Waar is de airsoft community heen gegaan

Rubennvg

New Member
17 jul 2020
2
0
Trophies
1
Hey mannen en vrouwen,

Ik heb in 2014 een tijd airsoft gespeeld. Ik ben toen na een tijd gestopt door omstandigheden. Nu wilde ik weer inloggen op het forum wat ik in die tijd gebruikte, alleen déze is niet meer online. Dit was een erg actief forum. Ik gok dat jullie wel weten welke ik bedoel.

Nu is mijn vraag, waar is die beweging heen gegaan. Is dit op het moment het actiefste airsoft forum?

Groet!
 
Als je het airsoft.nl forum bedoeld. Dat is gestopt en ging verder op discord maar is, volgens het laatste wat ik gehoord heb, behoorlijk gefaald.
Facebook is een tijdje populair geweest maar door het ultra strenge beleid (1 verkoop post en de groep werd gesloten) is dat ook vrij dood op de replica specifieke groepen na (denk aan: hi-capa groep, of een mws groep, of een kc-02 groep die vooral technische uitwisseling doen.
Het eerder genoemde discord is op dit moment denk ik het populairst. Qua forums is dit denk ik inderdaad het actiefste van Nederland.

Binnenkort wordt ook de site airsoft-markt.nl gelanceerd wat volgens mij, in ieder geval qua moeite, een goede poging doet om ook een community te vormen.
 
Het zal een soort marktwerking zijn gok ik.
4 jaar geleden hadden forums hun hoogte punt bereikt qua drukte (in het plaatsen van posts). Nu is alleen de "harde kern" nog over van dat verhaal.
Mensen willen denk ik niet meer op een standaard forum discussies voeren of discussie in het algemeen voeren.
Ze gebruiken waarschijnlijk de zoekfunctie veel en gebruiken het forum als database.
Zie het aantal bezoekers namelijk niet echt teruglopen.
 
Deze bedoelde ik inderdaad. Zonde!
Dit forum komt eigenlijk precies op hetzelfde neer. Alleen merkte ik op dat het vele malen minder actief is. Vooral ook in de marktplaats.

Ik denk ook dat de relatief nieuwe airsoftbazaar een boel functie kwa marktplaats heeft overgenomen.
Dus daar kun je even virtueel struinen ^^
 
Ik zit momenteel in 5? whatsapp groepen. Dat zit je dan al snel met een man of 200 in en zo heeft speedsoft zn "eigen" groep waar ook van alles en nog wat voorbij komt.
 
Ik vind persoonlijk discord servers en forums fijner dan WhatsApp groepen. Maar er lijkt geen centrale plek te zijn.
 
Vind het ook jammer. Forums zijn veel beter zoekbaar. Niet alleen als je op 't forum zit maar ook wanneer je aan het Googlen bent naar een niche vraag kom je vaak nog een antwoord tegen op een forum van een paar jaar geleden. Dat heb je gewoon niet met app groepen en discord.
 
Vind het ook jammer. Forums zijn veel beter zoekbaar. Niet alleen als je op 't forum zit maar ook wanneer je aan het Googlen bent naar een niche vraag kom je vaak nog een antwoord tegen op een forum van een paar jaar geleden. Dat heb je gewoon niet met app groepen en discord.
a

Ik denk dat een app vooral gemakkelijk is. Ik denk dat als acn een app had gehad het nu nog steeds veel gebruikt werd.
 
Eens. Dit is een van de weinige forums die super werkt op een telefoon.
 
Zeker mee eens forum werkt perfect op m'n telefoon, ik heb er ook totaal geen probleem mee.
Maar doel er meer op dat mensen het gemakkelijker vinden om een app te openen zoals bv WhatsApp dan dat ze hun browser moeten openen, naar de site gaan en inloggen.
 
Ik kijk dagelijks nog op dit forum en post ook wel is wat (zoals mn ddm4v7 project)

Maar voor vragen of verkoop vind ik de Whatsapp groepen makkelijker.
 
Zeker mee eens forum werkt perfect op m'n telefoon, ik heb er ook totaal geen probleem mee.
Maar doel er meer op dat mensen het gemakkelijker vinden om een app te openen zoals bv WhatsApp dan dat ze hun browser moeten openen, naar de site gaan en inloggen.
Voor android:
Ga 1 x naar het forum.
Klik op de drie stipjes rechts bovenin
Klik op "toevoegen aan startscherm"
Boem je hebt een soort van app
 
Er zijn thans betere alternatieven , dit forum heeft zijn beste tijd gehad , zo gaan die dingen . :D
 
Het hoogtepunt is geweest inderdaad, maar ik denk dat het het als knowledge base nog regelmatig gebruikt wordt.