VFC VR16 CQB Fighter upgrade hulp

YouriM

New Member
10 jun 2020
4
0
Trophies
1
Hey mensen,

Ik heb bovenstaande gun en ben hier een beetje mee aan het knutselen.
Veer is vervangen (M90 naar M100)
Bucking is vervangen (G&G Green)

Een aantal dagen geleden heb ik de inner barrel vervangen voor een 6.03 Action Army, samen met een Prowin M4 hup up chamber.
Sinds die laatste 2 er in zitten feed hij eigenlijk niet meer en komt er maar heel zwak 1 bb uit (na meerdere keren de trekker over te halen)
Is er hier iemand die mij hier tips voor kan geven en/of kan helpen met het probleem fixen (omgeving Purmerend)?

PS.
Ik heb ook in de gearbox zitten knutselen om een andere trigger te installeren, maar deze pakte niet lekker(?), dus stock trigger is weer teruggezet. Tijdens dit proces zijn er blijkbaar 2 shims van m'n gears gekomen, dus zelfde vraag als hierboven is hier ook van toepassing.

Thanks!
 
Welkom, maar dit is het verkeerde sub forum voor deze vraag, best in "technische hulp" plaatsen.


Edit: je hopup kamer is wrs slecht uitgelijnd.
 
Op je feedings issues is de beste oplossing, om de oude hopup unit er op te zetten en kijken wat er dan gebeurt. Doet hij het dan nog niet lekker dan is het de barrel al lijkt dat mij heel sterk. Maar als dat de enige dingen zijn die veranderd zijn, dan zijn dat de enige opties op een installatie foutje na. Soms is iets ook simple weg niet compatible met een ander item. Dus kwestie van proberen en uitsluiten.

Het zou zelfs zo kunnen zijn dat de prowin en je mags niet lekker samen werken. Maar die optie laat ik eerst even buiten beschouwing
 
  • Leuk
Waarderingen: YouriM
Welkom, maar dit is het verkeerde sub forum voor deze vraag, best in "technische hulp" plaatsen.


Edit: je hopup kamer is wrs slecht uitgelijnd.
Ja sorry, dat zag ik pas nadat het geplaatst was en ik heb geen idee hoe ik het verplaats (eerste keer in m'n leven op een forum haha)
 
Prowin hop up units zijn trash. Inconsistent in het afleveren van een goed product en met als gevolg dat ze niet even goed werken in elke setup. De stock VFC rotary unit is net zo goed als niet beter, waarschijnlijk als je het daar in installeert werkt alles naar behoren.
 
Prowin hop up units zijn trash. Inconsistent in het afleveren van een goed product en met als gevolg dat ze niet even goed werken in elke setup. De stock VFC rotary unit is net zo goed als niet beter, waarschijnlijk als je het daar in installeert werkt alles naar behoren.
Duidelijk, ik ga het vanavond even testen. Bedankt!
 
Update:

Ik heb de stock hop up unit er weer in gezet en hij werkt weer. De piston, piston head, cylinder head en nozzle gaan wel nog vervangen worden.
Voor piston zit ik te twijfelen tussen een SHS 7 metal teeth of SHS 14 metal teeth. Wat raden jullie aan?
 
Qua prijs zal het verschil minimaal zijn, dus persoonlijk kies ik altijd voor 14 teeth. Een piston met de helft kunststof tanden is alsnog vaak een breekpunt.