Even voorstellen | Leon van den Nieuwendijk

TiltMachine

Active Member
27 apr 2020
26
1
Trophies
5
Naam: Leon van den Nieuwendijk
Geslacht: man
Leeftijd: 24
Woonsituatie: Vrouw en dochter, eigen huis
Regio:Zuid Holland| reeuwijk/gouda
Vervoer: Fiets, openbaar vervoer

Hè allen,

Ik ben Leon en al enige tijd geïnteresseerd in airsoft. Aangezien ik recentelijk ander werk heb en iets meer overhoud(ook aan kilo's) zou ik willen beginnen met een introductie.
Eerdaags is mijn broer jarig en heeft overduidelijk ook interesse in airsoft, dus ga ik hem een Open Skirm cadeau geven met mijzelf er bij.

Ik ben zelf een eerste lijn ict service desk medewerker. Mooi dochtertje in armen mogen nemen 6 maanden terug en bezig met een rijbewijs.

Ik hoop julie snel te ontmoeten.

Doomgear voor nu:
H&K 416/ m4. Glock.
Camouflage voorkeur: alles zwart
 
Welkom!

Moet alleen even een goed interessant veld vinden met huurkits in de regio +/- uurtje rijden vanaf gouda.

Succes, er zijn niet veel interessante buitenvelden heel dichtbij. Indoor gaat je wel lukken. Ik woon ook in Gouda ;)

Mocht je een keer mee willen als intro wanneer de velden weer open zijn, geef maar een gil.
 
  • Leuk
Waarderingen: TiltMachine
Welkom!



Succes, er zijn niet veel interessante buitenvelden heel dichtbij. Indoor gaat je wel lukken. Ik woon ook in Gouda ;)

Mocht je een keer mee willen als intro wanneer de velden weer open zijn, geef maar een gil.

Lijkt mij een strak plan. Ben zelf nu aan het zoeken naar een uniform( swat\at) kan niet zo veel winkels vinden op internet a.t.m.

Ik zal je een bericht sturen. Denk je dat je allicht 2 introducees mee kan nemen? De verwachting is zodra de velden open zijn meedoen aan een open SKIRM met mijn broer.
 
Lijkt mij een strak plan. Ben zelf nu aan het zoeken naar een uniform( swat\at) kan niet zo veel winkels vinden op internet a.t.m.

Ik zal je een bericht sturen. Denk je dat je allicht 2 introducees mee kan nemen? De verwachting is zodra de velden open zijn meedoen aan een open SKIRM met mijn broer.

Yes, maar ik heb maar genoeg gear voor 1 intro, de ander zal een huurkit moeten nemen.

Edit: Winkels voor kleding ben ik niet bekend mee. Ben begonnen met het setje oude landmacht kleding van m'n pa, en ben daarna overgestapt naar high end spul van ufpro.
Zou voor de eerste outfit niet iets duurs aanraden. Gewoon iets goedkoops/2e hands dat goed genoeg is.

Geldt overigens voor alles in airsoft: eerst budget uitproberen en wanneer je weet wat echt bij je past kan je er flinke euro's in gaan steken.
 
Laatst bewerkt:
Om mijzelf nu na 4 jaar twijfelen een stok achter de deur te zetten heb ik een paar kleine dingetjes gehaald.

Het gaat hier om het volgende
Link
yNYvtWf

yNYvtWf

De bril moet nog een keer aangepast worden maar een goed begin. Kleding en schoeisel moet ook nog komen maar heb een specifiek paar kisten in gedachten
 
Laatst bewerkt:
Welkom op het forum! Kijk vooral ook even in de beginnershandleiding die ik heb geschreven voor meer info.
 
  • Leuk
Waarderingen: TiltMachine
welkom @TiltMachine
In Leiderdorp gaat Combat City binnenkort weer open. Daar ben ik marshall dus mochten we na de lockdown je een keertje mee op sleeptouw kunnen nemen dan ben jij en je broer van harte welkom hoor!
Wat kleding betreft heb je gelukkig weinig nodig.
In de regio kun je een bezoek brengen aan AirsoftInc in de Uithof in Den Haag of DutchStockHouse, bij het Spui in Den Haag.
Verder kan de plaatselijke legerdump je altijd aan wat goede schoenen en camo helpen. Niet al te duur om mee te beginnen (en dus uit te vogelen wat je leuk vind) maar duur genoeg om het geen miskoop te laten zijn.

Hoop dat dit je helpt en welkom bij de club :)
 
welkom @TiltMachine
In Leiderdorp gaat Combat City binnenkort weer open. Daar ben ik marshall dus mochten we na de lockdown je een keertje mee op sleeptouw kunnen nemen dan ben jij en je broer van harte welkom hoor!
Wat kleding betreft heb je gelukkig weinig nodig.
In de regio kun je een bezoek brengen aan AirsoftInc in de Uithof in Den Haag of DutchStockHouse, bij het Spui in Den Haag.
Verder kan de plaatselijke legerdump je altijd aan wat goede schoenen en camo helpen. Niet al te duur om mee te beginnen (en dus uit te vogelen wat je leuk vind) maar duur genoeg om het geen miskoop te laten zijn.

Hoop dat dit je helpt en welkom bij de club :)
Gaaf dat gaat dus wel goed komen. Qua schoenen haal ik de brandit 14 gaats van Large. Ik heb hier 10 jaar mee gedaan en zitten super comfy.

Ik heb nu al een helm, mesh, balaclava, bril en handschoenen. Ben nu bezig met de tuin maar zal strakjes wat research doen naar eventuele replicas. Zit te denken aan een HK416 en een glock. Weet alleen het verschil niet tussen de GLOCK varianten dus dat word even uitpluizen.

See you on the field
 
Afhankelijk van je budget kun je wel gerichter gaan zoeken naar type replica's.
De échte HK 416 is voor velen een geliefd ding. Specna Arms heeft de SA-H02 wat met net geen 200,- een leuke beginnersreplica is.
https://gunfire.com/nl/products/replika-karabinka-sa-h02-one-tm-czarna-1152212513.html
Je hebt dan wel echt een hartstikke prima ding wat niet onder doet voor andere replica's op het veld.
Velen op het forum zijn fan van Specna Arms.

Wat je Glock betreft zit het verschil hem in de lengte van de loop / grip en of je full auto wilt schieten of niet.
Een budget vriendelijk exemplaar is een WE Glock 17 op green gas.
https://www.qtac.nl/airsoft-replicas/pistolen/gbb-pistolen/10673-we17-eu17-metal-version-gbb-zwart

Wat replica's betreft heb je natuurlijk eerst je NABV pas nodig om aan te schaffen.
Zeker als het je eerste replica is zal ik je absoluut aanraden eens naar een winkel te gaan en advies op te vragen.
Dat kan bijvoorbeeld bij AirsoftInc in Den Haag, Shogun in Wormerveer, Qtac in Wouw, Bunker501 of Krale schietsport.
Het voordeel van iets vast hebben is dat je in kan schatten of je liever metaal of polymeer hebt, je moet er wel een dag mee lopen. Gewicht is dus belangrijk. In comfort én realisme.
Verder voel je misschien meer voor een full licensed replica (zoals de Umarex varianten) t.o.v. een replica welke in de buurt komt van de echte maar markings mist.
Tot slot is het ook goed na te denken over wat voor soort replica je wilt. AEG, GBB of misschien wel CO2?
Voor je primary, je 416 dus, is een AEG gebruiksvriendelijk en makkelijk om mee te starten.
Veel spelers kiezen voor hun side arm voor CO2 of greengas. Beide hebben andere eigenschappen en functioneren dus beter bij bepaalde temperaturen. Zelf vind ik het onhandig om met c02 patronen te werken dus gebruik ik greengas maar anderen zweren weer bij co2, ieder zijn ding dus en dat is iets wat je echt niet van een forum kunt halen, ga dat lekker zelf ervaren bij een winkel :)

Alle winkels die ik heb genoemd hebben ook een schietbaan, vaak wordt het pro actief aangeboden eens te gaan proberen maar dat zu ik je bij deze ook echt wel aanraden. Voel, ervaar en bekijk eens wat je leuk vind.
oh en tot slot: het zou goed kunnen zijn dat het geen wat je in je hoofd hebt misschien niet de meest "handige" keuze is, laat je dus ook goed adviseren. Sta open voor alternatieven etc.
Maar, aan de type replica's te oordelen zal dat voor jou niet zo snel een probleem zijn :)