Hoe te beginnen

Vloerduyvel

New Member
5 aug 2020
2
1
Trophies
2
Goeden dag allen,


Mijn naam is Jeroen, 26 jaar en woon in het Westland (ligt tussen den Haag, Rotterdam en Delft)
Ik heb mijn scriptie gedaan bij een wapenwinkel enkele jaren geleden en hierdoor ben ik mijzelf mijzelf naast mijn scriptie in airsoften gaan verdiepen en wil het nu eindelijk eens gaan proberen omdat mij het een leuke sport lijkt.
Ik heb dit echter nog nooit gedaan omdat geen van mijn vrienden mee wilden. Nu is er een zeer goede vriend van mij gestopt met voetbal en lijkt het erg leuk om eens te gaan airsoften. Wij weten alleen beide niet goed waar te beginnen.... op het forum lezen wij inderdaad dat het geen probleem is om naar een skirm te gaan en bij een groep aan te sluiten aangezien veel van jullie vrij sociaal zijn. Alleen de overstap blijf ik toch wat moeilijk vinden met wat wel kan en wat verstandig is om te doen.

Is er hier iemand die ons kan helpen met goed advies welke outdoor skirm erg leuk is voor een eerste ervaring, welk pakket zou verstandig zijn om af te nemen op de locatie, welk gear is handig on van huis uit mee te nemen?

Graag ontvangen wij wat tips wat handig is om te doen.

Ps. Bedankt voor het overplaatsen naar deze map.

Groet,
Jeroen
 
Laatst bewerkt:
Hoi! Welkom op dit forum.

Mijn advies: Ga gewoon lekker ergens een dag Airsoften en neem daar gewoon een huurpakket, daar zit vrijwel alles in en hoef jij nog niets aan te schaffen. Bevalt het je daarna nog steeds dan kan je eens gaan kijken naar een NABV vergunning en kan je je vervolgens gaan verdiepen in replica's etc. Gear zou je eventueel wel zonder NABV kunnen aanvragen, maar het zou zonde zijn als je van alles gaat aanschaffen en er na 2 keer spelen achter komt dat het toch niet helemaal jouw ding is.

Gewoon even kijken welke velden er bij jou in de buurt zijn en of er huurpakketten aanwezig zijn. Waar kom je vandaan als ik vragen mag? Wellicht dat ik mijn ervaringen kan delen bij jou in de buurt.

Ps. het wordt geapprecieerd als je je even voorstelt op dit forum. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Vloerduyvel
  • Leuk
Waarderingen: Vloerduyvel
Gisteren heb ik jouw handleiding en tips duidelijk doorgelezen. Veel en handige tips heb je verwoord.

Zelf woon ik in regio Westland bij den Haag / Rotterdam in.

Bedankt voor uw snelle reactie!
 
  • Leuk
Waarderingen: Maffo
Hey, welkom op het forum.

Ik ben ook nieuw binnen het begrip airsoft en woon in Den Haag. Maybe kunnen we een keer samen gaan met je maat om te kijken of het wat is voor ons.

Gr. Tjeerd (34)
 
ik woon ook bij jullie in de buurt en kunnen het eens gaan proberen bv in de uithof in den haag ?