Brilsmurf

Brilsmurf

New Member
27 mei 2020
2
0
Trophies
1
Goededag allemaal,

Nieuw op het forum nadat ik via een vraag op google hier antwoorden zag verschijnen.
Ben mezelf aan het inlezen op hpa en wat erbij komt kijken.
Wil een sniper die de range haalt die iedereen wil oftewel zover en accuraat mogelijk zonder allerlei boogjes te schieten.
Gewenst minimaal 85 met als streven de 100 meter.

Meteen hier waar op het forum kan ik deze vraag het beste stellen?
Techniek bouw gerelateerd project?
 
Welkom hier. ben zelf niet echt in detail op de hoogte van sniper. Weet wel om die accurate afstand te halen dat je wel veel moet upgraden aan een replica.
 
Welkom!

85 meter lijkt te halen met de best beschikbare upgrades op 2.3 joule. Alles daarboven heb ik enkel in airsoft-meters gezien. (en die blijken vaak toch echt minder lang dan echte meters)

Mijn vsr10 platform is vrijwel uitgebouwd, wel spring, geen hpa. Maar dat maakt qua range niet uit. je zit met beide platformen aan dezelfde limieten qua spullen en kracht. Wellicht dat consistentie nog beter te maken is met hpa. Ik heb mijn range nooit goed gemeten, dus ik ga er geen getal aan vastknopen, maar ik ben ook nog nooit range te kort gekomen. Vaak kan ik mensen af schieten terwijl ik hun bb's stukken voor me uit met boogjes op de grond zie komen (soms ook met snipers als tegenstander). Maar ik weet wel dat ik de 100 meter niet ga halen, laat staan consistent.

Daarbij kost het veel tijd en afstelwerk om hem zo netjes te laten schieten, maar dat is natuurlijk onderdeel van de hobby!
 
Eigenlijk is het gebruik van een HPA engine voor een sniper niet heel anders dan dat voor een AEG.
Je kunt van het merk Mancraft bijvoorbeeld een "drop in kit" kopen. Die vervangt dan je cilinder en zo kun je vrij eenvoudig, en niet schreeuwend duur, je replica op HPA zetten. Grote verschil in gebruik, los van je slang en luchtfles natuurlijk, is dat je pull totaal anders wordt. Normaal moet je je veer spannen maar bij een HPA replica is dat niet nodig en maar je de beweging met de bolt dus veel lichter.

Accuratesse en range ga je verder krijgen uit je loop / hop up combinatie.
Een standaard replica op HPA zetten gaat je dus niet het gewenste resultaat geven. Daar zal een hele strakke airseal, nieuwe barrel etc voor nodig zijn. Maar, ook dat valt hier prima terug te vinden op het forum :)

Succes!
 
  • Leuk
Waarderingen: Brilsmurf en Crix
Wat maurice zegt klopt precies. In principe doe je alle andere upgrades precies het zelfde, maar in plaats van een 90 graden trigger etc kan je er ook een hpa engine in stoppen. Uiteindelijk komt de prijs dan ook niet heel verschillend uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brilsmurf
Merci allemaal.
Waarom heb ik dan het vreemse gevoel dat er met hpa op sniper gebied meer te halen valt dan ik nu met me spring doe.
Of is het inderdaad te behalen maar houden de joule regels ons nu gebonden zowel.met spring als hpa.
 
Ik ben zelf geen sniper speler dus er zijn spelers welke hier vanuit ervaring over kunnen spreken.
Maar, HPA is niet de heilige graal ofzo. Zelf heb ik meerdere replica's op HPA.
Voordelen ga je vinden op consistentie en je rate of fire.

Maar als je die hoeveelheid lucht uit je HPA fles of vanuit je cilinder aangedreven door een veer door dezelfde barrel en langs dezelfde BB pompt dan veranderd er in mijn optiek nog steeds niet zo veel.
Maar, als je je sweet spot qua bb gewicht hebt gevonden en een mooi schone en goede barrel hebt, pas dan ga je resultaten zien.

Hoe zien snipers dit? Ben wel benieuwd of ik iets cruciaals mis
 
Merci allemaal.
Waarom heb ik dan het vreemse gevoel dat er met hpa op sniper gebied meer te halen valt dan ik nu met me spring doe.
Of is het inderdaad te behalen maar houden de joule regels ons nu gebonden zowel.met spring als hpa.
De limieten stellen wel de grens inderdaad. Zowel het gewicht bb als de maximale hoeveelheid joule.
Ik heb geen hpa sniper, maar wel een assault/dmr met een polarstar. Het grote voordeel is voor mij dat ik het in 5 minuten van een single shot dmr op 1.7 joule weer heb omgetoverd naar een 1.2 joule assault gun, inclusief full auto en weer zonder trigger delay. De consistentie is natuurlijk ook bijzonder goed bij hpa.

Voor een sniper zit het voordeel vooral in gemak met fps afstellen en ook een beetje consistentie, al is consistentie met spring snipers ook bijzonder goed te krijgen. Het kost alleen iets meer werk.
En natuurlijk dat je niet de 'zware' bolt naar achter hoeft te trekken voor een volgend shot. Een stukje heen en weer met een lichte bolt is voldoende.

Nadeel is dan wel dat je met een luchtbron moet spelen, in de vorm van een tankje oid.
 
Zou je tips of ideee hebben mijn vsr is nooit top geweest (met tegenzin airsoften omdat ik er niet meer uit kom)
bar 10 body. aa barrel, aa hop up. omega nub. maple leaf bucking en 428mm inner barrel. aa cylinder, aa reciever. helaas airsoftpro zero trigger maar zal bijna geen invloed op range hebben. aa. piston. ik heb sorbo pad laylax. 2.2 joule/ 0.40gram. ik moet blij zijn als ik 50 meter strak haal.... kan iemand me uit de brand helpen. klopt mijn cylinder ratio niet. ooit geweest bij ktac maar geen succes dus weinig vertrouwen meer
 
Met die lijst aan upgrades is dat wel gek. Is de fps consistent?
Welk merk bbs gebruik je normaal?
Is de afzwiering 1 kant op of alle kanten op?
 
Best constant door het midden range is er gewoon niet. Bij n.a.c. vanaf boven Vallen ze voor het eind al naar beneden.
Verschillende merken bb Laatst had ik wat novritsch liggen daarvoor bls d8 ik. Nu weer iets anders.

Bij andere snipers die ik zie bij n.a.c gaan de BB in rechte lijn omhoog.
 
Hop up liet ik al door andere ook afstellen. Maar met idd mijn parts ik snap t niet. Tis ook dom om te verkopen voor 300 euro en dan novritsch te halen i.v.m. het geld ook voor external upgrades bij m'n vsr 10.

Ik durf wel wat meer uit te geven zolang ik idd de 70m minimaal haal. Want spelen met een sniper en dan door een assault speler op 50m uitgeschakeld te worden.... Haalt t plezier er goed uit
 
Tja en en met die upgrades zou je normaal gesproken een novigun er prima uit schieten. Misschien een gekke vraag, maar heb je het ook met lichtere bbs geprobeerd? .3 of iets dergelijks, misschien dat je toch wat undervolumed of dat de hop niet genoeg geeft (misschien door olie, misschien net niet helemaal lekker geinstalleerd)
 
Uhm zou kunnen. Ik heb gewoon hulp nodig dat is zeker. Heb je toevallig zelf of iemand anders van t forum tijd en zin om een keer te kijken. Ik heb bij mijn ouders thuis in gemeente Oirschot de ruimte om te testen. Woon zelf breda. Waarschijnlijk is het met een oog opslag intern ook te zien. Hopelijk is er iemand die me kan redden hahahhahah. Mijn mk23 zelf geupgrade schiet ook bijna dezelfde afstand.... Ergens moet er gewoon een grote fout in zitten.