juiste adapter voor gasfles

Mannaking

New Member
16 dec 2020
4
0
Trophies
1
Hey!
ik ben een totale beginner en heb een gas replica gekocht, ik wil niet elke keer een fles green gas gaan bestellen voor een tientje per stuk. Ik wil dus een propaan setup gaan maken. Dit zou helemaal top zijn met de flessen die ik heb zodat ik geen nieuwe flessen moet gaan kopen. de fles die ik heb is een: Nimrod standard green gas fles 500ml. er zit schroefdraad aan dus ga ik ervan uit dat de fles opnieuw gevuld kan worden.

hoop dat het duidelijk is! nogmaals ik ben nieuw dus als julie betere suggesties hebben dan hoor ik dat graag!
 
@Eviltwin-NL Tnx voor taggen ;)

Hey!
ik ben een totale beginner en heb een gas replica gekocht, ik wil niet elke keer een fles green gas gaan bestellen voor een tientje per stuk. Ik wil dus een propaan setup gaan maken. Dit zou helemaal top zijn met de flessen die ik heb zodat ik geen nieuwe flessen moet gaan kopen. de fles die ik heb is een: Nimrod standard green gas fles 500ml. er zit schroefdraad aan dus ga ik ervan uit dat de fles opnieuw gevuld kan worden.

hoop dat het duidelijk is! nogmaals ik ben nieuw dus als julie betere suggesties hebben dan hoor ik dat graag!

Het opnieuw vullen van propaan tankjes heb ik mezelf nog niet aan gewaagd. Het is namelijk een vrij risico vol iets omdat als er te veel druk in komt de fles kan exploderen. Ook als hij leeg is kan er vocht in komen en dit doet je fles oxideren en dus grotere kans op exploderen.

Ik gebruikte kleine groene tankjes (van "Coleman" welke ik bij de campeer winkel haal) en met een madbull(let op plastic varianten breken snel!) adapter vulde ik mijn magazijnen. Wel aan te raden enkele druppels (max 2) siliconenolie op de tank opening te doen zodat als je je magazijn vult dat het gas ook gesmeerd is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mannaking