebt over upgrades o.i.d.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pascal-XM en Trooper
Hai goede dag ik had een vraagje ik ben nieuwe in airsoft wereldje wat is een goede handwape om mee te beginnen en een club in regio hilversum almere waar ik ook kan leren en oefenen
 
Noem het AA of replica geen HW.Ik zou voor een Tokyo Marui gaan welk model dat is kwestie van smaak.Heb je al een NABV pas ?