Kmcs ghillie suit

Snap ik, zal em seizoensgebonden moeten/kunnen aanpassen. Het zelf maken van een hele ghillie is voor mij denk een te grote tijdsinvestering. En geduld heb ik wel als het nodig is.
 
Ben het 1 en ander aan het namaken en ik gebruik de voorbeelden van kicking mustang , hij legt in een bepaald filmpje perfect uit hoe het werkt .

Ontzettend leuke filmpjes post ie en leerzaam als je begint als sniper .

Misschien koop ik nog wel eens wat bij hem maar door dat thuis zit verhaal heb ik nu alle tijd .

Hoop overigens wel dat we vanaf juni wat kunnen gaan doen , afwachten maar o_O
 
Ik heb een KMCS ghillie besteld. Ik verwacht niet dat ik dezelfde kwaliteit na kan maken. Zodra ik er mee gespeeld heb laat ik mijn ervaringen weten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Slayer
Bruine variant besteld via skirmshop, volgende dag in huis. Het kost wat, maar dan heb je ook wat.

2 sets met
leaf strips er bij gekocht voor gunwrap/facemask e.d. De strips zijn naar mijn mening wel onredelijk duur, maar ik heb het er toch voor over om de set af te maken.

Ben 196cm en erg blij met XXL. Zit lekker ruim. HPA tank op rug past er gemakkelijk onder, en ik verwacht er ook prima een rugzak onder kwijt te kunnen.

Hoodie van top vind ik goed te verstellen zodatie mooi boven m'n veiligheids bril blijft zitten, en ik heb nauwelijks gezichtsveld verlies.

Inkepingen in zijkant top zijn vrij ruim en prima geschikt voor toegang vest en doorvoeren HPA line onder arm langs.

Broek is wijd genoeg om beenholster er onder te dragen, en via inkeping kan ik nog best goed bij m'n pistol. Terugstoppen is wat lastiger omdat ik dan moet kijken of er geen blaadjes tussen m'n holster en pistol blijven zitten, maarja, dat was te verwachten.

Er zitten twee lussen aan de broek bij tijgeren, die zijn bedoeld voor aan de riem geloof ik. Die ga ik voor aan m'n vest gebruiken gezien het kruis anders wel erg laag hangt.

Er zitten elastische bandjes aan voor gemakkelijk toevoegen van takjes/gras e.d. Lijkt een erg makkelijk systeem, nog niet geprobeerd.



 
Laatst bewerkt:
De straps om toevoegingen te doen zijn elastisch, en zitten rondom van hoofd tot borsthoogte, en rond heuphoogte.

Wellicht ben ik een beetje erg enthausiast geweest met de hoeveelheid takjes, maar volgens mij moet dit best goed werken.

Ik ben in ieder geval klaar voor de eerste skirm weer op maandagavond :)


 
  • Leuk
Waarderingen: Colkap en TJS
Blaadjes hingen er al snel erg zielig bij, dus gister voor de eerste skirm gisteravond maar een struikje gesnoeid en met tie-wraps vastgezet aan de lusjes. Bij de broek blijken er over de gehele lengte voor en achter lusjes te zitten voor eigen toevoegingen. Na een beetje tijgeren bleef er weinig van de toegevoegde vegetatie over, dus stevigere struik zoeken en harder vastsnoeren volgende keer. XD

Lusjes voor broek ophouden met tie-wraps aan vest geknoopt, bleef tijdens de skirm haken en één lusje schoot los. Lusje bleek gelukkig steviger dan de tie-wrap waar deze mee vast zat.

Kleuren van het pak en de blaadjes is echt spot-on als je kijkt naar de blaadjes die tussen de bomen op de grond liggen.

Vergeten foto's te maken, volgende keer.
 
Blaadjes hingen er al snel erg zielig bij, dus gister voor de eerste skirm gisteravond maar een struikje gesnoeid en met tie-wraps vastgezet aan de lusjes. Bij de broek blijken er over de gehele lengte voor en achter lusjes te zitten voor eigen toevoegingen. Na een beetje tijgeren bleef er weinig van de toegevoegde vegetatie over, dus stevigere struik zoeken en harder vastsnoeren volgende keer. XD

Lusjes voor broek ophouden met tie-wraps aan vest geknoopt, bleef tijdens de skirm haken en één lusje schoot los. Lusje bleek gelukkig steviger dan de tie-wrap waar deze mee vast zat.

Kleuren van het pak en de blaadjes is echt spot-on als je kijkt naar de blaadjes die tussen de bomen op de grond liggen.

Vergeten foto's te maken, volgende keer.
Als je voor de skirm veg toevoegd, ziet het er beter uit dan als je het dag van te voren doet. Zeker als het weer warmer wordt, dan moet je zelfs tussenin de pauze veg toevoegen. Doe ook leafs craften en toevoegen (nepblaadjes dus). Je kan bij skirmshop ook de sneaky leafs kopen en toevoegen zodat je een variatie krijgt in je suit (en raffia etc).
 
Veel succes met sneaky leafs, die worden niet meer geproduceerd en restpartijen zijn niet te vinden.

Ik ben zelf een half jaar bezig geweest met zoeken, er is een bedrijf in Australië die nog 4 in stock heeft ofzo. Helaas shipt die alleen binne AUS zelf.

Kun je beter goedkope Chinese meuk kopen modificeren met dyes, raffia, en zelf craften van fake leaves. Mini tiewraps zijn je vriend in dat geval
 
Ik zie het idd bij skimrshop out of stock. Ben blij dat ik vorig jaar nog 4 pakken heb kunnen kopen dus
 
... Mini tiewraps zijn je vriend in dat geval

Dat zijn ze sowieso, ook met de natuurlijke toevoegingen. Het kostte wel iets te veel tijd om de boel helemaal te prepareren bij de skrim zelf. Plan van aanpak voor de volgende keer is om de tie-wraps alvast voor te bereiden en open aan de lussen te hangen, zodat ik dan alleen nog even met een snoeischaar een struik hoef aan te vallen, en de boel er zo in kan rossen en dichtsnoeren.

Ik verwacht op termijn wat permanentere toevoegingen klussen. Zeker aan de voorkant van de broek, daar blijft anders echt helemaal niks van over... En dat kan ik dan aanvullen met wat natuurlijke vegetatie.

Maargoed, het hoofddoel is in ieder geval bereikt. Heb mensen gehad die me recht aankeken en me niet zagen. En als ik wel gezien werd was dat nagenoeg altijd omdat ik bewoog. Grootste uitdaging voor mij wordt nu om niet meteen m'n hoofd te draaien als ik iets denk te horen, maar meer met alleen m'n ogen scannen.

Verder ga ik nog iets van gaas zoeken voor over m'n goggles, die lijken op dit moment de zwakste schakel.
 
Misschien ken je hem al, maar kijk eens op de Sniper Ops pagina op FB. Dat is een besloten groep met duizenden mensen die er van houden om ghillies te maken. Daar kun je genoeg inspiratie en tips vinden om echt een waanzinnig pak te maken
 
Dank voor de tip. Jammer dat de rest van de wereld nog op facebook blijkt te zitten. Was blij dat ik er vanaf was :p
 
  • Leuk
Waarderingen: victor
Wat je zou kunnen doen is bij hero shark in UK een mesh goggle bestellen (is sws betere kwaliteit dat de normale mesh goggles) met een inzetstuk erachter. Ik heb 2 varrianten mesh goggles van bem en 1 ervan een normale (airsoft) bril erachter voor NL.
 
  • Leuk
Waarderingen: John Wick
Ik kan je Lenskin heel sterk aanraden, kost 10 euro bij Skirmshop en moet je zelf naar formaat van je bril knippen. Onderstaand hoe dit er bij mij uitziet, geeft hetzelfde effect als de Heroshark goggles.
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2020-05-02 at 16.25.48.jpeg
    WhatsApp Image 2020-05-02 at 16.25.48.jpeg
    157,8 KB · Weergaven: 291
  • Leuk
Waarderingen: John Wick
Ik kan je Lenskin heel sterk aanraden, kost 10 euro bij Skirmshop en moet je zelf naar formaat van je bril knippen. Onderstaand hoe dit er bij mij uitziet, geeft hetzelfde effect als de Heroshark goggles.
Hrb je geen glans effect van lenskin? Ik ken het spul, heb het al gezien in de winkel, maar vindt het te veel glans geven (zo lijkt het)
 
Ja dat dacht ik dus eerst ook, maar denk dat het buiten wel meevalt. Heb nog niet de kans gehad om het ingame uit te testen.