Nieuwe AEG en GBB binnen

TiltMachine

Active Member
27 apr 2020
26
1
Trophies
5
Heren en dames,

Het is eindelijk zo ver! Met de NABV pas binnen en na een hoop geld smijten ben ik teleurgesteld.

Niet omdat Airsoft niet bevalt maar de problemen die ik ervaar.

Ik heb onlangs de SPECNA ARMS SA H06 M ONE en de Umarex Glock 17 gen 5 GBB aangeschaft.
Hierbij de metalen S magazijnen van SPECNA en een umarex glock 17 gen 5 magazijn.

De SA h06 is gehaald bij Patrol Base en is een beest van een replica. Mooi afgewerkt, prima gewicht en voelt extreem stevig.
Batterij in de oplader gestopt en de replica uitgepakt. Niet veel later even naar de schuur gelopen en wat balletjes geschoten. Helaas blijft het bij een paar.
Op het moment dat ik ook maar een willekeurig magazijn er in stopt en hem niet omhoog houd met mijn hand dan komt er niks uit.
Hierbij heb ik dit met de megeleverde HiCap, Nuprol N-mag en de Specna arms polymer mag.

Dit is dus gewoon ontzettend vervelend.

Dus vandaag de Glock 17 binnen gekregen en gecontroleerd. Kwam goed binnen en replica was goed gesmeerd. Zo erg dat de buitenkant van de slide ook gesmeerd was.
Nuprol green gas groen er in gespoten en.... Meegeleverde magazijn is lek. Ok niet erg kan gebeuren dus ik pak het losse magazijn er bij. Helaas zit deze onder de krassen en ziet er ook nog eens anders uit( gas nozel bedek plaat). Kan zijn dat het een gen 4 magazijn is maar dat moet ik even uit zoeken. Gas er in gedaan en blijft zitten. Bbs geladen zoals het uitgelegd staat en hup de schuur weer in. Blijkt ook hier een feeding issue te hebben.

Op het moment dat er een bb geladen hoort te worden dan blijft de bb niet hoog genoeg liggen. Deze valt dat weer naar beneden zodat er een misfire is(losse flodder alleen lucht).

Mijn vragen zijn:
Wat kan ik doen met mij Sa h06? Zal ik deze terug sturen naar Patrol base?
Wat moet ik doen met mijn glock 17 meegeleverde magazijn?
Wat moet ik doen met mijn glock 17 gekochte magazijn?

P.s. als er fotos nodig zijn hoor ik het.
 
HK416 magwells zijn nogal picky met mags, werkt het ook als je de mag naar voren duwt, dus niet omhoog alleen naar voren? In dit geval zou je het kunnen oplossen met wat velcro in de mag well. Het kan ook zijn dat er wat mis is met de mag catch. In principe is dit een probleem wat bij de volgende weer kan zijn gezien het ook een model specifiek probleem kan zijn en niet per se een defect. Ik zal eens kijken en vragen welke mags wel goed feeden en in andere hun specna hk416.

Glock probleem durf ik niet te zeggen, maar hoe kan de bb terugvallen, in principe hoort deze door de veer omhoog te worden gehouden en gegrepen te worden door de nozzle? Als het aan de gbb ligt zou ik hem terug sturen, knutselen aan een AEG hop up is nog te doen. Kloten met een gbb zonder enige kennis is verschrikkelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix en TiltMachine
Wat foto's van je gbb probleem zou fijn zijn. De uitleg klinkt als een erg raar en vrij uniek probleem.
 
  • Leuk
Waarderingen: TiltMachine
Na het werk speur ik even naar het probleem zelf.
Wel kan ik zeggen dat je extra magazijn een gen 4 is.
Naast de baseplate, heb ik zo op het eerste gezicht ook het vermoeden dat de magazijnen een verschillende veer hebben en dat het onderdeel dat de veer op zijn plaats houdt anders is.
 
  • Leuk
Waarderingen: TiltMachine
Ik bespeur zo met een eerste blik geen rare dingen. Als de follower en veer in het magazijn de bbs gewoon goed tegen de feeding lips aan drukt dan zou de nozzle ze moeten doorduwen naar de hop up. Ik denk alleen dat Oddball beter het laatste woord hierover kan hebben.

Laat trouwens ook even weten hoe het met de AEG zit. Ik had het nog nagevraagd en eentje gebruikte D-DAY mags die ze ook schuin moesten houden, maar in iemand anders zijn specna hk416 wel gewoon goed feeden en de andere heeft laatst PTS mags gekocht die in het meeste goed werken.
 
@Rebelattack , probleem onderzocht en als ik de magazijnen naar vooren duw is het probleem weg. Conclusie hiervan is een stukkie velkro er in plakken.

Edit:

Als ik een nuprol maintenance kit heb kan ik de airseal weer fixen neem ik aan? Zit plastic lubricant in en nog een silicone grease. Ben niet vies van een beetje sleutelen
 
@Rebelattack , probleem onderzocht en als ik de magazijnen naar vooren duw is het probleem weg. Conclusie hiervan is een stukkie velkro er in plakken.

Edit:

Als ik een nuprol maintenance kit heb kan ik de airseal weer fixen neem ik aan? Zit plastic lubricant in en nog een silicone grease. Ben niet vies van een beetje sleutelen

Ja inderdaad oplossen met een stukkie velcro aan de pistolgrip kant, als je in de toekomst upgrade kan dit ook nog weer veranderen, maar dat is geen zekerheid.

Gaat het om de AEG of GBB?
 
De glock magazijnen gaan terug naar shogun. Deze worden vervangen. Velcro word gehaald zodra er weer een extratje op de rekening staat. Nog zat zelf te denken aan de TESA Velcro.
 
De glock magazijnen gaan terug naar shogun. Deze worden vervangen. Velcro word gehaald zodra er weer een extratje op de rekening staat. Nog zat zelf te denken aan de TESA Velcro.

heb zelf de wobble gefixt met een stukje zelfklevende klittenband van de HEMA. Maakt niet echt uit. Gaat puur om de opvulling en een gladde kant voor tegen het magazijn aan.

Enige nadeel is dat andere magazijn slechter tot niet gaan passen. Tip: eigen magazijn mee naar de FPS/Joule controle.
 
Na het mooie velcro trukje in de magwell werkt het nog niet. Wel is mij sinds dag 1 opgevallen dat de hop up wat wiebelt. Dit is normaal toch? Als ik de hop up aan pas dan kan ik hem om de as van de inner barrel draaien.

Voor de zekerheid ga ik contact opnemen met Patrol Base wat hier de oplossing is.

Verder zijn de magazijnen van de glock weer onderweg naar shogun en hoop eerdaags deze binnen te krijgen en ook de goede generatie