We kunnen stemmen voor de Ledenraad!

Maffo

Well-Known Member
4 sep 2016
1.232
896
Trophies
17
Het is zover! We mogen stemmen voor de volgende lichting ledenraadsleden (leuk scrabblewoord)!

Tot 7 juni kan er worden gestemd op wie jij in de ledenraad wilt hebben om je te vertegenwoordigen.

Zie je mail voor details en de manier om je stem uit te brengen!
 
Ik heb gestemd, maar net zoals de vorige keer valt het me toch tegen hoe sommige toch weinig moeite hebben gedaan om hun motivatie wat meer kracht bij te zetten. Alles met 2 regels over hun naam, hoelang ze airsoften en dat ze graag wat willen bijdragen aan de sport heb ik overgeslagen. Dat is te makkelijk en daarbij komt dat wil iedereen anders moet je niet bij de ledenraad gaan.

Daardoor bleven er voor mij 5-6 kandidaten over en op basis van de profielen en wat andere elementen een keuze gemaakt. Heb uiteindelijk wel meegewogen wat de ervaring en met welke regelmaat iemand speelt, gezien dat leden die langer en meer spelen toch beter zien wat er speelt. Ik hoop uiteindelijk dat die 5-6 man er in ieder geval in zitten gezien zij werkelijk een doel hebben als lid.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix en Maffo
Nu dat ik veilig uit de topcomment ben, wat meningen van mij over de ledenraadsverkiezingen:

Oef wat blijft dit toch telkens weer een moeizaam proces. Weer krijgen we alleen een foto en een heel kort stukje tekst, die mogelijk relevant is. Ik had gehoopt dat het dit jaar beter zou zijn, met meer informatie en een manier om vragen te stellen aan de kandidaten.

Volgende keer een Q&A met kandidaten (debat ook mooi!), contactgegevens van kandidaten (via de nabv eventueel), video's en stemmen via Ranked Choice Voting Nabv!

Helaas is dat niet zo, dus moeten we het voor de meesten met een foto en bijgeleverde tekst doen. Hierbij de mensen die mij zijn opgevallen in positieve zin:

goed platform, hebben ze duidelijke punten waar ze zich voor willen inzetten?

Mark-Ivo van Ooijen, Ronald van der klij

goede skills/achtergrond, hebben ze vaardigheden die goed van pas zouden komen als ledenraadslid?

Sjoerd Kooistra, Lesley Holman, Peter Sluijsmans, Erwin Verweij

Iets wat ik belangrijk vindt, gaan ze zich inzetten voor re-enactment?

Lennart de Pender, Michiel Brederode, Michel Bons, Mark-Ivo van Ooijen
 
hey @MauriceV92 , is jouw termijn nog niet verlopen of heb je jezelf niet meer verkiesbaar gesteld?
 
Mijn motivatie is inderdaad uiterst karig, maar ik had mij aanvankelijk gewoon uit nieuwsgierigheid aangemeld als kandidaat.
Toen de NABV via de mail meldde dat wij onze motivatie nog konden aanpassen (voor het einde van diezelfde dag), was ik helaas druk met verhuizen.

Enfin, ik zou mij voornamelijk inzetten voor de re-enactment kant van onze hobby/sport. Ik zou graag zien dat de NABV zich inzet om het mogelijk te maken dat het realisme gehalte wat omhoog kan. Denk daarbij aan de terugkeer van smokes, maar ook dat de nabv zich ervoor inzet dat het verkrijgen van vergunningen voor 'one off' events op bijzondere plaatsen eenvoudiger wordt.
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar niet. Ik was in de veronderstelling dat je @Michiel was. Aangezien jij ook admin en HQ bij je naam hebt staan was ik er vrij zeker van dat hij het was. Quess not :oops:
 
  • Leuk
Waarderingen: michiel80
Even wat achtergrond informatie. Wellicht is dit voor sommigen relevant.
Naast dat ik lid van de ledenraad ben heb ik dit jaar in de "selectiecommissie" gezeten.
Die houden zich bezig met het toetsen van kandidaten aan het functieprofiel. Dus, "mag" en kandidaat zich verkiesbaar stellen.
Omdat ik zelf ook vorig jaar schrok van de karige manier van het aanbieden van je motivatie was dit een van de eerste dingen die de selectiecommissie verzocht heeft, om kandidaten de mogelijkheid te bieden hun motivatie aan te passen. Dit daadwerkelijke bericht naar de kandidaten toe is volgens mij uit naam van de NABV verstuurd.

Verder staan er nu op de kieslijst een hoop nieuwe namen.
De ledenraad zoals jullie hem kennen zal grotendeels komen te vervallen.
Veel "oud gedienden" hebben zichzelf niet verkiesbaar gesteld.
Wie wij wel terug mogen zien zijn bijvoorbeeld Mark-Ivo en Bas Scholts.
Beide heren zijn inhoudelijk sterk, hebben een uitgesproken mening en zijn in mijn optiek van grote toegevoegde waarde geweest in verschillende processen binnen de ledenraad. Ik doel hier niet op standpunten, of bepaalde belangen die zij hierin behartigd hebben maar wel hun acties om het ledenraadsschaap ten volste te benutten door het Bestuur het af en toe moeilijk te maken en écht het onderste uit de kan te willen halen.

Wat ik lastig vind aan deze verkiezingen is dat effect van een ledenraadslid niet begint of eindigt bij zijn of haar stem tijdens een vergadering.
In tegenstelling tot wat ik dacht, is de ledenraad veel minder aan het stemmen en veel meer aan het discussiëren, standpunten bedenken, adviseren van het bestuur en fungeren als vraagbaak.
Communicatieve vaardigheden, het vermogen complexe (vaak beladen) onderwerpen te overzien zijn in mijn optiek mooie eigenschappen van ledenraadsleden.
Nu heeft de ledenraad het bijvoorbeeld over de joule regels om die nogmaals tegen het licht te houden. Het gaat dan al snel de diepte in.

Ik ga dus stemmen op een kandidaat waarvan ik het idee heb dat hij of zij bepaalde competenties bezit welke ingezet kunnen worden ten goede van de airsoft sport. Niet zozeer of deze persoon nou "mijn" discipline behartigd of niet.
Ik denk dat het moeilijk is om dit te zien aan een motivatie van een kandidaat maar ik wens jullie veel succes met stemmen!
Wat de oude rotten betreft, de mannen die zichzelf weer verkiesbaar hebben gesteld zijn in mijn optiek goede keuzes.
Maar, dat zeg ik dan ook echt even vanuit mijzelf :)
 
Well that escalated quickly..
Ik hou niet van censuur maar dit gaat wel erg ver off topic.
Ik raad iedereen aan om een hotel of andere lokatie te nemen en het daar uit te vechten.
Of op Smoelaria daar kan dit ook wel.
Of open zelf een topic om deze discussie voor te zetten.

Dit Topic word derhalve opgeschoond.

Edit: lees wel even de forum regels bij het openen van een nieuw topic, dat bespaart mij en andere mods een hoop werk.
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar was de hele discussie die verwijderd is niet nuttig. Willen de mods dan ook die nutteloze post van Toothpick (deze) verwijderen? Als er geen context gegeven mag worden is die post ook van nul waarde.
 
Hoi @Sander Ik snap je afweging.
Ik vind het wel jammer dat een hoop (in mijn optiek) waardevolle informatie omtrent de NABV, de ledenraad en de verkiezing hiermee verloren is gegaan.

Ik klim dus, wanneer daar iig behoefte naar is, graag weer in de pen op verzoek uw vragen te beantwoorden.

De uitnodiging om het gesprek aan te gaan staat nog steeds @Toothpick.
Wat het gesprek hier op het forum betreft zullen we het hier maar bij laten.
Echter heb ik het gevoel dat wij elkaar vast nog in een andere hoedanigheid zullen spreken.
De ledenraad is er voor ons allen. Zelfs voor niet leden.
 
ik zou graag de kandidaten graag nog meer willen horen, is er een mogelijkheid om ze hier uit te nodigen? Er is helaas geen contactgegevens gedeeld waar we ze eventueel vragen kunnen stellen.
 
Blijkbaar was de hele discussie die verwijderd is niet nuttig. Willen de mods dan ook die nutteloze post van Toothpick (deze) verwijderen? Als er geen context gegeven mag worden is die post ook van nul waarde.

True that die had ik ff over het hoofd gezien.
 
  • Leuk
Waarderingen: MauriceV92