Stemmen ledenraad verkiezing

De resultaten zijn er:
upload_2020-6-8_16-27-55.png


En naar aanleiding hiervan wil ik toch vragen wat de beweeg redenen waren van anderen om te stemmen op de nummer 1. Zeker gezien er een grote winst is in stemmen ten opzichte van de andere kandidaten. Persoonlijk vond ik de motivatie en introductie wat magertjes, maar mogelijk zijn er andere motieven bij de leden die ik mis? Ik hoor het graag als er mensen zijn die de keuze hebben gemaakt.
 
Van de 21 a 22 duizend leden hebben slechts 1721 personen de moeite genomen om te stemmen. Een magere opkomst van 8% dus.

Van die 1721 personen heeft maar liefst 37% zijn stem uitgebracht op de persoon waarbij zoals @Rebelattack al aangaf de introductie en motivatie niet heel bijzonder te noemen is. Het enige grote verschil tussen de deze persoon en de andere kandidaten is het geslacht.

Correct me if I'm wrong....
 
Van de 21 a 22 duizend leden hebben slechts 1721 personen de moeite genomen om te stemmen. Een magere opkomst van 8% dus.

Van die 1721 personen heeft maar liefst 37% zijn stem uitgebracht op de persoon waarbij zoals @Rebelattack al aangaf de introductie en motivatie niet heel bijzonder te noemen is. Het enige grote verschil tussen de deze persoon en de andere kandidaten is het geslacht.

Correct me if I'm wrong....

Op deze manier klinkt het altijd weer heel denigrerend of bevooroordeeld, maar ik weet niet hoe het anders zit. Ik hoor daarom ook graag als er dus andere manieren zijn geweest waarop ze zichzelf heeft gepromoot en daar duidelijker heeft laten zien wat ze wil betekenen voor de hobby/sport.

Also ik hoef nu ook van niemand meer te horen dat de ledenraad niks doet en er de juiste personen niet inzitten als minder dan 10% stemt.
 
wel irritant dat de kieslijst met motivatie gelijk na de stemming weer offline is gehaald. Kan me vaag dergelijke uitslagen ook van de vorige x herinneren.
 
wel irritant dat de kieslijst met motivatie gelijk na de stemming weer offline is gehaald. Kan me vaag dergelijke uitslagen ook van de vorige x herinneren.

De vorige keer was het exact hetzelfde en toen was de intro nog treuriger. Deze keer was er werkelijk een stukje over wie ze was en hoelang ze airsoft speelt en nog 1 of 2 feiten, maar desondanks als je het vergelijkt met andere kandidaten was het toch vrij weinig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Vorig jaar zijn er uit mijn hoofd gezegd 1789? stemmen uitgebracht. Ergens hoog in de 1700.
Toch opvallend dat dat cijfer ongeveer gelijk ligt en ook vorig jaar een vrouw heeft "gewonnen".
Wel mooi om te zien dat nummer 2 en 3 oude rotten zijn.
Even heel kort door de bocht heb je in mijn optiek daarop gestemd als je ook echt de motivaties hebt gelezen en niet enkel op een leuk koppie hebt geklikt (Bas lag bijvoorbeeld in zn ghillie suit op de foto).
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Jongedame heeft goed gelobby'd via facebook en is een redelijk bekende verschijning op de velden. Ken haar als iemand met een uitgesproken mening die weet waar ze over praat. Ik wens haar veel succes toe tijdens haar ledenraadsperiode.

Een opkomst van 8% is daarentegen toch wel weer triest.
 
Ik had persoonlijk nog nooit van haar gehoord en vond ook dat de uitleg veel ter wegen liet.
A la, blijkbaar met kop en schouders boven de rest uit gekomen en wie weet met een goede rede.

Maar man man man, 8% van de leden die hun stem hebben uitgebracht en wel altijd commentaar klaar hebben staan. Heb je een kans om wat van je te laten horen en dan laat 92% het nog schieten. Mijn keuze is het dan bij lange na niet geworden, maar heb wel gewoon netjes gestemd.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Jongedame heeft goed gelobby'd via facebook en is een redelijk bekende verschijning op de velden. Ken haar als iemand met een uitgesproken mening die weet waar ze over praat. Ik wens haar veel succes toe tijdens haar ledenraadsperiode.

Een opkomst van 8% is daarentegen toch wel weer triest.

Ik heb inderdaad ook zojuist vernomen via facebook dat ze werkt in een airsoft winkel en onder een pseudoniem op social media bezig is. Ik doe buiten een klein beetje facebook vrij weinig op dat soort sites en ik ga nou ook niet regelmatig naar een airsoft winkel dus ja dan loop ik het compleet mis. Het is natuurlijk hartstikke slim daar niet van en vandaar mijn initiële verbazing gezien het vorig jaar hetzelfde was minus de promotie via andere platforms.

Ik vind het jammer, want had ik meer gelezen in het profiel dan had ik haar zeker overwogen.
 
Ik heb facebook ook gevolgd, ze heeft zich gepromoot onder haar pseudoniem (Zoya Romanova) op Airsoft Nonsense en NABV Belangen gepromoot. Los daarvan is ze al een bekende binnen airsoft, voor velen dan. Ik kan me niet herinneren haar gezien te hebben bijvoorbeeld. Ikzelf heb ook een tekstje geplaatst op NABV Belangen maar ben weggebleven van Nonsense.

Daarnaast is het grote verschil het geslacht inderdaad zoals eerder werd aangegeven. Of mensen nu wel met hun hersenen gestemd hebben of niet is niet aan mij om te oordelen in ieder geval. En dat zou als (vermoedelijk) nieuw ledenraadslid ook niet gepast zijn.


En dat er maar 8% van de leden gestemd heeft is toch jammer. Mogelijk ook iets voor volgende jaren om te kijken hoe de zichtbaarheid van de ledenraad en de verkiezingen vergroot kan worden.
 
De meeste mensen willen gewoon replicas kopen en er mee het veld in of leuk beetje target schieten en zien nabv als noodzakelijk kwaad .

Pasje bestellen vogje aanvragen en verder niet lullen.

Men heeft thans wel andere dingen aan hun hoofd .

Groet
 
De meeste mensen willen gewoon replicas kopen en er mee het veld in of leuk beetje target schieten en zien nabv als noodzakelijk kwaad .

Pasje bestellen vogje aanvragen en verder niet lullen.

Men heeft thans wel andere dingen aan hun hoofd .

Groet

Ben bang dat je hier voor een groot gedeelte weleens gelijk in kan hebben.
Je zou toch verwachten dat de betrokkenheid naar de ledenraad dan een grotere is dan die naar / met de NABV.
 
Ik heb verders gewoon gestemd hoor , 1 klik met het muisje is nu ook niet zoveel moeite en ik vind dat de nabv hun best doet , ik zie dat dingen beter gaan .

Robin
 
Ik heb facebook ook gevolgd, ze heeft zich gepromoot onder haar pseudoniem (Zoya Romanova) op Airsoft Nonsense en NABV Belangen gepromoot. Los daarvan is ze al een bekende binnen airsoft, voor velen dan. Ik kan me niet herinneren haar gezien te hebben bijvoorbeeld. Ikzelf heb ook een tekstje geplaatst op NABV Belangen maar ben weggebleven van Nonsense.

Daarnaast is het grote verschil het geslacht inderdaad zoals eerder werd aangegeven. Of mensen nu wel met hun hersenen gestemd hebben of niet is niet aan mij om te oordelen in ieder geval. En dat zou als (vermoedelijk) nieuw ledenraadslid ook niet gepast zijn.


En dat er maar 8% van de leden gestemd heeft is toch jammer. Mogelijk ook iets voor volgende jaren om te kijken hoe de zichtbaarheid van de ledenraad en de verkiezingen vergroot kan worden.

Ik volg beide groepen, maar kan me niet herinneren dat ik iets van haar voorbij heb zien komen.. ik ken de beste dame derhalve ook helemaal niet. Ik vind trouwens ook wel dat de periode tussen voorstellen en stemmen vrij kort is.
 
Er is inderdaad weinig tijd om campagne te voeren, debatten te houden, dat soort dingen.

Maar vooral te triest voor woorden dat bijna iedereen in de sport wel wat te zeiken heeft (zo voelt het iig wel af en toe), maar stemmen? Ho maar. 8%... Man man man.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Er is inderdaad weinig tijd om campagne te voeren, debatten te houden, dat soort dingen.

Maar vooral te triest voor woorden dat bijna iedereen in de sport wel wat te zeiken heeft (zo voelt het iig wel af en toe), maar stemmen? Ho maar. 8%... Man man man.

Ik ben blij dat je het zo ziet.
Om even voor mijzelf te spreken he, als ledenraadslid:
Had bij het zien van het aantal stemmen wel zoiets van "voor wie doen we het nou eigenlijk". Als zo weinig mensen betrokken zijn...!

Maargoed, dat gevoel ebte al snel weg omdat je dondersgoed weet waar je het voor doet :)
 
Tja, ik had de laatste paar keer niet gestemd wat betreft de ledenraad. Ik val tegenwoordig zeker in de groep die alleen maar lid is zodat ik mijn zooi thuis kan opslaan. Spelen in Nederland doe ik nauwelijks nog, uitgezonderd eens naar B&A voor de gezelligheid. Maar verder heb ik weinig met de hele NABV.

Enige reden dat ik dit keer heb gestemd is omdat ik deze jongedame idd ken van de velden.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Tja, ik had de laatste paar keer niet gestemd wat betreft de ledenraad. Ik val tegenwoordig zeker in de groep die alleen maar lid is zodat ik mijn zooi thuis kan opslaan. Spelen in Nederland doe ik nauwelijks nog, uitgezonderd eens naar B&A voor de gezelligheid. Maar verder heb ik weinig met de hele NABV.

Enige reden dat ik dit keer heb gestemd is omdat ik deze jongedame idd ken van de velden.

Tuurlijk is dit voor 95% de reden om lid te zijn van de NABV, maar ik vind dat als je dan toch al lid bent van de belangenvereniging, deze dan ook het beste kan worden bestuurd door mensen die voor dezelfde dingen staan als wat je zelf belangrijk vindt in de sport. Zo heeft het 'Noodzakelijk kwaad' ook nog echt nut naar mijn mening.
In de afgelopen jaren dat ik lid ben zie ik dan ook wel verbeteringen en professionalisering binnen de NABV. Daar ben ik oprecht wel blij mee!
 
  • Leuk
Waarderingen: MauriceV92
Maar vooral te triest voor woorden dat bijna iedereen in de sport wel wat te zeiken heeft (zo voelt het iig wel af en toe), maar stemmen? Ho maar. 8%... Man man man.

Waar baseer je op dat iedereen wat te zeiken heeft? Op de bekende social media zie je hooguit 100 man die continu lopen te bashen op alles om niks. Dat vertegenwoordigd niet eens 1% van alle airsofters.

Als ik op velden aanwezig ben hoor ik vrij weinig gezeik.

Kan ook zijn dat ik het niet hoor omdat ik er niet naar opzoek ben en alleen kom om een mooi spel te spelen en te chillen met maten.

Ik denk persoonlijk dat er weinig animo voor de ledenraad is omdat er vrij weinig vanuit de ledenraad word gecommuniceerd.
Je moet echt actief opzoek naar communicatie, op fb of een forum (persoonlijk vind ik dit geen officiële communicatie platformen)
Maar een nieuwsbrief waar de ledenraad mee bezig is blijft uit.
Een hoekje op de nabv website, of een eigen site zou ook een optie kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix