Contributie NABV

Trooper

Well-Known Member
7 mei 2020
96
48
Trophies
4
Kreeg vandaag weer een mail van NABV , of ik weer 72 euro wilde overmaken , een paar maandjes gebruik kunnen maken , nu is het weer verboden om op pad te gaan zeg maar .

Stiekem had ik een kleine korting verwacht even een klein gebaar zeg maar .

Helaas
 
Hier is de mail nog niet binnen maar enige tegemoetkoming zou wel netjes zijn. Het is nou niet zo dat de NABV zelf extra kosten maakt in deze tijd.

Als een deel van de contributie nog gebruikt zou worden om de organisatoren te ondersteunen dan is het een ander verhaal, maar dat zit er niet in.
 
  • Leuk
Waarderingen: Trooper
Hier is de mail nog niet binnen maar enige tegemoetkoming zou wel netjes zijn. Het is nou niet zo dat de NABV zelf extra kosten maakt in deze tijd.

Als een deel van de contributie nog gebruikt zou worden om de organisatoren te ondersteunen dan is het een ander verhaal, maar dat zit er niet in.

Good point
 
Krijg ook geen korting op mijn zorgverzekering ondanks dat de reguliere zorg geen doorgang kan vinden.. toch gewoon 100+ euro aftikken.

Je kan ook gewoon niet betalen natuurlijk en pas als het weer kan je lidmaatschap weer aanslingeren
 
  • Leuk
Waarderingen: MauriceV92 en QuickFix
Uhm vind ik echt een hele vreemde vergelijking , zorg verz is verplicht omdat dat nu met airsoft contributie te gaan vergelijken .

In deze moeilijke tijd zou het een mooi gebaar zijn , zo van dames en vrouwen i.v.m deze lastige tijd voor iedereen willen we wat voor jullie betekenen en de leden 20 euro cadeau doen , koop er wat leuks voor tijdens kerst of oud en nieuw , en ja ik kan me contributie opzeggen en ik denk dat ik dat maar doe , vermoed dat we pas in Juni beperkt weer aan de slag kunnen .
 
De verhouding met een zorgverzekering is wat scheef. Dat je de replica’s thuis mag opslaan kost de NABV helemaal niks.

Een aantal sportverenigingen (althans bij mij in de omgeving) hebben korting gegeven op de contributie dus die gedachte is niet zo gek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Trooper
Om je replica's in huis te houden ben je verplicht je NABV te houden dus ergens is het wel redelijk te vergelijken.

Ik vind de post ook een hele vreemde..
Ach ja, je hebt er azijnzeikers tussen zitten.
Ik snapte je vergelijking wel hoor ;)

De verhouding met een zorgverzekering is wat scheef. Dat je de replica’s thuis mag opslaan kost de NABV helemaal niks.

Een aantal sportverenigingen (althans bij mij in de omgeving) hebben korting gegeven op de contributie dus die gedachte is niet zo gek.

Ze regelen volgensmij alle juridische zaken ervoor maar daar kan ik me in vergissen
 
Denk er wel aan dat je in die tijd dus zoals aangegeven geen replica's in huis mag hebben en je bij het opnieuw aanmelden weer een recente vog moet insturen. Uiteindelijk zal het dus nieteens veel goedkoper zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Trooper
Denk er wel aan dat je in die tijd dus zoals aangegeven geen replica's in huis mag hebben en je bij het opnieuw aanmelden weer een recente vog moet insturen. Uiteindelijk zal het dus nieteens veel goedkoper zijn.

Das waar vog was 3 jaar geldig he ? hmmmm denk dat ik sowieso een nieuwe aan moet vragen , dus dat maakt dan niet zoveel uit .
Eerst maar eens kijken waar we volgend jaar staan .

Op deze manier is er weinig lol aan natuurlijk .
Wat de replica's betreft , uiteraard die kun je niet in huis houden maar heb wel een vriend hier in de buurt die gewoon lid blijft , daar stal ik de apparaten en dan zien we volgend jaar wel weer .
 
Hier is de mail nog niet binnen maar enige tegemoetkoming zou wel netjes zijn. Het is nou niet zo dat de NABV zelf extra kosten maakt in deze tijd.

Deze opmerking is een beetje (erg) onzinning. Ik zal maar aannemen dat je zelf niet te maken hebt gehad met al de extra belasting die Corona met zich mee heeft genomen voor bedrijven. Van heel simpel niveau van misgelopen inkomsten, PBM's tot op het aantal uren tijd dat bedrijven hebben moeten steken in het onderzoeken van wat wel en niet mag op de werkvloer. Protocollen, procedures, beleid opstellen allemaal om dit in goede banen te leiden. Dit geldt net zo hard voor het NABV om toch iedereen proberen tevreden te houden tijdens deze rumoerige tijden.

Je zou het ook kunnen omdraaien en bij jezelf kunnen denken dat je al deze tijd bb's en entreegeld hebt bespaard en wat van dat geld richting de airsoft gooit, in plaats van om een paar tientjes korting te vragen.

“Ask Not What Your Country Can Do For You, But What You Can Do For Your Country” – John F. Kennedy.
 
Praat me niet over wat ik kan doen voor mijn land , die zet het parlement buiten spel en stelt een noodklok voor , bepaald met hoeveel mensen ik in huis ga zitten enz

Ik luister liever naar zijn broer Robert Kennedy die voor 500000 mensen een historische toespraak hield , overigens is dit totaal weggehouden bij de corrupte media maar goed .

 
Praat me niet over wat ik kan doen voor mijn land , die zet het parlement buiten spel en stelt een noodklok voor , bepaald met hoeveel mensen ik in huis ga zitten enz

Ik luister liever naar zijn broer Robert Kennedy die voor 500000 mensen een historische toespraak hield , overigens is dit totaal weggehouden bij de corrupte media maar goed .


Ja.. En door dit soort denkbeelden duurt het alleen maar langer dat we in deze klotetijd zitten. Gewoon even luisteren naar wat er opgelegd wordt. En houdt je aan de regels, dan kunnen we z.s.m. weer met z'n allen het Airsoftveld op.

Opmerkingen omtrent dat de NABV in deze tijd geen kosten heeft gemaakt slaat natuurlijk ook compleet nergens op. Kijk eens om je heen wat er gebeurt met menigeen bedrijf wat getroffen is door Corona.

En sorry dat ik het zeg, maar de NABV is als je zulke standpunten in gaat nemen inderdaad beter af zonder jou als lid.
 
complottheorieën ? Iedereen praat elkaar naar de mond zeg , echt luisteren naar elkaar lukt niet meer , ben overigens niet tegen voorzichtig zijn ook geen zogenaamde virus ontkenner , ik ga naar buiten alleen als het moet en ben lekker thuis mijn flightsimulator aan het af bouwen , mijn reverb G2 komt deze week binnen dus ik vermaak me wel .

Maar om effe ontopic te blijven ik vermoed dat we pas laat in het nieuwe jaar iets kunnen ondernemen , ik ga mijn replica's dus elders stallen , zeg contributie op en vraag een nieuwe pas aan als alles weer normaal is in de tussentijd kan ik natuurlijk ook als introducé mee gaan mocht het zo uitkomen ;)
 
Ik zal maar aannemen dat je zelf niet te maken hebt gehad met al de extra belasting die Corona met zich mee heeft genomen voor bedrijven.

Dat klopt. Zonder verder uit te wijden heb ik niet de stress van dreigende inkomstenderving en daarin tel ik mijn zegeningen.

Die paar tientjes merk ik niet. Ik denk dat het ook samenhangt met de discussie die al langer gaande is: “Waarom kost het 72,- euro als ik thuis alleen de replica’s wil opslaan.” Ja de NABV zet zich in voor onze, en ook mijn, belangen en daar mag best een financiële bijdrage van mijn kant aan vastzitten, maar ik zie niet in waar de NABV zelf inkomsten misloopt. Wellicht kan je mij dat uitleggen? Entreegelden gaan naar de organisatoren.

Laten we niet verzanden in een discussie over corona maatregelen en dergelijke.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mistacal en Trooper
Ik denk dat de nabv ook dit jaar, net als elk voorgaand jaar een kosten overzicht zal moeten overleggen. Daar staat precies uitgelegd welke kosten ze hebben gehad. En wat de contributie dan rechtvaardigd of eventueel niet rechtvaardigd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy, Crix en Trooper
Ik vind 6 euro per maand echt geen reden om m'n lidmaatschap op te zeggen en met alle heisa er omheen te moeten dealen (een ander met je spullen opschepen bijvoorbeeld). Maar iedereen staat daar vrij in natuurlijk. Ff door bikkelen en dan kunnen we straks weer met zn allen knallen.

Bedrijven maken genoeg extra kosten deze tijd, zal bij de nabv ook niet veel anders zijn.
 
Extra kosten ? Maar goed je hebt wel een punt heel veel heisa en al je replica's ergens anders onder brengen is ook niet echt fijn .

Ik heb gewoon geen goed gevoel over het hoe en wanneer we weer vrij en blij ons gang kunnen gaan .

Straks staan we weer met max 30 man ergens in Juni ons ding te doen .


Misschien ben ik wat te pessimistich in deze sombere tijd ... we gaan het zien .

Robin
 
  • Leuk
Waarderingen: Sander en Crix