Fps met error

alexschopbarteld

New Member
5 jul 2020
2
0
Trophies
1
Hallo ACN mensen,

ik ben nieuw op dit forum, maar ik heb een vraag. Ik wil binnenkort mijn eerste airsoft sniper kopen. Ik heb een model gevonden wat mij erg mooi lijkt. Het gaat om het volgende:

https://airsoftpro.cz/en/airsoft-gu...upgrade-verze-optika-a-dvojnozka-cerna-detail.

Ik vind dat deze er super vet uit ziet en ik heb goede reviews gelezen om deze als begin/intermediaire sniper te kiezen. Het ding waar ik nu tegen aan loop is de fps limiet, deze is 492 met een fout van 10%. De fps limiet van het veld waar ik wil gaan spelen (bunker hill in Daarle) hanteerd volgends de NABV regels een limiet van 500 fps. Je raad mijn vraag misschien al, 110% van 492 is hoger dan 500.

Gaat dit een probleem worden of kan ik er beter een uit kiezen van 450fps met een fout van 10%?
 
Hoi, er wordt niet meer met mondings snelheid gewerkt, maar met mondingsenergie.

nabv artikel met tabel
En bij een nieuw apparaat is het altijd aan te raden om eerst de Joule te meten met .30g bb voordat je naar een event gaat. Om teleurstelling en frustratie te voorkomen.
 
Bedankt voor het antwoord, dan blijft mijn vraag nog steeds hetzelfde. Is dit een sniper die legaal is op de meeste velden?
 
Wat @campesteijn al aangeeft. Tegenwoordig word op joule getest. Volgens dat linkje van je zit die replica op ongeveer 2.3J. Laat dit nu ook het max zijn voor een sniper.

kortom 0 marge voor als je op het veld gaat testen. In de praktijk ga je namelijk echt wel afwijkingen treffen. Replica die harder schiet en/of een fps meter die hoger meet dan verwacht.

Dit houd je niet tegen om die replica aan te schaffen. Zou hem alleen van te voren wel testen voordat je op een skirm staat met een afgekeurde replica.

mocht hij te hard schieten, dan moet je downgraden. Zou daar wel een redelijke safety marge bij houden...