NABV binnekort overbodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind het bijzonder prettig te zien dat mr. Icarus van der Kolk verbonden is aan de NABV. Dit geeft mij als (ledenraad)lid het vertrouwen dat de NABV en daarmee ik als lid de zaakjes goed op orde heeft.

De Nederlandse maatschappij is overduidelijk niet gecharmeerd van wapens. Dit uitgelegd in de breedste zin van het woord. Ik voel daarom veel voor een model waarbij men zaken reguleert en controleert. Het model zoals de NABV dit op heeft gezet past hier volgens mij erg goed bij.
 
Zoals Crix aangaf we wachten de uitspraak af want je weet bijna nooit zeker welke kant het opgaat.

Er is in de zaak veel geëist maar we komen (even de aangevoerde bijzaken negerend) op de volgende matrix van mogelijkheden:
Hetgeen [tussen] staat is dus mijn persoonlijke inschatting van de kansen.

1.
- Ontheffing = niet verleend [waarschijnlijk]
- De vrijstelling= is niet legaal [onwaarschijnlijk]
Deze is dus een shit sandwich voor iedereen want airsoft is dan weer verboden)

2.
- Ontheffing = wordt niet verleend [onwaarschijnlijk]
- De vrijstelling= is legaal [waarschijnlijk]
Alles blijft hoe het is.

3.
- Ontheffing = wordt verleend [onwaarschijnlijk]
- De vrijstelling= is niet legaal [onwaarschijnlijk]
Iedereen moet een ontheffing aanvragen.

4.
- Ontheffing = wordt verleend [onwaarschijnlijk]
- De vrijstelling= is legaal [waarschijnlijk]
Je kan naast de lidmaatschap om sport te beoefenen ook een ontheffing voor verzamelen krijgen.*

Ik zou zeggen dat optie 2 het meest waarschijnlijk is en dat 1 het meest onwaarschijnlijk maar alle uitkomsten blijven in beginsel mogelijk. We zullen in ieder geval zien. Eiser vorderde als je het kernachtig samenvat optie 3.




*Let hierbij op dat eiser stelde dat zijn ontheffing voor het verzamelen was en hij de sport niet wilde beoefenen. Binnen het stelsel van de WWM mogen wapens die op een verzamel ontheffing staan niet voor sportdoeleinden worden gebruikt.
 
  • Leuk
Waarderingen: MauriceV92 en Crix
Het orakel is weer bezig.

Er zijn nog meer opties.
De optie dat Airsoft, zoals destijds gedacht, door de ambtelijke commissie in cat 4 valt.
(Door actie van de NABV is Airsoft cat 1.7 gebleven anders was de NABV al geheel overbodig)

Iedereen boven de 18 kan een Airsoft apparaat kopen.
Geen wettelijke rol voor de NABV - die heeft ze nu ook niet. De NABV kan, zoals straks,
ieder ander bedrijf evenementen faciliteren.
 
Kan iemand mij uitleggen waar de fantasie vandaan komt dat een rechter gaat bepalen dat airsoft in cat4 komt met daarbij in acht nemende:
- Airsoft in cat 4 vereist een wetswijziging, daarover dienen bij mijn weten nog altijd beide kamers van het parlement over te stemmen.

Indien diegene die bovenstaande uitlegt mij dan ook de volgende zaak wil verduidelijken:
- Welke garantie is er dat er in de kamers niet een wet wordt aangenomen waarin verregaande beperkingen worden opgelegd. Ik geef een aantal voorbeelden die ofwel hier in Europa voorkomen ofwel al eens door de kamer zijn gevraagd:
- Serienummers
- Vrolijke kleurtjes
- Het verbieden van bepaalde accesoires. Denk aan lasers, lampen, dempers etc.
- Het verplicht stellen van opslag in een echte wapenkluis
- Graveringen á Duitsland

Dat blind staren op cat 4 ben ik kotsbeu

En als ik dan toch bezig ben:
Bij verlof door politie:
- Welke garantie is er dat het goedkoper wordt? Er wordt vaak gesproken over verloven van 5 jaar, maar hoe weet men dat zo zeker? waarom zou er geen verlof komen dat per jaar wordt uitgegeven?
- Welke garantie is er dat je replica's niet (tegen kosten zoals nu bij vuurwapens het geval is) stuk voor stuk dienen te worden bij/afgeschreven in het verlof?
- Ook hier, welke garantie is er ten opzichte van de kosten van een opslag?
 
Kan iemand mij uitleggen waar de fantasie vandaan komt dat een rechter gaat bepalen dat airsoft in cat4 komt met daarbij in acht nemende:
- Airsoft in cat 4 vereist een wetswijziging, daarover dienen bij mijn weten nog altijd beide kamers van het parlement over te stemmen.
QFT

Geen wettelijke rol voor de NABV - die heeft ze nu ook niet.
LOL @ ook eerder O.02joules
Echter hier gaat het over totstandkoming verplicht lidmaatschap in wet

De vrijstelling heeft blijkbaar de dualiteit van golven en deeltjes voor de bèta's hier. Het is simultaan wettelijk en buitenwettelijk :cool:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dualiteit_van_golven_en_deeltjes#:~:text=De dualiteit van golven en,als een stroom deeltjes gedragen.

Ik ben ook benieuwd wat de achtergrond en deskundigheid van O.02joules is.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: O.02joules
Meneer Bean is nieuwsgierig naar wat deskundigheid blijkt te zijn van grootheid hier als de uitspraak Raad van State komt :)
 
Ach ja , ongeacht de uitslag straks zitten we weer allemaal binnen , skirms verboden , kunnen we eind juli wellicht weer een maandje een skirm bezoeken met nog strengere regels daar kun je vergif op in nemen . :(
 
Ach ja , ongeacht de uitslag straks zitten we weer allemaal binnen , skirms verboden , kunnen we eind juli wellicht weer een maandje een skirm bezoeken met nog strengere regels daar kun je vergif op in nemen . :(
Is een beetje off topic maar dat zal vooral afhangen van de tekst die vanavond gepresenteerd wordt. De max groepsgrootte lijkt op dit moment wel vast te gaan liggen op 30 maar team tegen team trainingen ect. lijken op dit moment wel mogelijk te blijven, maar zoals gezegd moeten we het afwachten.
 
Laatst bewerkt:
Misschien idee om artikel 4.WWM eens goed te lezen.

Wellicht de suggestie om Airsoftapparaten onder de vrijstelling te laten vallen zonder de voorwaarde van een lidmaatschap van de NABV?
Dan blijft toch cat4 over, niet? Daar is geen wetswijziging voor nodig hoor.

Op deze manier ga je de oorlog niet winnen hoor, maar ach maakt ook niet uit want niet alleen de wapens zijn nep, de deskundigheid ook..
 
Gast er staat in de beschrijving van categorie 4 wapens letterlijk dat cat 1 sub 7 voorwerpen (waar airsoft onder valt) niet in categorie 4 mogen vallen.

Of lijken onze Airsoft replica's tegenwoordig niet meer op vuurwapens?
 
Misschien idee om artikel 4.WWM eens goed te lezen.

Wellicht de suggestie om Airsoftapparaten onder de vrijstelling te laten vallen zonder de voorwaarde van een lidmaatschap van de NABV?
Dan blijft toch cat4 over, niet? Daar is geen wetswijziging voor nodig hoor.

Op deze manier ga je de oorlog niet winnen hoor, maar ach maakt ook niet uit want niet alleen de wapens zijn nep, de deskundigheid ook..

Ik ervaar je manier van schrijven echt als onprettig.
Je wenst jezelf wel voor te stellen maar wie je bent doet er voor jou niet toe.
Je roept bijzonder veel, daar wordt uitgebreid op gereageerd en als reactie ga je met modder gooien....
 
Die suggestie had ik eerder al geopperd, maar het doel van een troll is om verdeeldheid binnen een groep te zaaien: tot op heden lijkt het nog steeds op "Ons" (Airsofters) tegen "Hen" (mensen die de airsoftsport niet beoefenen) en dat was het oorspronkelijke startpunt al, dus dan is het of een hele slechte troll of hij is oprecht een andere mening (of visie op de huidige wetgeving) toegedaan, alleen is de manier waarop hij dit communiceert een beetje bijzonder.
 
Misschien idee om artikel 4.WWM eens goed te lezen.

Wellicht de suggestie om Airsoftapparaten onder de vrijstelling te laten vallen zonder de voorwaarde van een lidmaatschap van de NABV?
Dan blijft toch cat4 over, niet? Daar is geen wetswijziging voor nodig hoor.

Op deze manier ga je de oorlog niet winnen hoor, maar ach maakt ook niet uit want niet alleen de wapens zijn nep, de deskundigheid ook..
O.02 Joules bedoeld eerder dat zoals het Min J&V zelf aangeeft in deze brief dat airsoft apparaten ook verkregen kunnen worden doormiddel van een ontheffing zoals aangegeven in art 4 van de WWM.

Gast er staat in de beschrijving van categorie 4 wapens letterlijk dat cat 1 sub 7 voorwerpen (waar airsoft onder valt) niet in categorie 4 mogen vallen.

Of lijken onze Airsoft replica's tegenwoordig niet meer op vuurwapens?
wel apart dan dat in het verslag van 29 mei 2012 het LPV(landelijk platform vuurwapens) het voorstelt heeft om airsoft in cat 4 te zetten en dit niet wordt afgewezen vanwege het uiterlijk. Maar dat men voor de optie van de NABV gaat (dit om kosten te besparen bij het ministerie zo blijkt uit andere stukken).

Edit: hierbij brief van NABV voorzitter waarin ze dus aangeven administratieve werk van politie en ministerie te ontlasten alsmede dat ze ook "dwingende controles" kunnen uitvoeren op hun leden. Dus de kosten besparing bij het ministerie.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: O.02joules
Status
Niet open voor verdere reacties.