Uitspraak Raad van State

Ik had begrepen dat de minister het verzoek inmiddels opnieuw had beoordeeld. En dat het verzoek was afgekeurd.

Als ik het goed begrijp is dus de rechtzaak gewonnen voor een nieuw besluit. Besluit zelf is alleen ongewijzigd.

Hebben jullie deze link al gezien?

https://www.doneeractie.nl/ontheffingen-voor-airsoft/-32921

Hierin wordt dus al een flinke tijd geprocedeerd, de rechtzaak waar jij het over hebt Sander is hier onderdeel van.
Ze hebben de rechtzaak niet gewonnen, ze hebben bezwaar ingediend waarna er een nieuw besluit is genomen. Dat besluit is echter exact hetzelfde. Slechts 21 personen hebben een ontheffing aangevraagd. Dit doet mij vermoeden dat dit onderwerp veel minder leeft dan gedacht wordt. Stand van zaken is dus dat ze nu naar de Raad van State willen. Dit kun je allemaal lezen in die link die ik deelde door op de updates te klikken.
 
@MauriceV92

Ze zijn al naar de RvS geweest. Die heeft bepaald dat de minister een nieuw, beter gemotiveerd besluit moest nemen.
Dat besluit is er en daarin is wederom de aanvraag/verzoek/eis tot een ontheffing afgewezen.
 
Er valt nu geen bezwaar meer te maken tegen het nemen van de beslissing.

Nu is de volgende stap dat ze bezwaar maken tegen de uitkomst van de beslissing gok ik zo.(correct me if im wrong)

Of dat stand houd betwijfel ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix en campesteijn
Ik betwijfel het ook. De wapenwet etc zoals die nu is is een rommeltje en daar mag ook nodig iets aan gedaan worden. Maar zolang die is zoals die nu is zal op de lange termijn de huidige constructie blijven. Als uit deze rechtzaak komt dat dat onwettig is wordt de wet wel weer veranderd.

Kijk maar naar de avondklok: We hebben de wet op de verkeerde gebruikt en we worden teruggefloten. Dan maken we maar een nieuwe wet die wel werkt. (dit is een voorbeeld, laten we hier maar geen discussie over houden :D)

We gaan het zien. Of ze een kans hebben weet ik niet maar het enige waar ik me druk om maak is dat alles straks omgegooid gaat worden we met zijn allen een hoop papierwerk en geregel om onze oren krijgen. Liever €72,- per jaar en gemoedsrust dan gedoe. Als ik zie dat maar 21 mensen hun daad bij het woord gevoegd hebben denk ik dat dat toch wel de consensus is momenteel.