Airsoft inc. geen erkende airsoft locatie meer

Ook ik ben erg benieuwd naar de berichtgeving. Ik heb zijdelings wel het een en ander meegekregen waar sowieso uit blijkt dat dit "geschil" al langslepend is. De youtube video waar al eerder naar gerefereerd is blijkt hier een mooi voorbeeld van.
Wat de discussie interessant maakt is dat de ondernemer in kwestie dus tevens erkenninghouder WWM is wat verkoop (en voorhanden hebben) van airsoftreplica's mogelijk maakt. Wat is dan de relatie met de NABV en hoe dient dit er (in formele zin van het woord) uit te zien.
Ik vind dat persoonlijk een bijzonder interessante aangezien het intrekken van de erkenning door de NABV voort komt uit die relatie.

Anyhow: Denk alsjeblieft goed na over wat de waarde is van een door de NABV erkende airsoftorganisatie en wat dit voor jou als speler betekend. Die vraag ben ik mijzelf gaan stellen na het lezen van de berichtgeving. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik dat associeer met veiligheid voor mijzelf en voor anderen en weet dat de kans dat ik heelhuids thuis kom groter is :).
 
Ook ik ben erg benieuwd naar de berichtgeving. Ik heb zijdelings wel het een en ander meegekregen waar sowieso uit blijkt dat dit "geschil" al langslepend is. De youtube video waar al eerder naar gerefereerd is blijkt hier een mooi voorbeeld van.
Wat de discussie interessant maakt is dat de ondernemer in kwestie dus tevens erkenninghouder WWM is wat verkoop (en voorhanden hebben) van airsoftreplica's mogelijk maakt. Wat is dan de relatie met de NABV en hoe dient dit er (in formele zin van het woord) uit te zien.
Ik vind dat persoonlijk een bijzonder interessante aangezien het intrekken van de erkenning door de NABV voort komt uit die relatie.

Anyhow: Denk alsjeblieft goed na over wat de waarde is van een door de NABV erkende airsoftorganisatie en wat dit voor jou als speler betekend. Die vraag ben ik mijzelf gaan stellen na het lezen van de berichtgeving. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik dat associeer met veiligheid voor mijzelf en voor anderen en weet dat de kans dat ik heelhuids thuis kom groter is :).
Jij ziet het wel goed denk ik, de Nederlandse airsoft belangen vereniging neemt die beslissingen in het belang en veiligheid van de speler en de sport opzich.
Een orga zoals airsoft inc. Is gewoon een commerciele partij, waar het om geld draait.
De belangen van de sport en de speler komen dan niet op de eerste plaats.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix en MauriceV92
De belangen van de sport en de speler komen dan niet op de eerste plaats.
Zou natuurlijk wel zo moeten zijn, zeker met de lange termijn visie om dit nog jaren te kunnen doen.

Maarja, als het allemaal echt zo rechttoe rechtaan was, had airsoft inc ook wel meer laten weten dat dit verhaaltje.
De Nabv heeft ook niets te winnen met het pesten van een airsoft-ondernemer, in tegendeel zelfs.
 
  • Leuk
Waarderingen: MauriceV92 en M14shooter
Anyhow: Denk alsjeblieft goed na over wat de waarde is van een door de NABV erkende airsoftorganisatie en wat dit voor jou als speler betekend. Die vraag ben ik mijzelf gaan stellen na het lezen van de berichtgeving. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik dat associeer met veiligheid voor mijzelf en voor anderen en weet dat de kans dat ik heelhuids thuis kom groter is

De Nabv heeft ook niets te winnen met het pesten van een airsoft-ondernemer, in tegendeel zelfs.
Daarom.
 
  • Leuk
Waarderingen: MauriceV92
Helaas blijft de NABV nieuwsbrief met details tot nu toe uit. Zou wel meer rust geven als we meer te horen kregen. Afwachten dus.
 
Jij ziet het wel goed denk ik, de Nederlandse airsoft belangen vereniging neemt die beslissingen in het belang en veiligheid van de speler en de sport opzich.
Een orga zoals airsoft inc. Is gewoon een commerciele partij, waar het om geld draait.
De belangen van de sport en de speler komen dan niet op de eerste plaats.

Ik moet zeggen dat ik vaak bij Airsoft Inc kwam voor al het corona gedoe, en als je er een keer geweest bent zal je merken dat die orga juist heel veel voor de spelers en sport doet. Strakke limieten op het veld zodat je geen overvolle zaal of veld hebt, heel veel leuke spelmodes en als ze de kans hebben doen ze lekker mee.

Was de eerste locatie met een super gezellige ledenavond en ze moeten geld verdienen om open te blijven maar je merkt daar dat het niet de prio is.

Over de relatie tussen de NABV en Airsoft Inc kan ik weinig zeggen, heb ik nooit iets van mee gekregen.
 
  • Leuk
Waarderingen: ed68 en Crix
Nabv heeft een kleine toelichting gegeven in de nieuwsbrief:

Je kunt alleen airsoftsport legaal beoefenen binnen verenigingsverband tijdens evenementen die op de website van de NABV staan gepubliceerd.
Van de overheid mag er alleen worden geairsoft in verenigingsverband, omdat airsoftapparaten zoveel op vuurwapens lijken.
Dat betekent in de praktijk dat je mag airsoften op een door de NABV goedgekeurd evenement.
De NABV heeft de goedkeuring van Airsoft Inc B.V. uit Den Haag ingetrokken.
De organisatie voldeed niet langer aan de voorwaarden die de NABV stelt aan airsoftsportorganisaties en -locaties. Airsoft Inc. heeft al meer dan een jaar geen evenementen meer aangevraagd bij de NABV.
Daarom adviseert de NABV airsoftsporters om altijd te verifiëren dat het evenement waaraan ze willen deelnemen, is opgenomen in de agenda op de website van de NABV.
 
Even in het kort;
Het lijkt er op dat ze uit de velden lijst zijn verworpen, omdat ze geen evenementen bij de NABV aangevraagd hebben.
Dus eigenlijk stond iedereen daar ''illegaal'' met een wapen gelijkende replica.
Want je hebt alleen uitzondering om dat ding openbaar mee te mogen hebben tussen bepaalde locaties (zoals naar een officieeel evenement).

Ik meen het zo goed begrepen te hebben?

Vraag ik me toch af, waarom hebben ze niet aangevraagd.
Lijkt me niet bijzonder lastig (al heb ik zelf geen ervaring).
 
Hoi, even een bericht als ledenraadslid (op persoonlijke titel).

A.s. zaterdag heeft de ledenraad weer een vergadering met het bestuur.
Wij hebben ter kennisgeving al een bericht omtrent deze situatie gekregen.

Het is inderdaad zo dat er geen evenementen aangemeld stonden bij de NABV.
Dat is op zichzelf staand een "kwalijke zaak" wat reden zou kunnen zijn voor de NABV om de erkenning in te trekken.
Het aanmelden van evenementen is namelijk een verplichting, doe je dit niet dan mag je replica enkel meenemen naar de locatie voor bijvoorbeeld verkoop en reparatie en zeker niet gebruiken in een evenement.
Daarbij komt dat introducees in deze zelfde periode niet zijn aangemeld en aangegeven bij de NABV.
Met de berichtgeving omtrent "terroristen" welke als introducee airsoft gebruikt zouden hebben als training is dit een bijzonder ongewenste situatie.
Tenminste, zo zie ik dat.

Hoe ik dit zie is het zo dat er fouten zijn gemaakt. Ik hoop dat de NABV ook bij de vergadering zaterdag met een gedegen toelichting voor de leden gaat komen, ik weet dat hier grote behoefte naar is en het bericht wat tot zover gedeeld is te kort schiet.

Groeten,
Maurice Vermeul
Ledenraadslid NABV
 
mmm misschien begrijp ik de tekst verkeerd maar ik wil even wat kwijt en mijn tekst is niet agressief of aanvallend bedoeld, maar in vragende zin.

Ten eerste als je op persoonlijke titel reageert waarom begin je dan als ledenraadslid?

Als je nu de verouderde Terroristen berichtgeving erbij gaat zoeken in het daglicht van INC, dan is dat denk ik niet juist en vrij oneerlijk. Volgens mij staan zij daar los van. Elk persoon met dwaze gedachten kan overal als intro gaan skirmen.

Of gaat de Nabv nu vertellen dat er een antecedenten onderzoek plaats vind na of tijdens een aanmelding als intro, of worden er lijsten bijgehouden en gedeeld met inlichtingen diensten, lijkt me niet toch.
Dus naar mijn idee kan elke kwaad willende gewoon lekker als intro een skirmpje meepakken.

Elke orga kan daar mee te maken krijgen, want wat gebeurt er met die intro registratie, waar gaan die persoons gegevens heen dan?

Mochten er dergelijke randfiguren daar als intro getraind hebben dan is het maar de vraag of ze als zodanig herkend worden door een leek.

Nu noem je in 1 adem terroristen en Airsoft inc.
 
  • Leuk
Waarderingen: Trooper
als je op persoonlijke titel reageert waarom begin je dan als ledenraadslid?

Volgens mij bedoeld hij hiermee dat hij weliswaar een ledenraadslid is en dus informatie vanuit die context kan bieden, maar niet voor de gehele ledenraad spreekt.

Je punt over dat het terroristen aanhalen buiten proportie is ben ik het overigens wel mee eens. Is niet relevant voor deze kwestie. Verder vond ik het bericht van Maurice wel interessant.
 
Je punt over dat het terroristen aanhalen buiten proportie is ben ik het overigens wel mee eens. Is niet relevant voor deze kwestie. Verder vond ik het bericht van Maurice wel interessant.
Wellicht kan er zoals men dat blijkbaar doet een verkeerde conclusie worden getrokken maar onterecht vind ik het niet. Je moet je intro immers aanmelden net als je Everts. Als je dat niet doet mag Joost weten wat je aan het uitspoken bent en met wie....en daar valt terroristen opleiden dus mogelijk ook onder . Als je iets dus niet doet, doe je logischerwijs dus al het ander mogelijke ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ontbijtkoek
De Weerter terroristen zijn volgens mij nog niet veroordeeld, zolang die zaak speelt zullen ze ook relevant zijn voor airsoft. De politiek is een langzame wereld en er is druk vanuit daar dat de introducé regels worden aangescherpt. Natuurlijk helpt het de onderhandelingspositie van de NABV niet als dadelijk er een nieuwsbericht komt dat een orga de regels aan het negeren is en er zodoende totaal geen zicht meer is op introducees (want ja zal de media en politiek dan zeggen, wie weet doen wel veel meer organisaties dat) en kun je de hele introducé regeling vaarwel zeggen.

Wat me tegen valt van Inc is dat ze dus inderdaad zoiets simpels als even een mailtje sturen dus niet gedaan hebben omdat ze menen, als erkenningshouder, boven de regels te staan.
Verder is ook hun reactie op Facebook, gezien de feiten, van kinderachtig kleuterniveau waar ze vooral de NABV de schuld geven maar zelf niet durven te zeggen wat ze gedaan hebben.
 
Dank voor je toevoeging hier @Oddball.
Je schetst heel mooi waarom ik inderdaad het verhaal omtrent de terroristen er wel bij heb gehaald.
Dit geeft namelijk mooi aan dat het op zichzelf staande feit van het aanmelden niet zozeer een bijzonder kwalijke zaak is maar het effect wat dit kan hebben op airsoft in het Nederland, wetende dat dit een beladen onderwerp is door deze ontwikkelingen in het nieuws, maken dat wel degelijk een kwalijke zaak.

Ik geef inderdaad aan dat ik op persoonlijke titel reageer omdat ik vanuit de ledenraad het een en ander hoor en mee krijg. Zo heeft een collega redenlaadslid de telefoon gepakt en de ondernemer achter Airsoft Inc. gesproken. Echter "mag" je als ledenraadslid niet namens het geheel spreken. Dat is enkel mogelijk als iedereen bij elkaar is. Dat zijn wij nu niet, daarom mijn misschien overbodige toevoeging.
 
Ik geef inderdaad aan dat ik op persoonlijke titel reageer omdat ik vanuit de ledenraad het een en ander hoor en mee krijg. Zo heeft een collega redenlaadslid de telefoon gepakt en de ondernemer achter Airsoft Inc. gesproken. Echter "mag" je als ledenraadslid niet namens het geheel spreken. Dat is enkel mogelijk als iedereen bij elkaar is. Dat zijn wij nu niet, daarom mijn misschien overbodige toevoeging.
Grappig omdat ik meerdere LR leden heb gehoord die verbaasd waren want ze hadden er niks over vernomen toen het NABV bericht uit kwam. Is de LR wel een geheel vraag ik me dan af?
 
Grappig omdat ik meerdere LR leden heb gehoord die verbaasd waren want ze hadden er niks over vernomen toen het NABV bericht uit kwam. Is de LR wel een geheel vraag ik me dan af?

Hi Toothpick, het is alweer een tijdje geleden dat wij elkaar digitaal gesproken hebben.
Fijn dat je nog steeds zo verbonden bent aan Airsoftend Nederland.
Maar beste Toothpick of onder welke naam wij je ook mogen aanspreken, als airsoft jurist, wil jij je niet eens uitspreken over deze kwestie?
Ik denk dat als je érgens waarde toe kan voegen het hier wel is.

Wederom weer verbaas ik mij over het feit dat je toch zo'n aversie tegen de ledenraad, het bestuur en waarschijnlijk de NABV als geheel hebt.
Voor zover mij bekend ben je nog steeds geen NABV lid en daarmee maakt het deze situatie extra verwonderlijk.
Maar goed, vrij land. Ieder zn ding. Dat respecteer ik dus ook.

Dus hierbij mijn vriendelijke toch zeer dringende verzoek:
Niet zo miepen. Dat weet ik nu wel.

Of voeg wat toe, ik weet zeker dat Airsoft Inc. juridische ondersteuning kan gebruiken.
Wellicht bied dit kansen voor je.

Maar goed.
Airsoft inc, daar ging het over.
 
Hi Toothpick, het is alweer een tijdje geleden dat wij elkaar digitaal gesproken hebben.
Fijn dat je nog steeds zo verbonden bent aan Airsoftend Nederland.
Maar beste Toothpick of onder welke naam wij je ook mogen aanspreken, als airsoft jurist, wil jij je niet eens uitspreken over deze kwestie?
Ik denk dat als je érgens waarde toe kan voegen het hier wel is.

Wederom weer verbaas ik mij over het feit dat je toch zo'n aversie tegen de ledenraad, het bestuur en waarschijnlijk de NABV als geheel hebt.
Voor zover mij bekend ben je nog steeds geen NABV lid en daarmee maakt het deze situatie extra verwonderlijk.
Maar goed, vrij land. Ieder zn ding. Dat respecteer ik dus ook.

Dus hierbij mijn vriendelijke toch zeer dringende verzoek:
Niet zo miepen. Dat weet ik nu wel.

Of voeg wat toe, ik weet zeker dat Airsoft Inc. juridische ondersteuning kan gebruiken.
Wellicht bied dit kansen voor je.

Maar goed.
Airsoft inc, daar ging het over.

Ja Maurice, tijden vliegen soms voorbij.

Maar jammer dat je er omheen draait met het feit dat ik aangeef dat o.a. jij als LR lid wel het e.e.a. weet met blijkbaar dus ook wat andere LR leden. Maar toen dat 1e bericht van de NABV uit kwam meerdere LR leden van niks wisten en verbaasd erover waren en zich afvroegen waarom ze het op die manier te weten moesten komen ipv niet eerst interne berichtgeving onder de LR leden.

Verder heb ik al contact gehad met Airsoft inc. en heb ik ook best wel wat gehoord en heb ik ze tips gegeven. Maar ze waren zelf al erg goed op pad.

En het gaat beiden over airsoft inc ;)
 
Je kan je afvragen waarom een commerciële organisatie geen evenementen meer zou aanmaken terwijl ze dat jaren wel hebben gedaan.

En als dit een probleem is waarom komt de NABV er nu pas mee en op deze merkwaardige wijze. Is er contact geweest met Airsoft INC.? Een belletje of bezoekje van de NABV aan Airsoft INC. was denk ik genoeg geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick