Powair6 iemand?

Nick Laponder

Member
27 nov 2020
9
0
Trophies
5
Hallo Hallo!

Heb eindelijk mijn replica besteld op Powair6. Bleek wel een goeie webshop van reviews en wat ik gehoord heb. Nu maak ik me wel een beetje zorgen over de douane. Ik vind nergens op de webshop iets over dat ze je NABV pasje nodig hebben.

Ik heb online heel veel gelezen over gezeik met de douane wat betreft airsoft apparaten.
Normaal zou ik me niet zon zorgen maken, maar het heeft me wel 200 euro gekost. Dus het zou zonden zijn als mijn replica door de douane vast gehouden zou worden.

Dus de vraag:
Weet iemand hoe powair6 dat doet? Krijg ik nog een email om mijn NABV pasje te tonen? Heeft iemand anders hier wel eens besteld, en ook douane gezeik gehad?
 
Is je replica al opgestuurd? Zo niet mail een copy van je NABV pas naar powerair6 plakken zij het op de verpakking.
 
Is je replica al opgestuurd? Zo niet mail een copy van je NABV pas naar powerair6 plakken zij het op de verpakking.

Het is nog niet verzonden. Heb maar even een mailtje gestuurd met mijn pasje. Hoop dat het werkt en badankt voor het advies
(Als het niet werkt geef ik wel een update)
 
Om je gerust te stellen: zendingen van powair6 worden niet door de douane gecontroleerd. (Want: binnen de EU.)

Zendingen met replica's worden dus niet gecontroleerd en er wordt al helemaal niet naar een NABV-pasje gekeken.

Disclaimer:
Dat neemt natuurlijk niet weg dat er wel een kopie van je pas op alle zendingen met een replica moet zitten.
Daarnaast zal er vast wel een soort van (grens)controle op poststukken zijn, maar niet zo streng zoals bij zendingen vanuit buiten de EU het geval is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pascal-XM en Crix
Heb er regelmatig dingen besteld. Ooit een kopie van mn nabv pas opgestuurd en die plakten ze er netjes bij. Volgensmij vroegen ze er zelfs om voordat het pakket ook echt op de post ging
 
  • Leuk
Waarderingen: Martijn_kl
Shops buiten Europa (Evike, Redwolf, Airsoft tiger 111 HK en JKarmy) vragen sowieso om de NABV pas en blijft vaak m'n pakket ook nog een week of 3/4 achter bij de douane die ook nog eens om mn NABV vraagt (UPS zo vaak gehad dat ik nu elk jaar een nieuwe kopie van de pas stuur). en qua bedragen was het altijd wel iets hoger... tussen 2000/3000, dus ook geregeld 200/300,- invoerkosten overheen

Shops binnen europa vragen er ook altijd om zolang het om replicas gaat zover ik weet:
Airsoft2go
Begadi
Gunfire
Taiwangun
Maar verder geen gezeur met douane en veen invoer kosten.

Binnenkort nog even 10 Vmags voor mn 416 GBB bij powair bestellen, en denk dat ik voor de mags geen NABV kopie nodig heb.
 
Ik heb hele goede ervaringen met Powair6. Ze hebben veel op voorraad en leveren snel. Soms sneller dan webshops uit eigen land.