Hi-Capa Gold Match Slide blijft niet hangen na laatste BB

Rickmans

Active Member
10 mei 2020
43
19
Trophies
4
Ik heb een TM Hi-Capa Gold Match, leuk ding.
Maar nou blijft die slide niet meer hangen als het magazijn leeg is.

Handmatig naar achter lockt hij wel.

Hen al beetje gezocht maar daar krijg ik alleen maar upgrade shopping lists enz.
Dat moet toch ook stock blijven werken lijkt me.

Wie weet t, want dit is jammer.
 
Kan je wat meer informatie verstrekken over de TM Hi-Capa?
Hoe oud is de replica?
Veel of weinig gebruikt?
Orginele magazijnen of niet?
Is dit probleem met alle mags of met 1 van de 5(voorbeeld)?
 
Best nieuwe nog, beide originele magazijnen..
Ja ik heb er in een schuur wel een aardige bek bb's mee staan klappen af en toe de laatste maanden, maar wat is veel..

Ik ga dr eens een highspeed filmpje van maken misschien zie ik dan wat raars, dat ie net niet ver genoeg komt, zou dat kunnen? Voel geen overdreven weerstand als ik hem handmatig doe.
 
Meer dan 5000 bbs vind ik voor een side arm al behoorlijk veel.

Haal je de High capa ook wel eens uit elkaar en doe je onderhoud?

De kans is zeer groot dat de slede niet ver genoeg naar achteren komt.
2de oorzaak kan zijn dat de palletjes op je magazijnen versleten zijn, maar dan zou het probleem niet tegelijk bij beide magazijnen opkomen denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rickmans
Je kan even twee dingen checken:
er vanuit gaande dat het bij beide magazijnen zo is en hij handmatig wél lockt ligt het mogelijk aan je blowbackhousing.

Je zou je blowbackhousing even los kunnen halen en controlerne of de O ring niet versleten is.
Als je hem er dan toch uit hebt, zorg dat het veertje in en op de BBU goed zitten.

Het klinkt alsof je te weinig blow back genereert om hem te locken.

Wat ook kan, maar dat is minder aannemelijk, is dat je slide lock iets wat is afgesleten en rond is geworden. Die is normaal puntig. Dat hij daarom minder goed blijft hangen en als die de tijd heeft om goed aan te grepen (door handmatig te doen) hij dan wel lockt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rickmans
Een slidelock van een airsoft pistool wordt door het magazijn geactiveerd, dus de magazijnen controleren en schoonmaken is altijd het eerste om te doen.

Volgende is het controleren van de slide lock zelf of daar iets versleten/afgebroken is.

Daarna komt pas de blowbackhousing uit elkaar halen. In het meest ideale geval zou je met een fps tester eerst kunnen controleren of je replica nu minder fps heeft als normaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rickmans
kan zijn dat hij toch net iets te stroef loopt, een keer goed schoonmaken en weer opnieuw smeren doet wonderen bij Gbb, kan je gelijk de o ringen etc in de siliconen zetten.

Is iets wat sowieso aan te raden is van tijd tot tijd!
 
  • Leuk
Waarderingen: Rickmans
Oke dan, dank u zeer heren voor de diverse tips..
Ik heb een slowmotion filmpje gemaakt en je ziet m een beetje bewegen dat palletje, maar dus niet happen/ pakken..

Ik ga de diverse tips eens afwerken en dit maar eens aangrijpen als gelegenheid om die onderdelen die ik benoemd zie worden uit mn hoofd te leren..

Maar waar nou mn kleine mini schroevendraaier set ligt
 
Haha, persoonlijk begin ik altijd met de goedkoopste oplossingen (mits aannemelijk) en daarna ga ik verder naar de rest. Laat maar weten of het lukt!