Inserts glazen: ontspiegelen, ontdubbelen, kraswerend, ... nodig of niet?

Harvem

New Member
8 okt 2020
3
2
Trophies
2
Hallo allemaal,

Nieuw hier op het forum en nieuw in airsoft :D. Ik ben momenteel een lijstje aan het maken van wat ik allemaal nodig heb om te kunnen starten, en daar hoort dus ook een veiligheidsbril bij.
Ik draag zelf een bril, dus mijn oog is gevallen op de Swiss Eye Raptor o.i.d, met inserts en glazen op sterkte.

Nu heb ik al eens kort geïnformeerd bij de opticien naar de kostprijs van het slijpen van die glazen, maar dan komt natuurlijk de vraag of ze ontspiegeld, ontdubbeld, kraswerend, ... moeten zijn. En dat heeft een serieuze impact op die kostprijs.

Vandaar mijn vraag: wat is jullie ervaring daarmee? Is het de moeite om dat allemaal te laten doen? Ik heb de neiging om die glazen zo goedkoop mogelijk te houden aangezien ik die bril alleen maar tijdens het airsoften nodig heb. Maar ik hoor dus graag jullie ervaringen daarmee?
 
Ontspiegelen en ontdubbelen lijkt me altijd verstandig. Zeker omdat je al met 2 glazen voor elkaar zit in een bril.
Maar antikras of verdunnen lijkt me onnodig, als ze er onverdunt inpassen natuurlijk.