Cyma Scar-L hop up feeding issue

Remko Wijsbeek

New Member
26 apr 2020
3
1
Trophies
2
Hallo!

ik zit met een probleem op mijn scar L.
Iemand gaf mij tijdens een skirm advies om de stock hop up te veranderen voor een betere.
Dit heb ik toen destijds gedaan. Zelf aan het sleutelen gegaan.
Uiteindelijk kwam ik er achter dat de replica hierdoor nog minder presteerde dan voorheen, dus terug naar de originele hop up unit.
Probleem is nu dat de bb’s niet goed feeden. Ik kan 1 bb afdrukken. Maar daarna dry fired hij.
Is er iemand in het noorden van het land die hier ervaring mee heeft en er samen met mij naar kan kijken?

Het is wel mijn back up wapen dus veel haast zit er niet bij.
 
Woon helaas niet in het noorden, dus kan niet persoonlijk met je meekijken. Maar het kan aan verschillende dingen liggen. Meestal ligt de oorzaak van het probleem bij een AEG in de magazijnen. Welke soort magazijnen gebruikt deze Scar L, "gewone" M4 magazijnen of heeft deze zijn eigen mags? Edit: had over de titel heen gelezen, zie dat het dus om een Cyma Scar L gaat :p
 
Dat zijn toch de one piece units, heb een D-boys gehad vandaar. Bij mij was de ervaring juist dat de aftermarket unit een stuk beter was als die plastic unit. In ieder geval klinkt het alsof er geen druk op de bbs zit om door te worden gevoerd, kan je het probleem verhelpen door de magazijnen aan te drukken of in bepaalde richting te duwen?
 
Als ik het zo lees gaan mijn gedachten juist een andere kant op:
Je replica feed prima maar hop up niet de beste dus je opent je replica en besluit een andere hop up te plaatsen.
Je hop-up, welke goed zou moeten werken, doet dit niet dus knutselen je je originele er weer in en nu is het helemaal ruk.

Het zou kunnen dat:
- Je hop up t.o.v. je nozzle niet goed is. Misfeeds worden dan veroorzaakt door het feit dat er simpelweg geen lucht door je barrel stroomt.
- Je hop up t.o.v. je magazijn niet goed is. Misfeeds worden dan veroorzaakt doordat de baan van de bb geblokkeerd wordt.

Kun je aangeven wat je al geprobeerd en getest hebt?
 
Wil aanhaken op de opmerking: "Misfeeds worden dan veroorzaakt door het feit dat er simpelweg geen lucht door je barrel stroomt". Dit is niet logisch en klopt ook niet. Het feeden van een bb vanuit de hop up naar de barrel is puur gerust op de nozzle, tappet en sector cam op de sector gear. Haal de piston uit je gearbox en alsnog zullen de bbs worden doorgevoerd vanuit de hop up naar de barrel.

Grotere kans dat het je 2de punt is, het magazijn zit na het initiële erin drukken niet meer goed tegen de hop up aan. Hierdoor levert de veer in het magazijn geen druk op de bbs en wordt na de eerste bb niks meer gefeed. De eerste bb wordt nog wel gefeed omdat de bbs in de feeding tube er nog wel zitten en dus 1 bb nog hoog genoeg zit om te worden gegrepen door de nozzle, maar goed dit had ik ook al gezegd. Ondertussen niks meer van OP gehoord dus we komen er niet snel achter zo :).
 
Wil aanhaken op de opmerking: "Misfeeds worden dan veroorzaakt door het feit dat er simpelweg geen lucht door je barrel stroomt". Dit is niet logisch en klopt ook niet. Het feeden van een bb vanuit de hop up naar de barrel is puur gerust op de nozzle, tappet en sector cam op de sector gear. Haal de piston uit je gearbox en alsnog zullen de bbs worden doorgevoerd vanuit de hop up naar de barrel.

Grotere kans dat het je 2de punt is, het magazijn zit na het initiële erin drukken niet meer goed tegen de hop up aan. Hierdoor levert de veer in het magazijn geen druk op de bbs en wordt na de eerste bb niks meer gefeed. De eerste bb wordt nog wel gefeed omdat de bbs in de feeding tube er nog wel zitten en dus 1 bb nog hoog genoeg zit om te worden gegrepen door de nozzle, maar goed dit had ik ook al gezegd. Ondertussen niks meer van OP gehoord dus we komen er niet snel achter zo :).

Klinkt hartstikke logisch idd!
Ik had laatst een replica van iemand over genomen waarbij consequent de eerste bb wel afschoot maar daarna 1 op de 3. en dat met een fps van rond de 30 a 50. Daar bleek uiteindelijk de nozzle uit de cilinder gesprongen te zijn (noem je dat dan je cilinder head?) en de plastic nozzle aan de tappet nog prima zijn werk te doen. Als je de gearbox dus in je hand had ging de nozzle alle kanten op, dit gaf toen aan dat er in de gearbox wat fout ging, wat ook zo bleek te zijn.
Maargoed, dat was mijn ervaring.

ps: vind het wel mooi om te zien hoe vaak je naam voorbij komt bij die technische adviezen en andere punten op het forum. Keep up the good work, zo leer ik ook weer een hoop :D
 
Het is me niet helemaal duidelijk wat je probleem was daar. Was de buis van de cylinderhead waar de nozzle overheen gaat los gekomen of bedoel je dat niet? Je kan inderdaad hebben dat de nozzle trouwens niet goed gealligned is met de bucking en hop up, maar dan krijg je inconsistente feeding, lage fps en ook knarsen omdat er blokkeringen ontstaan.