TM magazijn lek....

JWTDVC

Well-Known Member
25 mrt 2020
50
25
Trophies
5
Dag mannen,

Okee, het is zover.
Mijn gas was op dus één van mijn TM magazijnen heeft een paar dagen 'leeg' in de kast gelegen.
Vandaag weer proberen op te toppen met nieuw gas, maar het ding loopt net zo snel weer leeg.
( standaard magazijn voor een TM Hi Capa 5.1)

Kan iemand me helpen of in de juiste richting sturen om dit te fixen?
Alvast bedankt, mannen.

Vriendelijke groeten,

J.W.
 
Heb er zelf ook wel eens last van. Ik schroef ze dan aan alle kanten open, goed alles smeren met siliconen olie en goed gesmeerd weer in elkaar schroeven (hoeft er niet af te druipen, maar mag best royaal). Als de baseplate lekt (gebeurt bij mij wel eens na een val) wil teflon tape daar omheen vaak goed helpen!

Om ze zwarte rubberen ring die je hier ziet zegmaar.

img_17573_d8b11795294b2a9b398c28c3972aa88c_1.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Solstice
Ik heb dezelfde werkwijze als Crix. Werkt nagenoeg altijd of er moet echt een rubber teveel vervormd zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Zó snel een bruikbaar antwoord!
Héérlijk!
Bedankt, mannen!
 
Gisteravond exact dit nog gedaan vanwege een lekkend High capa magazijn na dat deze was gevallen.

Ik haal de rubberen ring er uit. Doe in het gootje waar het rubber in ligt 1 of 2 slagen teflontape en dan weer goed ingevet weer in elkaar.
Werkt tot nu toe altijd.

Let wel op, teveel teflontape kan zorgen voor een te strakke passing waardoor het rubber kan beschadigen. Te weinig zorgt natuurlijk dat het lek blijft.
Liever 2x net te weinig dan 1 keer teveel en een beschadigd rubber.
 
Mannen, wat is een goede siliconenolie die verkrijgbaar is in de 'gewone' winkel?
Iemand een tip? Ik rij liever nu even langs een lokale winkel dan een bestelling plaatsen op een airsoftwebsite.....

Oh en moet ik een speciaal gereedschapje aanschaffen voor het losschroeven van de 'fill-valve' of kan dat met een schroevendraaiertje?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb daar niet super veel kennis van. Maar volgens mij is silicone olie goed zolang het maar zuur vrij is.

Fill valve, schroevendraaier ja. Maar pak wel een goed passende schroevendraaier. De fill valve is van een zachte legering en draai je vrij makkelijk aan stront.

Release valve heb je een speciale tool voor nodig.

Greetings
 
Jongens, Bunker501 had ook meerdere tooltjes in de webshop voor beide valves van een magazijn, dus daar meteen besteld met een flesje Nuprol silicone oil. :)

Bedankt voor de tips, mannen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Solstice en MauriceV92