Welke bb's voor de SSG10?

MarkFJ

Well-Known Member
23 sep 2018
69
8
Trophies
4
Dag dag,

Ik zit er aan te denken om de nieuwe SSG10 te halen.

Ik vroeg mij alleen af, met welke bb's moet ik gaan schieten? Zijn de Novritsch 0,4g de beste optie of zijn er ook andere merken waarmee je het zelfde resultaat kan behalen?

Ik hoor het graag :)
 
Hallo daar! Ik heb de Novritsch BB's zelf nooit gebruikt, persoonlijk gebruik ik vaak de Hotshots van Skirmshop. Lonex BB's van Begadi zijn ook erg goed en sinds kort zijn de 0.4gr BB ook van BLS te krijgen. De merken Hotshot, Lonex en BLS kan ik alledrie aanraden.
 
Ik heb tegelijk met de Novr SSG10 A1 een busje 0.40 van Novr mee laten bestellen , ben er zeer tevreden over ik heb wat testjes kunnen doen voordat de hele boel op slot ging en ze schieten zeer consistent , dat gezegd hebbende ik ben een beginnende sniper en heb geen vergelijkings matteriaal dus wellicht zijn er nog vergelijkbare of betere brands .

De loop was voordat ik begon heel goed gereinigd anders weet je nog niets .

Persoonlijk hou ik het bij Novr bb's of de kwaliteit moet de komende tijd veranderen maar deze zijn gewoon prima denk ik .

Robin
 
Volgens mij is het zelfs zo dat alle zwaardere BBs door dezelfde fabrikant worden gemaakt, alleen verschilt het per merk hoe goed de kwaliteitscontrole is. Er is vast wel iemand op dit forum die dit goed weet uit te leggen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Slayer
Zijn die nov bb's ondertussen toegestaan? Laatste keer dat ik daar wat van hoorde weigerde de fabrikant/novritsch certificaten te tonen.
 
Longbow, BLS, Geoffs, Nov, Hotshot zijn allemaal prima merken. Verschillen zijn klein en gewoon helemaal hele goeie BBs!
 
Zijn die nov bb's ondertussen toegestaan? Laatste keer dat ik daar wat van hoorde weigerde de fabrikant/novritsch certificaten te tonen.
Geen flauw idee, de reden dat ik ze nooit heb gebruikt is inderdaad vanwege de bio certificaten. Heb toen altijd de Hotshots en Lonex BB's gebruikt en heb niet meer naar andere merken gekeken, totdat BLS ook met .4gr beschikbaar kwam en deze ben ik nu aan proberen.
 
Een TGA, DSC en IR spectrum zegt alleen jammer genoeg weinig over de bio afbreekbaarheid, dat is ook waar een aantal velden een probleem mee hadden. Kijk aan de ene kant is het grootste deel PLA en filler, maar aan de andere kant zegt dit niet concreet hoe bio afbreekbaar ze zijn. Trouwens die Nov bb's komen uit dezelfde fabriek als die van Lonex, gezien ze beide de exact dezelfde TGA, DSC en IR leveren, met de exact zelfde pieken voor de TGA en DSC. Dit is met 2 cijfers achter de komma gelijk praktisch onmogelijk is. Lonex is daarentegen wel weer overal toegestaan.

Gezien BLS een van de paar fabrieken is die zware bio bbs maakt, grote kans dat Lonex, Nov en de meeste andere merken daar allemaal vandaan komen.
 
Bestaat er eigenlijk een lijst met toegestane bio bb's zwaarder dan 0.33 gr zeg maar ?
 
Bestaat er eigenlijk een lijst met toegestane bio bb's zwaarder dan 0.33 gr zeg maar ?

Balls & Arrows heeft een lijst met bbs die op hun veld zijn toegestaan, en ze zeggen dat ze merken toevoegen zodra ze gekeurd zijn. Dus hun lijst zegt wel iets, maar ook niet alles want als ze hem niet up to date houden heb je er nog niets aan. Maar kijk daar eens op, daar staan al een hoop merken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Slayer