Alleen trainingen ?

Ork44

Member
9 aug 2019
24
1
Trophies
4
Na de mail van de NABV begrijp ik dat wij alleen maar mogen trainen niet skirmen ?
 
Zoals ik het begrepen heb is alles waarbij een winnaar kan worden aangewezen inderdaad niet toegestaan.
 
Dus iemand in een konijnenpak laten rond lopen en daar op schieten (target practice) mag nu wel? Is er geen winnaar maar wel 1 grote verliezer :D

Daar bij is hold a objective, capture the Flag ect.. Zonder punten telling ook een mogelijkheid. 't is maar net wat voor naam je het beestje geeft ;)

Echter vind ik het bijzonder dat ik al las dat RSL Aalsmeer (indoor) vanaf volgende week weer skirms (en met de naam skirm ook nog) verwacht te geven. Indoor lijkt me namelijk helemaal onmogelijk met de huidige regelgeving :rolleyes:
 
De NABV verwijst in publicaties en in haar reglementen naar skirms als zijnde wedstrijden. Wedstrijden zijn niet toegestaan, maar trainingen wel.

niet met zoveel woorden gezegt, maar interpreteer dit vooralsnog wel als dat skirms (=wedstrijd) is niet toegestaan.

van de FAQ
 
Iemand stelde deze vraag aan de NABV via Facebook. het antwoord wat de NABV gaf was dit: "dat hangt uiteindelijk af van de afspraken die een locatie/organisatie maakt met een gemeente. De overheid heeft alleen een aantal genoemd bij sport in de openbare ruimte. Organisaties gaven bij ons aan aanpassingen in skirms te kunnen doen, die het wedstrijdelement eruit halen."

Een aantal organisaties heeft inmiddels al akkoord gehad van de betreffende gemeente. Ik denk dat het belangrijkste is (en dat was ook de boodschap van de politiek) dat de 1,5m afstand bewaard blijft. Dit zit bij de meeste buiten airsoftlocaties dik in orde volgens mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Iemand stelde deze vraag aan de NABV via Facebook. het antwoord wat de NABV gaf was dit: "dat hangt uiteindelijk af van de afspraken die een locatie/organisatie maakt met een gemeente. De overheid heeft alleen een aantal genoemd bij sport in de openbare ruimte. Organisaties gaven bij ons aan aanpassingen in skirms te kunnen doen, die het wedstrijdelement eruit halen."

Een aantal organisaties heeft inmiddels al akkoord gehad van de betreffende gemeente. Ik denk dat het belangrijkste is (en dat was ook de boodschap van de politiek) dat de 1,5m afstand bewaard blijft. Dit zit bij de meeste buiten airsoftlocaties dik in orde volgens mij.
Kijk hier hebben we wat aan , Duidelijk ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: TiltMachine
Iemand stelde deze vraag aan de NABV via Facebook. het antwoord wat de NABV gaf was dit: "dat hangt uiteindelijk af van de afspraken die een locatie/organisatie maakt met een gemeente. De overheid heeft alleen een aantal genoemd bij sport in de openbare ruimte. Organisaties gaven bij ons aan aanpassingen in skirms te kunnen doen, die het wedstrijdelement eruit halen."

Een aantal organisaties heeft inmiddels al akkoord gehad van de betreffende gemeente. Ik denk dat het belangrijkste is (en dat was ook de boodschap van de politiek) dat de 1,5m afstand bewaard blijft. Dit zit bij de meeste buiten airsoftlocaties dik in orde volgens mij.
Dit is in onze sport ook makkelijk te handhaven. Geen 1.5 meter? BB in je nek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Gewoon lekker een privé event regelen (denk zelf dat orgas daar zeker in mee willen denken) met je maten/bekenden.
Is voor hun inkomsten. Wij weer lekker de wei in en noem het "trainen". Denk niet dat een handhaver aanklopt om effe te checken wie de vlag moet veroveren toch
 
  • Leuk
Waarderingen: Slayer
Alle velden moeten bij de betreffende gemeente afspraken maken over hoe zij de 1,5m afstand in stand houden. Ik weet dat in ieder geval Copperhead in Assen en Critical Hit in Valburg akkoord hebben gekregen en zij gaan vanaf volgend weekend weer "skirms" organiseren. Ik las verder dat Balls and Arrows ook op de goede weg zit dus ik verwacht dat ook zij weer snel een airsoftevent kunnen geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Slayer
Alle velden moeten bij de betreffende gemeente afspraken maken over hoe zij de 1,5m afstand in stand houden. Ik weet dat in ieder geval Copperhead in Assen en Critical Hit in Valburg akkoord hebben gekregen en zij gaan vanaf volgend weekend weer "skirms" organiseren. Ik las verder dat Balls and Arrows ook op de goede weg zit dus ik verwacht dat ook zij weer snel een airsoftevent kunnen geven.
Ik speel zelf in munnekezijl dus hopen dat ACS ook weer open gaat
 
Aaah cool! Naja Assen is denk ook niet veel verder rijden voor jou dan en is tevens ook echt de moeite waard :)
Ben zelf nog nooit in Munnekezijl geweest, woon zelf in Zuid Holland namelijk dus das wel een goeie 2u rijden. Hoe is het veld daar?
 
Ik hoop dat Combat Outpost wat van zich Laat horen. Erg veel zin om daar weer te spelen.

Welke velden raad jij aan in zuid Holland? ?
 
Geen enkele eerlijk gezegd xD Ik speel eigenlijk altijd outdoor en dat soort velden heb je hier in Zuid Holland niet echt.
Ik ging vaak naar Dark Forest, aangezien dit maar een uurtje rijden was. Balls and arrows is wel leuk af en toe en ook redelijk dichtbij.
 
Aaah cool! Naja Assen is denk ook niet veel verder rijden voor jou dan en is tevens ook echt de moeite waard :)
Ben zelf nog nooit in Munnekezijl geweest, woon zelf in Zuid Holland namelijk dus das wel een goeie 2u rijden. Hoe is het veld daar?
Het veld is best dicht begroeid dat maakt het leuk , De leiding is echt top Dus ook de sfeer. Zeker de moeite waard
 
Hij staat al een tijdje op et lijstje om eens te bezoeken, misschien ergens deze zomer nog, even aankijken hoe alles gaat lopen.
 
Is er toevallig een plek waar alle skirms staan? Kan zijn dat mijn nabv website m spaced