Zuidlimburg

Mark85

New Member
13 jun 2020
3
0
Trophies
1
zijn er airsofters uit zuid limburg hier die mij een beetje op weg wijs kunnen maken ik interesse om airsoft te gaan spelen
 
Ik zelf al gezocht naar een open skirm maar kan er geen in de buirt vinden daarom heb ik dit account aangemaakt
 
In Limburg is inderdaad niet veel te vinden.

Je hebt unit13 in Sittard, maar die hebben op het moment volgens mij geen events gepland staan.

Ik kan me herinneren dat area57 ooit in Bunde een speedsoft locatie had, maar kan hier niks meer over vinden.
@sherlockzor, weet jij hier toevallig meer van?

Dan heb je in de buurt nog velden in België.
Ze laten minder man toe (20 per keer uit mijn hoofd)
Maar hier hebben ze hun eigen manier op gevonden, zoals het veld in 2 of 3 kleinere velden opdelen en dan de groepen rouleren.

Maar of Nederlanders nu al welkom zijn in België is me even niet duidelijk.

Er is verder in Nederland wel genoeg te airsoften maar allemaal wat verder rijden.

De dichtstbijzijnde ligt volgens mij in helenaveen van atcx. (Indoor)
Outdoor is Veldhoven het dichtst bij, ook van atcx.

De organisaties wat mij bekend zijn:
- Unit13
- Atcx
- Critical hit
- Veluwe Airsoft
- Balls and Arrows
- Copperhead Airsoft
- 3Division

België:
- Crimi events
- Airsoften.be

Er zijn nog veel andere orga's maar weet ze even niet zo snel bij naam.
 
Maar kan je zonder gear zonder vergunning daar terecht want wil ik eerst een keer hebben gespeelt voor dat ik gear koop
 
En Area077 in Venlo. Hebben speciale dagen voor beginners (rookie) en daarnaast is de vriendenavond (friendly fire) ook een aanrader om mensen te leren kennen.

Verder was Limburg een paradijs met in mijn ogen de vetste velden en voor ieder wat wils toen wild mountain en zuid-63 er nog waren, nu moet je voor een buiten skirm naar België of ver rijden
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark85 en sherlockzor
De SpeedQB arena in bunde is helaas moeten sluiten daar de gemeente enorm hard hebben tegengewerkt bij het goedkeuren. deze is verplaatst naar Brabant(correct me if I'm wrong?) Helenaveen.

In Venlo heb je ook nog een cqb locatie met een beetje buiten en verder binnen Area 077

En verder airsoft unlimited in Heerlen is ook wel een aanrader als je van casual tacsim houdt.

EDIT: zuid 63 is toe? @Ralph
 
Ik denk dat sherlockzor Airsoft No Limit bedoeld, zei waren/zijn de eigenaar van zuid 63. (hoe de vork precies in de steel zit weet ik niet)

Ze hebben inderdaad een paar keer met een tac-sim achtige gameplay gespeeld, wat trouwens echt tof is!

Wat betreft het terrein zelf:
LifeLine, een post apocalyptische larp organisatie wilt daar 5-6 september een event organiseren: https://www.facebook.com/LifeLine-798646703850557
Zei hebben er vertrouwen in dat het veld voor hun beschikbaar is, dus ik zou zuid 63 nog niet als verloren beschouwen ;)

Maar kan je zonder gear zonder vergunning daar terecht want wil ik eerst een keer hebben gespeelt voor dat ik gear koop

Als een orga huurkits beschikbaar heeft dan kun je die tegen betaling gebruiken.
Of er wordt dan een introducee verklaring aangevraagd voor je via de NABV of je krijgt zonder introducee verklaring een airsoft apparaat wat niet lijkt op een echt vuurw@pen.
Zoals een ikazuchi of een xr-5 van S.T.A.R. (lol ik zie net dat Elon musk dit model heeft gebruikt voor de "boring flamethrower")
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor