Hulp gevraagd portofoon omg. Eindhoven

l0renz00

New Member
8 nov 2019
2
1
Trophies
1
Beste leden,
Is er iemand die mij kan helpen met het juist instellen van een set boafeng uv-5r. Ik heb zoveel dingen gelezen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik wil enkel dat de porto's onderling met elkaar kunnen communiceren zonder dat andere teams mee luisteren.
Mvg Lorenzo
 
Verstandig is om gewoon de 8 nederlandse pmr kanalen in te stellen, zenden op narrow(anders luisteren de omliggende kanalen mee) en low power.(is dan 1watt, is alsnog dubbel zo veel als nl gekeurde portos)

Ik weet dat je met deze portos ook buiten deze kanalen kan, en dat ze eigenlijk niet gebruikt mogen worden in NL, maar zolang je op de toegestane kanalen blijft, zonder gek zendvermogen is er in de praktijk niets aan de hand.

Edit: ook op low power kan je nederlandse velden ruim overbruggen. Meer zendpower is echt niet nodig.

Hoe je het daadwerkelijk in stelt wordt ook op youtube uitgelegd. Dat is duidelijker dan een verhaaltje van mij haha
 
Beste leden,
Is er iemand die mij kan helpen met het juist instellen van een set boafeng uv-5r. Ik heb zoveel dingen gelezen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik wil enkel dat de porto's onderling met elkaar kunnen communiceren zonder dat andere teams mee luisteren.
Mvg Lorenzo

Er zijn personen die een USB kabel hebben en hem binnen 5 minuten kunnen inprogrameren. Ik kan dat ook voor je doen maar ik woon aan de andere kant van NL dus dat is lastig. Wat ik wel weet is dat Com-bat als ik het goed heb ze verkoopt en programmeert. Dus zou je het aan hun kunnen vragen of hij ze erin wil zetten.
 
de uv5r kan ook simpel zonder kabel en PC. Met is wel handiger als je weet wat je doet natuurlijk.
 
Verstandig is om gewoon de 8 nederlandse pmr kanalen in te stellen

Sorry voor de sidenote op andermans topic, ik heb gelezen dat we 16 PMR kanalen hebben per 1-1-2018, te weten 446.000 tot 446.200 met 6.250khz speaking. Nu kwam dit van Wikipedia dus niet 100% waterdicht, iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten?