Eerst pistool

Alpha

Member
25 jun 2020
10
3
Trophies
2
Beste Airsofters,

Ik heb vandaag online mijn eerste pistool gekocht, maar stress me een beetje want heb nog niet mijn vergunning binnen.. kan ik hierdoor problemen krijgen ? Want ga heb sowieso niet gebruiken tot ik mijn vergunning binnen heb.

mvg,
 
Is dit serieus een vraag die je moet stellen en waar je niet zelf uit komt? ffs
Online staat er dat je niet mee gezien mag worden, en dat het dan strafbaar is. maar als ik deze thuis hou tot mijn pas binnen is kan dit toch geen probleem zijn ?
 
Je bent strafbaar op het moment dat jij zonder NABV pas en een geldig lidmaatschap replica's bezit. Of je er nu mee gezien wordt of niet.

Wees slim en volwassen. Koop pas een replica als jij je pasje binnen hebt.

Door dit soort acties worden de leden van deze sport in slecht daglicht gezet, en mogen zij met de gevolgen dealen. Onnodig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix en Alpha
Hoi, Ben wel benieuwd hoe je hem gekocht hebt dan. Waarschijnlijk 2e hands?
Ook voor thuisgebruik en opslag is een NABV lidmaatschap noodzakelijk.
Maar goed, aangezien het "kwaad" nu al is geschied en je hem al hebt zonder lidmaatschap.
Je meest handige actie is het overigens niet. Airsofters moeten, aangezien de sport beladen is, erg nauw met regels omgaan.
Verdiep jezelf hier alsjeblieft in!

Anyhow:
Wij kunnen al wel voorsorteren op zaken die straks als je wél NABV lid bent ook gelden. Denk hierbij dus aan de wijze van opslag bijvoorbeeld.
Ik neem aan dat dat wel bij je bekend is?
 
  • Leuk
Waarderingen: Maffo en Alpha
Je bent strafbaar op het moment dat jij zonder NABV pas en een geldig lidmaatschap replica's bezit. Of je er nu mee gezien wordt of niet.

Wees slim en volwassen. Koop pas een replica als jij je pasje binnen hebt.

Door dit soort acties worden de leden van deze sport in slecht daglicht gezet, en mogen zij met de gevolgen dealen. Onnodig.


Bedankt voor je reactie!
 
Hoi, Ben wel benieuwd hoe je hem gekocht hebt dan. Waarschijnlijk 2e hands?
Ook voor thuisgebruik en opslag is een NABV lidmaatschap noodzakelijk.
Maar goed, aangezien het "kwaad" nu al is geschied en je hem al hebt zonder lidmaatschap.
Je meest handige actie is het overigens niet. Airsofters moeten, aangezien de sport beladen is, erg nauw met regels omgaan.
Verdiep jezelf hier alsjeblieft in!

Anyhow:
Wij kunnen al wel voorsorteren op zaken die straks als je wél NABV lid bent ook gelden. Denk hierbij dus aan de wijze van opslag bijvoorbeeld.
Ik neem aan dat dat wel bij je bekend is?


Nee gewoon online? een basic glock

Edit: Hoe heb ik deze zonder enige documenten te uploaden kunnen bestellen ?
En ja heb een speciaal plekje voor de glock, die alleen door mij gepakt kan worden. buiten zicht.
 
Ligt eraan waar jij je replica hebt gekocht. De meeste webwinkels vragen om je NABV na een paar uur via de mail.
Als je niet de fotos van je NABV pas levert, sturen ze hem niet op.
Pas nadat het bevestigd is sturen ze hem op.

Edit: Het in bezit zijn van een Replica zonder pas is niet toegestaan. Het bestellen zou niet mogelijk moeten zijn als de webshops hun controles uitvoeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Alpha
Ligt eraan waar jij je replica hebt gekocht. De meeste webwinkels vragen om je NABV na een paar uur via de mail.
Als je niet de fotos van je NABV pas levert, sturen ze hem niet op.
Pas nadat het bevestigd is sturen ze hem op.

Edit: Het in bezit zijn van een Replica zonder pas is niet toegestaan. Het bestellen zou niet mogelijk moeten zijn als de webshops hun controles uitvoeren.
Ohja dan krijg ik de email vast nog wel, zeg dan wel gewoon dat ze de order maar vasthouden tot vrijdag of volgende week vrijdag . wanneer mijn pas binnen komt :)

bedankt voor de info!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
Ohja dan krijg ik de email vast nog wel, zeg dan wel gewoon dat ze de order maar vasthouden tot vrijdag of volgende week vrijdag . wanneer mijn pas binnen komt :)

bedankt voor de info!!

Slim.

Zorg er ook voor dat je je replica(s) achter slot en grendel laat zodat mensen die geen lid zijn er niet bij kunnen. Een stevige afsluitbare kast, kluis of locker, voldoet hieraan.

Hetzelfde geldt voor transport. Zorg dat je replica in een afgesloten tas of koffer zit en niet herkenbaar is als zijnde replica.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ligt er trouwens wel aan waar je deze replica aan hebt geschaft.
Als je in het buitenland hebt besteld is de kans aanwezig zonder verdere vragen je pakketje te kunnen ontvangen.
In NL ''zouden in theorie'' alle winkels een fotokopie van je pasje vragen.
 
Slim.

Zorg er ook voor dat je je replica(s) achter slot en grendel laat zodat mensen die geen lid zijn er niet bij kunnen. Een stevige afsluitbare kast, kluis of locker, voldoet hieraan.

Hetzelfde geldt voor transport. Zorg dat je replica in een afgesloten tas of koffer zit en niet herkenbaar is als zijnde replica.
\

Ja deze kan alleen ik openmaken.

Ligt er trouwens wel aan waar je deze replica aan hebt geschaft.
Als je in het buitenland hebt besteld is de kans aanwezig zonder verdere vragen je pakketje te kunnen ontvangen.
In NL ''zouden in theorie'' alle winkels een fotokopie van je pasje vragen.

We zullen wel zien, is als het goed is een nederlandse webshop dus verwacht wel een email daarover!

Super bedankt iedereen voor de info, hulp en tips!
 
\
We zullen wel zien, is als het goed is een nederlandse webshop dus verwacht wel een email daarover!

Het punt van die mail is dat ze je die sturen, met het verzoek je nabv lidmaatschap aan te tonen. NADAT jij dit hebt gedaan hoort een leverancier pas je bestelling te voltooien. Dus nee, die mail hoef je niet meer te verwachten, betreffende zaak heeft het al opgekloot.

Daarnaast zou je je wellicht iets beter kunnen inlezen als je een hobby begint, en toch zeker voordat je een replica aanschaft. Er zijn jarenlang mensen bezig geweest om de airsoftsport legaal te krijgen in Nederland, en acties zoals deze bewijzen maar weer dat niet iedereen bekwaam is om zich aan die paar simpele opgestelde regels te houden.

Gezien het probleem al bestaat heb je maar één betere optie dan wat hierboven al beschreven is, namelijk je replica laten opslaan door en bij iemand die al lid is van de NABV. Daarnaast linksom of rechtsom zo snel mogelijk je eigen papierwerk in orde maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Maffo en Alpha
Het punt van die mail is dat ze je die sturen, met het verzoek je nabv lidmaatschap aan te tonen. NADAT jij dit hebt gedaan hoort een leverancier pas je bestelling te voltooien. Dus nee, die mail hoef je niet meer te verwachten, betreffende zaak heeft het al opgekloot.

Daarnaast zou je je wellicht iets beter kunnen inlezen als je een hobby begint, en toch zeker voordat je een replica aanschaft. Er zijn jarenlang mensen bezig geweest om de airsoftsport legaal te krijgen in Nederland, en acties zoals deze bewijzen maar weer dat niet iedereen bekwaam is om zich aan die paar simpele opgestelde regels te houden.

Gezien het probleem al bestaat heb je maar één betere optie dan wat hierboven al beschreven is, namelijk je replica laten opslaan door en bij iemand die al lid is van de NABV. Daarnaast linksom of rechtsom zo snel mogelijk je eigen papierwerk in orde maken.
__

Maat van me is lid hij komt hem ophalen en slaat hem op. als de bestelling doorgaat. Dus geen probleem, het is opgelost!

toch bedankt!

ben eigenlijk al zo goed als lid van NABV alleen ja het pasje nog, vond het zelf niet zo'n raar idee. maarja regels zijn regels daarom hou ik hem bij mijn maat en haal ik hem op wanneer het pasje binnen is!

OPGELOST
 
  • Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
ben eigenlijk al zo goed als lid van NABV alleen ja het pasje nog, vond het zelf niet zo'n raar idee. maarja regels zijn regels daarom hou ik hem bij mijn maat en haal ik hem op wanneer het pasje binnen is!

Dit is dezelfde redenatie als ik heb 2 rijlessen gehad en ben zo goed als geslaagd, dus ik kan prima met een auto aan het verkeer deelnemen..

Wat een onzin. Ik snap je enthousiasme, maar wat maakt die ene week wachten nou uit?
Ik ben overigens wel benieuwd waar je die replica besteld hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Martinolie4
Een echt handige volgorde is het inderdaad niet, maar zolang de replica nog niet in het bezit is van TS is er (nog) niets aan de hand.

NADAT jij dit hebt gedaan hoort een leverancier pas je bestelling te voltooien. Dus nee, die mail hoef je niet meer te verwachten, betreffende zaak heeft het al opgekloot.
Ligt er een beetje aan: sommige winkels zijn niet zo actief met corresponderen en wachten gerust tot jij een ons weegt.

Twee jaar terug (ergens in januari, februari) bestelde (en betaalde) ik een replica in Polen (Gunfire) en het duurde maar en duurde maar: mijn replica beleef een week op in behandeling staan. Er even zelf maar een emailtje aan gespendeerd: bleek dat ze nog niet mijn nieuwe pas in het archief hadden (wel mijn oude) en dus gewoon niets deden, ook geen mailtje sturen van "Hé, kun je even een scan van je nieuwe pasje sturen?".

Maar goed, net als campesteijn vraag ik me oprecht af welke webshops in Nederland (in het buitenland, vooral Frankrijk, vragen/vroegen ze er niet altijd om) replica's verkopen zonder NABV pasje... :confused:
 
  • Leuk
Waarderingen: campesteijn
Ik heb door de jaren heen al bij verschillende webshops replicas besteld en dit is me nog nooit gelukt zonder een kopie van mn pas op te sturen. De bestelling plaatsen kan bij webshops soms wel, maar ze hebben nog nooit iets opgestuurd voordat ze mijn pas binnen hadden.

Heb je hem ook echt al binnen?

En de regel 'mag wel zolang het niet gezien wordt' klopt natuurlijk niet. Door rood rijden krijg je ook geen boete voor als er geen flitspaal/agent staat. Maar dat maakt het eventuele ongeluk niet minder, dus is net zo goed verboden.
 
Update :

heb een email ontvangen dat ik mijn ID en NABV moest inscannen en sturen.

Gedaan, en heb mijn eerste glock vorige week binnen gekregen. LOVE IT .
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Mooi dat het goed gekomen is.
Veel plezier met de Glock, en laat de magazijnen niet te vaak vallen ;)