Toespraak Rutte

S

Slayer

Heb net effe zitten kijken en weet eerlijk gezegd niet hoe ik dit nu moet vertalen naar bijvoorbeeld een skirm .

Hij legde uit dat er weer beperkt gesport mag worden en dat de grotere activiteiten zoals betaald voetbal worden gecanceld tot September .


Hoop dat we snel een brief krijgen van de NABV en dat er wat duidelijkheid komt .

Word het wel zo'n beetje spuugzat zolangzamerhand .

Robin
 
Geweldig mooi initiatief ga vanavond gelijk geld overmaken .

Dank voor de link .

Sprak net een veldeigenaar voor paintbal die ik vroeger vaak in het veld in Sommeren tegen kwam , die hoopte dat ze met jongeren konden starten maar dat ging ook niet door gaf hij aan .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kinderen tot en met 12 jaar mogen weer samen trainen, geen wedstrijden
Tot 18 jaar mogen trainen met in acht nemen 1,5meter afstand, geen wedstrijden

Alle vergunningsplichtige evenementen gaan tot minimaal 1 september niet door.

In mijn ogen betekent dit dus niet "er mag weer gesport worden" en er zijn dus tot minimaal 1 september waarschijnlijk geen airsoft evenementen. Trainingen zou tussentijds wellicht wel weer kunnen waardoor bv het nac weer open zou kunnen. Persoonlijk zie ik dat echter niet voor augustus gebeuren.

Alles valt of staat met of het uitsterven van het virus en nog meer met het beschikbaar komen van een vaccin of simpele behandeling.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix en Slayer
Pfffff 1 September ik had zo op eerder gehoopt , echt balen hoor los van de vraag of die maatregelen nu wel zo effectief zijn maar das een andere discussie .

Hopenlijk kunnen we wel op schietbanen buiten of binnen terrecht dat kun je tenminste nog iets met je hobby .

Ik heb me racefiets maar uit het stof gehaald ga ik dat maar beetje doen .


Al mijn dozen op zolder zijn inmiddels doorzeeft dus dat houd ook op haha

Sterkte iedereen .
 
De vraag of die maatregelen wel zo effectief zijn, sorry wat?

Kijk nu actueel naar Amerika een land met in de steden veelal een veel grotere populatie dichtheid en zie wat er gebeurd als je laks reageert en geen concrete maatregelen treft. in New York city hebben ze ondertussen al een dode aantal van 1 promille, dat lijkt waarschijnlijk heel weinig, maar het zou in Nederland inhouden dat we al op 4 keer zoveel doden zouden zitten, qua cases zou het een factor 6,5 zijn oftewel tegen de 230 duizend, waarschijnlijk genoeg kritiek er tussen om ons zorgsysteem te overrompelen. Artsen en verpleegsters werken zich daar de pleuris en diezelfde mensen leggen ook het loodje door het werk wat ze doen. Dat ze zich daar het pleuris werken is trouwens niet uitzonderlijk of zo.

Vergelijk dit dan ook met Taiwan, Vietnam en Zuid Korea, landen waar ze hard hebben opgetreden tegen het virus, middels verschillende maatregelen, en in bijvoorbeeld Vietnam hebben ze het aardig onder controle. Daar hebben ze veel eerder, veel hardere maatregelen getroffen en met het benodigde resultaat.

Ik vind het dus heel simpel als je denkt dat de maatregelen overdreven zijn. Ik denk dat je ook gerust mag gaan inzien dat we hier de komende 2 jaar nog wel in een vorm of manier maatregelen zullen hebben. Dit is niet zomaar in een paar maanden opgelost en klaar.

Ik ben blij dat we hier in Nederland met deze crisis in ieder geval een regering hebben met een vorm van een ruggen graat waardoor we geen Amerikaanse praktijken hebben, ondanks dat er een hoop mensen zijn die waarschijnlijk voornamelijk voor zichzelf leven gezien ze alles negeren. Ik vind het zeer spijtig voor orga's, maar in elke vorm van business heb je altijd vooraf onbekende risico's. Het steunen door alvast tickets te kopen voor in de toekomst of middels een donatie is daarom een goed initiatief.
 
Over dat laatste zijn we het eens over die lockdown heb ik mijn vraagtekens , kijk maar in Zweden daar lijkt alles redelijk te gaan terwijl alles open is , oude mensen opsluiten in hun verzorgings tehuis en wat zie je het aantal besmette mensen neemt schrikbarend toe , kijk wat er gebeurt op cruise schepen enz ...

Grote bezuinigingen in de zorg de laatste 2 jaar , ja prachtige regering en wat een ruggegraat .

Zeg niet dat er niets moet gebeuren maar hoe ongezond denk je dat dit gaat worden voor de mensen die nu al hun baan en of bedrijf zijn kwijt geraakt en hoe denk je dat de wereld er uit gaat zien alls we een depressie krijgen als de jaren 30 zeg je dan ook nog blij dat we een regering hebben die zijn rug recht houd terwijl het volk zijn rug heeft gebroken ?
 
Zweden is niet te vergelijken, de populatiedichtheid is zo veel lager en daar hebben ze ontzettend geluk gehad. De regering heeft het zelf ook aangegeven, ze waren ontzettend opgelucht dat er afgelopen week een afname was qua opnames, want anders hadden ze ook hun plannen moeten wijzigen. Als daar alleen al een uitbraak had plaats gevonden op de schaal zoals in Nederland of Amerikan dan waren ze daar qua zorg gezwicht. Ze hebben onder normale omstandigheden daar al veel te weinig medisch personeel. Btw we spreken de buren in Zweden regelmatig en ik kan je vertellen ondanks dat er geen strenge maatregelen zijn, de mensen zelf ook wel door hadden hoe het er in de rest van de wereld aan toe gaat en daardoor relatief beter opletten en een hoop uit zichzelf niet doen. Voeg daar aan toe dat Zweden op zich al een andere mentaliteit hebben en dan gaat het ook al stuk beter.

Je voorbeeld van een cruise schip en een verzorgingshuis laat juist zien wat er gebeurd als je mensen de gang laat gaan. Je moet die plekken zien als landen op kleine schaal waar er geen lockdown is. Er hoeft er maar een ziek te worden en doordat er binnen die omgeving een meer open sfeer hangt is heel snel iedereen ziek. Zou elke persoon zich opsluiten op hun kamer en zo min mogelijk buiten komen dan zal je ook zien dat zelfs binnen een cruiseschip en tehuis ondanks een paar cases geen uitbraak zou moeten plaats vinden. De mensen zelf hoeven dan niet eens degene zijn die het overdragen, dat doen de medewerkers in beide situaties wel.

Dat is een discussie waar denk ik geen enkele groep het met elkaar eens kan zijn, omdat er zoveel factoren zijn en de vraag is of je met de beslissing van nu rekening moet gaan houden met de gevolgen van later. Hebben de bezuinigingen en het zuinig aan doen van de laatste jaren ervoor gezorgd dat we deze financiële klap als land kunnen opvangen en is daarom de regering ook zo terughoudend met de knip openen voor ander EU landen. De mensen die we nu redden van de dood, hoe reflecteert dat straks zich terug in de mensen die ziek zijn of zelfmoord plegen door de mentale of financiële aanslag op hun mentale of fysieke rekening. Hoe gaan we zorgen dat niet alleen de grote bedrijven kunnen blijven bestaan gezien die de meeste banen levert, maar ook de kleinere ondernemers en zo zijn er nog honderden andere factoren. Dat bedoelde ik eerder ook al met dit is niet in een paar maanden opgelost, hiervan gaan we de gevolgen nog zien over 2 jaar en waarschijnlijk veel langer. Ik wil hiermee ook niet zeggen dat ik het niet met je eens ben, maar dat ik denk dat we blij moeten zijn met de beslissingen die we nu maken voor het bevechten van de crisis omtrent de pandemie. Achteraf zal het allemaal wel op een andere manier beter uitgevoerd zijn, maar goed is dat dan ook weer niet, achteraf praten is altijd gemakkelijk.

Ik kan aan de ene kant relatief makkelijk praten, gezien ik nog thuis zit en het dus nog financieel niet zo voel, maar aan de andere kant heb ik ook al "last" ondervonden aan wat corona voor invloed heeft op het bedrijfsleven. Het voorstel dat ik zou krijgen is voor onbepaalde tijd uitgesteld, bij de meeste bedrijven staan posities waar ik op had gesolliciteerd of wilde solliciteren on hold en nieuwe vacatures komen er niet meer zoveel als voorheen bij. Ik was ook niet blij en gefrustreerd dat het me niet mee zit, maar heb er een positieve draai aangegeven door extra data analyse met python te gaan leren en andere bronnen te gaan aanbreken.

PS: We hebben hier dan wel een intelligente lockdown, maar als je buiten kijkt rondom de winkels en dingen zoals bouwmarkten, dan vraag ik me sterk af in welke maten houdt iedereen zich aan de lockdown en de 1,5 meter?
 
Laatst bewerkt:
Mooi verslag , ik geloof wel dat de maatregelen met de juiste intenties gebeuren , laten we in ieder geval hopen dat men snel een medicijn vind en we snel deze zware tijd achter ons kunnen laten , deze week is plotseling de vader van mijn vriendin overleden en ze kon er niet bij hem zijn i.v.m . sluiten luchtruim in ieder geval voor de normale vluchten er zal nog wat noodverkeer heen en weer vliegen met de nodige medische hulmiddelen en wat andere zaken dat is het dan wel .

Soms wil ik wakker worden en denken dat het allemaal een nare droom is geweest maar ja
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een echt medicijn of vaccin gaat nog wel even duren, beste wat we kunnen doen is vertrouwen op de experts en ons houden aan de maatregelen. Het is een hele aparte tijd, de grootste crisis voor de wereld buiten oorlogstijd. Klote om te lezen over de vader van je Vriendin Slayer, wil je bij deze alle sterkte toewensen. Doe rustig aan en hopelijk zien we elkaar snel weer op het airsoftveld :)
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix en Slayer
Ik zit eigenlijk nog steeds te wachten op een bericht vanuit de NABV, wat ze nu precies gaan doen voor de organisaties en of ze eventueel met de politiek in gesprek zijn. Kortom een update van de huidige stand van zaken.
 
Ik zit eigenlijk nog steeds te wachten op een bericht vanuit de NABV, wat ze nu precies gaan doen voor de organisaties en of ze eventueel met de politiek in gesprek zijn. Kortom een update van de huidige stand van zaken.

Exact ben ook benieuwd
 
Voor de organisaties kan de nabv in ieder geval financieel heel weinig doen omdat de wet verenigingen een uitkeringsverbod oplegt.
 
Dat heb ik inderdaad gelezen ja, ben voornamelijk benieuwd wat de NABV nu wel aan het doen is om de organisaties te helpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Slayer
Over dat laatste zijn we het eens over die lockdown heb ik mijn vraagtekens , kijk maar in Zweden daar lijkt alles redelijk te gaan terwijl alles open is , oude mensen opsluiten in hun verzorgings tehuis en wat zie je het aantal besmette mensen neemt schrikbarend toe , kijk wat er gebeurt op cruise schepen enz ...

https://www.euronews.com/2020/04/17...is-going-on-as-normal-says-swedish-government

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/

Zweden gaat niet goed. Kijk maar eens naar het bovenstaande bericht en de besmettingstabellen. En ze lopen hun vrije beleid nu recht te praten dat ze toch wel hetzelfde doen maar niet verplichten. Zullen er over 2 weken nog eens kijken naar Zweden @Slayer ? Ze liepen gewoon achter qua verspreiding omdat Zweden sowieso al wat meer op hun privacy gesteld zijn en verder uitspreid van elkaar leven.

oude mensen opsluiten in hun verzorgings tehuis

https://www.theguardian.com/world/2...as-elderly-pay-price-for-coronavirus-strategy

Ik ben het ook niet eens met totale lockdown zoals Italië, maar als dat bepaald wordt, moeten mensen er zich wel aan houden. De intelligente lockdown van Rutte begrijp ik wel, houdt het niveau van besmettingen en IC gevallen op een bepaald percentage zodat er niet andere mensen sterven omdat een IC plek ontbreekt of dat de ziekenhuizen en andere instanties overwelmd raken.
Verder gewoon door de samenleving laten heen branden, tegen gaan werkt toch niet. Anders moeten we een lockdown bij iedere nieuwe uitbraak instellen totdat er een vaccin is. En dan nog heb je uitbraken, omdat niet iedereen steeds gevaccineerd gaat worden ieder jaar.
 
Waar ik me het meest zorgen om maak is de duur van de lock down , stel dat het in November weer toeneemt en je weer voor maanden alles stop zet dan is het over en uit met de wereld zoals we die kennen , dat kan onmogelijk worden opgevangen met geld ....en wat daarvan de gevolgen zijn daar durf ik nu niet eens aan te denken .

En wat Zweden betreft we gaan het inderdaad zien over 2 weken , vooralsnog zijn de cijfers niet verontrustender dan de rest van Europa ik ben niet overtuigd dat een lockdown werkt , zoals het hier in Nederland gaat is in ieder geval beter dan in het Zuiden van Europa , helemaal niet naar buiten gaan lijkt me ongezonder en op lange termijn gevaarlijker voor je gezondheid .

Nogmaals maatregelen prima maar duurt dit te lang dan is dit schadelijker dan de problemen die we nu hebben .
 
Het is al deels over met de wereld zoals we kennen, naar aanleiding van deze pandemie durf ik te wedden dat er dingen permanent gaan veranderen.
 
Als er een medicijn komt dan verandert er misschien iets
Komt er een vaccin dan verandert er niets