Beginnend sniper

Ricardo vdH

Member
31 dec 2020
22
3
Trophies
2
Goede middag allemaal.

Ik heb een Tokio marui vsr-10 gekregen.

Heb thuis in de wei kunnen testen. Ik heb met bb’s (0,28) geschoten.
Uit de doos haalt hij rond de 70 meter.

Maar de schoten die ik los zijn niet accuraat.

Heeft een van jullie tips dat ik toch een preciezer schot uit de replica kan halen.

Mvg Ricardo
 
Maar de schoten die ik los zijn niet accuraat.

accuratesse gaat over de locatie van je schotbeeld t.o.v je mikpunt, terwijl precisie gaat over de spreiding in je schotbeeld...

Als je niet tevreden bent over het resultaat op 70m.... wat verwacht je? Wat heb je nu?
 
Zwaardere bb`s zullen meer precisie geven. Dit komt doordat wind minder effect heeft op zwaardere bb`s.
In NL is 0.40 het maximale gewicht. Dus raad ik aan om 0.40 bbs te halen (ja zijn aanzienlijk duurder)
 
Laat ik het zo zeggen Victor:

Kijk ik midden oogdop boven kant korrel na het doel. En waar ik dan op richt tref ik niet.
Want de bb komt lager uit en wijkt een beetje na links.

Twin from hell

Bedankt voor de tip. Liever plezier in het veld en een paar euro duurder uit.
Dan geërgerd en budget bb’s
 
Ja geld kost deze hobby sowieso.
Kleine toevoeging nog.
In Nederland ben je op skirms verplicht Biologische afbreekbare bb's te gebruiken.
 
Laat ik het zo zeggen Victor:

Kijk ik midden oogdop boven kant korrel na het doel. En waar ik dan op richt tref ik niet.
Want de bb komt lager uit en wijkt een beetje na links.

Twin from hell

Bedankt voor de tip. Liever plezier in het veld en een paar euro duurder uit.
Dan geërgerd en budget bb’s

Als hij elke keer precies dezelfde 'afwijking' hebt, moet je dan niet gewoon je scope bijstellen?
 
En zorg echt dat je scope keurig recht staat op je replica , dat wil ook nog wel eens wat uitmaken , heb je je bb,s al eens weggeschoten zonder scope is die afwijking er dan ook ?
 
Hé Trooper

ja dat heb ik gedaan.

ik zie de bb ongeveer na 60 meter niet meer met het blote oog. :confused:

Ik heb mijn broertje mee laten kijken en ook laten schieten en ziet de zelfde afwijking.
 
  • Leuk
Waarderingen: Trooper
Ik ben vorig jaar met de sniper begonnen , dus verre van expert maar ook is het inschieten een ding , je moet er behoorlijk wat bb,s doorheen jassen naar het schijnt , ook heb ik persoonlijk de indruk dat mijn sniper beter presteerd als het warmer is .

En inderdaad een goed merk bb scheelt enorm , zoveel schiet je toch niet weg op een dag dus wat kosten betreft is dat ook niet zo'n isue .

Robin
 
Hé Trooper

ja dat heb ik gedaan.

ik zie de bb ongeveer na 60 meter niet meer met het blote oog. :confused:

Ik heb mijn broertje mee laten kijken en ook laten schieten en ziet de zelfde afwijking.

Ik zou zeggen probeer het eens met 0,40g bbs en laat je broertje vooruit rennen met de gewenste afstand die je wilt mik op hem en wellicht kan hij vanaf dat punt zien hoe ver het schot begint af te wijken.
(No pain no gain)
Mocht hij dat niet willen kun je misschien meerdere kartonnen dozen neer zetten 1 markeer je en dat word jouw mik punt.

Het kan voor komen dat je innerbarrel niet geheel schoon is of je bucking niet zuiver recht is elk miliscuul vuiltje kan grote afwijkingen op langere afstanden creëren.
Ma 60m kan de wind ook al best veel effect brengen.

Hopelijk heb je hier wat aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pascal-XM en Trooper