Eerste wapen

Sonsyprofijt

New Member
26 jul 2020
3
0
Trophies
1
Hallo iedereen,

Ondertussen heb ik een aantal keer meegedaan met buiten en binnen games.
Ik ben erachter gekomen dat indoor meer mijn ding is.

Op dit moment ben ik in afwachting van mijn NABV pas.
Gisteren even langs een winkel gereden om info te verzamelen over mijn eerste wapen.

Mijn interesse is gevallen op een Glock handwapen GBB, tracer en extended mag.
Ik ben mijzelf aan het inlezen, echter blijft het lastig er achter te komen wat waarop past. Advies en tips hierin zijn erg welkom!

Wie zou mij kunnen helpen met het samenstellen d.m.v. linkjes van websites?

Avast bedankt!
 
Je gaat geen vrienden maken als je het wapen noemt.

Wij zeggen airsoft apparaat of replica.

Met zo'n glock weet je wel zeker da de hits worden genomen ^^

Maar om wat vragen te beantwoorden:
Maar het is even kijken of je glock schroefdraad in de outer barrel heeft. zo ja is dit bij airsoft glocks eigenlijk altijd 11mm. Er zijn genoeg pistol tracers hiervoor te vinden. Xcortech kan ik zelf aanbevelen, maar er zullen vast ook goede alternatieven zijn zoals de Lighter S.

Als er nog geen schroefdraad in zit, is het het makkelijkst om een andere outer barrel te kopen die dit wel heeft. Zelf tappen schijnt ook te kunnen, maar ik ben daar geen ster in, dus ik kocht voor mijn pistols gewoon een kant en klare outerbarrel.
 
Je gaat geen vrienden maken als je het wapen noemt.

Wij zeggen airsoft apparaat of replica.

Bedankt voor jou reactie en antwoord op mijn hulpvraag.

Het is niet de eerste keer dat een een opmerking zoals die van jou spot op het forum. Zou je mij kunnen uitleggen waarom dit voor jou en bepaalde andere personen een dealbreaker is?

Niet dat ik erbij stilstond toen ik het typte, maar het intrigeert mij nu wel.

Een groot onderdeel van het airsoften is mooie echt uitziende replica te hebben van de echte variant.

Tevens is de wet het ook niet eens met jou opmerking.
 
Met zo'n glock weet je wel zeker da de hits worden genomen ^^

Maar om wat vragen te beantwoorden:
Maar het is even kijken of je glock schroefdraad in de outer barrel heeft. zo ja is dit bij airsoft glocks eigenlijk altijd 11mm. Er zijn genoeg pistol tracers hiervoor te vinden. Xcortech kan ik zelf aanbevelen, maar er zullen vast ook goede alternatieven zijn zoals de Lighter S.

Als er nog geen schroefdraad in zit, is het het makkelijkst om een andere outer barrel te kopen die dit wel heeft. Zelf tappen schijnt ook te kunnen, maar ik ben daar geen ster in, dus ik kocht voor mijn pistols gewoon een kant en klare outerbarrel.

Bedankt voor je hulp!
Dit heb ik ook gelezen en het blijkt dat de glock die ik mooi vind dit niet heeft. Ik begrijp dat ik dus opzoek moet naar een outer barrel van 11mm die ik waarschijnlijk via YouTube zelf kan vervangen.
 
Bedankt voor jou reactie en antwoord op mijn hulpvraag.

Het is niet de eerste keer dat een een opmerking zoals die van jou spot op het forum. Zou je mij kunnen uitleggen waarom dit voor jou en bepaalde andere personen een dealbreaker is?

Niet dat ik erbij stilstond toen ik het typte, maar het intrigeert mij nu wel.

Een groot onderdeel van het airsoften is mooie echt uitziende replica te hebben van de echte variant.

Tevens is de wet het ook niet eens met jou opmerking.

Een wapen is bedoeld om iemand te verwonden, doden, of op zijn minst pijn te doen. Daarvoor zijn replica's niet bedoeld. De benoeming in de wet heeft hier niks mee te maken, het gaat erom wat de gemiddelde persoon begrijpt wanneer jij het over wapens hebt.

Verder proberen we als community het imago van airsoft te bewaken. We zijn immers maar 1 politiek besluit verwijderd van een verbod.

Als laatste is het gewoon niet handig om het over wapens te hebben wanneer je je hobby aan het bespreken bent met iemand anders. Wat moet een leek wel niet denken als die jou en je buddy toevallig overhoort (in de trein, op straat, in het café, op een forum, etc) wanneer jullie het hebben over wapens en geweren?
 
Pffffffffff schei toch uit , het is ook geen tandenborstel .
 
het is ook geen tandenborstel .
Het is ook geen fiets, noch een stuk kaas, maar wat wou je daarmee zeggen?

't Zijn geen wapens (je kunt meer schade aanrichten met een vork), dus noem ze dan ook niet zo: het zijn "Op vuurwapens gelijkende voorwerpen", net als van die kleine aanstekers of van die sleutelhangers.
Noem je die dan ook wapens?

3900951e65982f4d2c55c24888ed483c0790f23a.jpg
 
Laatst bewerkt:
Pffffffffff schei toch uit , het is ook geen tandenborstel .

Als de gehele Airsoft community zo zou denken/reageren dan had Airsoft vandaag de dag allang verboden geweest in Nederland. Wij zijn namelijk gewoon 1 stap verwijderd van het illigaal maken van Airsoft, zolang wij als community laten zien hier gewoon normaal mee om te kunnen gaan zie ik hier geen problemen in. Maar dan moet je niet zo gaan reageren als dat je zojuist heb gedaan. Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Wat @QuickFix ook al aangeeft zijn het gewoon geen wapens maar replica's. Een wapen is iets om iets/iemand mee te verwonden en dat is niet de bedoeling van een airsoft replica.
 
Wij zijn namelijk gewoon 1 stap verwijderd van het illigaal maken van Airsoft

Ik wil verduidelijken waarom dit zo is, voor degene die dat niet weten. Airsoft in Nederland is niet legaal omdat het met een wet is vastgelegd. Nergens in bijvoorbeeld de wapenwet staat dat airsoft legaal is. Waarom is airsoft dat wel legaal? Omdat in 2012/2013 een ministerieel besluit is genomen die airsoft legaal maakt. Een ministerieel besluit kan je zien als een uitleg en verdere uitwerking van een wet door een minister met legale kracht. Dat zorgt ervoor dat je een wet beter kan uitvoeren, maar een ministerieel besluit is ook een stuk kwetsbaarder. Over een Mb wordt niet gediscussieerd in de tweede kamer, als de minister morgen met het verkeerde been uit bed stapt, kan hij het besluit intrekken.

Dat maakt airsoft zeer kwetsbaar en daarom ook zo belangrijk dat je als airsofter ook denkt aan het imago van de sport in het geheel. Als jij als propere airsofter (en niet een tiener met een proppenschietertje) wordt gearresteerd of iets anders doet waardoor airsoft negatief in het nieuws komt, dan heeft de hele airsoft community een probleem. Waarschijnlijk niet direct, maar als er teveel incidenten zijn kan dit zeker een probleem vormen.
 
Door hier teveel op te hameren doe je meer kwaad dan goed think about it ;)
 
Door hier teveel op te hameren doe je meer kwaad dan goed think about it ;)
Kan het beter een airsoft apparaat of replica noemen.
Voor je het weet heb je ze achter in de auto liggen, wordt je aangehouden en zeg je dat je (vuur) wapens in de auto heb liggen.

Krijg je niet zo leuke situaties van denk ik zo
 
Door hier teveel op te hameren doe je meer kwaad dan goed think about it

uitdaging geaccepteerd, laten we er eens verder over nadenken waarom het belangrijk is om mensen die wapen zeggen als ze replica bedoelen te corrigeren.

Ten eerste omdat we 1 gemeenschap zijn en we elkaar graag helpen. Mensen weten vaak gewoon niet dat ze iets fout doen. Door ze te corrigeren en uit te leggen waarom maken we de airsoft gemeenschap beter. Mensen die snappen waarom ze iets doen, doen dat vaak dan ook.

Ten tweede, als iemand dat dan niet willen accepteren, dan kan je sociale druk uitoefenen op die mensen. We willen niet alles accepteren wat mensen doen en door sociale druk uit te oefenen zorgen we ervoor dat ook zij zich aan deze ongeschreven regels houden.

Ik zal altijd mensen corrigeren als het hierom gaat. Als ik eerlijk ben is dit ook simpelweg een test: kan jij je aan deze simpele regel houden, of niet? Als je dat niet kan, hoe kan je dan erop vertrouwen dat je de echte, grotere regels rond replicas wel volgt?
 
  • Leuk
Waarderingen: Pascal-XM
Tegenwoordig worden we doodgegooid met extra regeltjes , je mag alleen die richting op lopen je moet door dat doekje ademhalen , je behoort dat niet te zeggen want anders ......

Ligt het aan mij of word het steeds erger ik krijg het benauwd .

Overigens geloof ik niet als je het woord (wapen) gebruikt op een 1 of ander forum dat je dan in het veld gelijk onverantwoord je ding doet .

Maar das mijn inschatting he ....
 
[QUOTE="Trooper, post: 93545, member:
Overigens geloof ik niet als je het woord (wapen) gebruikt op een 1 of ander forum dat je dan in het veld gelijk onverantwoord je ding doet .

Maar das mijn inschatting he ....[/QUOTE]

Dat denk ik dan ook weer niet nee haha
 
Volgens mij ging dit over airsoft en de termen die we daarin gebruiken, voor die andere dingen ben je beter af op facebook.

Ik geloof dat context allesbepalend is, niemand die je raar aankijkt op het veld als je wapen zegt en aan een replica refereert. Je bent dan immers onder mensen die de context begrijpen van wat je zegt. Iedereen snapt direct dat je het over een replica hebt. Dat is niet zo in de bus, op het terras, voor je huis of op een publiek forum waar iedereen toegang toe heeft.

Daarom is het belangrijk om replica te zeggen, niet omdat het moet, maar omdat je begrijpt en je kan begrijpen dat niet iedereen snapt wat je bedoelt. Dat wat je zegt negatieve impact heeft als je verkeerd wordt begrepen. Kan je best boos worden op die persoon(en) die dat 'niet hebben gesnapt', maar ondertussen staat er wel politie in je bus /voortuin/naast de auto etc. waar jij toch echt nu een probleem mee hebt.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het echt onzin (mijn mening)

Ik ga me weer met echt belangrijke dingen houden .

Groet