Keuze tussen 2 replica's

Roel S

Member
26 jun 2020
11
4
Trophies
2
Hoi medeairsofters,

Ik ben van plan om mijn eerste 2ehands replica te gaan kopen, ik ben de volgende 2 tegengekomen:

Een specna arms sa-b03 (bovenste foto) en een ares amoeba am-007 (onderste foto) die een aantal upgrades heeft gehad .

De specna is helemaal stock op een mosfet na, de amoeba daarintegen heeft een lange inner en outer barrel gekregen en een custom handguard.

De specna kan ik ophalen voor 125 euro, de amoeba voor 190, maar bij de amoeba krijg ik 3 mags, bij de specna 1. Ook krijg ik bij de amoeba een koffer, bb's, sling en een speedloader. Ik twijfel tussen de 2 replica's aangezien de specna full metal is en de ares heeft alleen een metal inner + outerbarrel, de reciever is dus van kunstof.


Ik hoor graag wat jullie ervan denken aangezien dit mijn eerste replica wordt.

Mocht de topic niet juist staan s.v.p melden.
collage(1).jpg
 
Voor een beginner klinkt de ares aanbieding beter.
Of de body van kunststof of potmetal is merk je in de praktijk weinig van.
 
  • Leuk
Waarderingen: Roel S
Hmm, zojuist te horen gekregen dat de verkoper van de specna er ook een koffer bij heeft en misschien ook nog een sling haha, lastig joh die keuzes. De verkoper zegt ook de ares maar 1x mee te hebben genomen naar het veld maar dat zal wel een beetje hetzelfde zijn als de auto die net is ingereden en altijd van een omaatje is geweest ;) dus dat neem ik maar met een korreltje zout haha. De specna lijkt me namelijk ook wat ouder
 
Laatst bewerkt:
Tweedehands is toch lastig. Ze kunnen allebei prima zijn, ze kunnen allebei tegenvallen. Zijn beide degelijke merken replica's, het blijft een gok om een tweedehands replica over te nemen. Maar als je budget niet anders toelaat, zeker geen verkeerde keuze. Ik zou vooral gewoon nemen wat je het best oogt, mooist vindt.
 
Mijn budget laat wel wat anders toe, (max 250 voor een replica) maar ik vond dit eruit zien als prima deals. Het lijkt me de moeite waard om te gaan kijken. Ik heb in ieder geval de verkoper van de ares weer een berichtje gestuurd met dat ik dit weekend graag eens langs wil komen. Ik denk dat als de amoeba mij bevalt ik hem overneem. Dan zal mijn 2e replica later wel een wat duurdere mooiere m4 zijn zoals een mooie ics of krytac.
 
1 ding wat mij opvalt op de foto van de Amoeba zie ik de fire selector in een afwijkende positie staan.
Mijn advies, check de werking hier van voor aankoop.
 
@Twinfromhell Goeie! dat was mij niet opgevallen dat detail. Haviksogen heb jij denk ik. Ik zal er zeker ff op letten thanks voor de tip! Hij moet natuurlijk wel lekker in zn positie klikken en niet ergens tussenin blijven hangen, zondagavond ga ik langs maar ik zal ondertussen de verkoper er al even wat over vragen!
 
Was een goeie deal, fire selector was in orde, klikte prima in de posities schoot netjes en ver en ben dus tot de koop over gegaan. Thanks heren voor het advies! Ik heb er alleen geen accu bij, weet 1 van jullie misschien welke erin past? aangezien het een klein compartiment is. am-007 en am-009 hebben dezelfde stock dus batterijen van de 009 passen ook in de 007. Ik wil m gebruiken op 11.1 volt.
 

Bijlagen

  • ares.jpg
    ares.jpg
    554 KB · Weergaven: 252