Even voorstellen! Nieuwkomer uit Amersfoort.

TotallyNotFoxy

Active Member
22 apr 2020
32
6
Trophies
4
Hallo!

Naam: Marek
Leeftijd: 20
Ervaring: 1-2 keer in Tsjechie

Jarenlang heb ik naar de filmpjes van Airsoft zitten kijken op Youtube en ik dacht dat het misschien tijd was om te beginnen, tijdens mijn vakantie in Tsjechie heb ik de mogelijkheid gekregen om het uit te proberen met een paar familievrienden de daar regulier bezig mee waren.

Momenteel ben ik primair op zoek naar mensen die mij een beetje kunnen helpen om mijn eerste stukken gear te aan te schaffen en hopelijk na deze zware corona-tijden mij te kunnen introduceren op de velden waar zij spelen.

Groeten Marek
 
Welkom op het forum en in de mooie wereld van het airsoft! Je zal merken dat de airsofters heel sociale personen zijn. Mocht je op je eerste skirm komen schroom dan niet om mensen aan te spreken en te vragen naar hun replica, de gemiddelde airsofter zal dit met trots aan je laten zien en uitleggen. Als je vragen hebt kan ik je eventueel wel wat helpen :) Waar kom je precies vandaan?
 
Welkom op het forum en in de mooie wereld van het airsoft! Je zal merken dat de airsofters heel sociale personen zijn. Mocht je op je eerste skirm komen schroom dan niet om mensen aan te spreken en te vragen naar hun replica, de gemiddelde airsofter zal dit met trots aan je laten zien en uitleggen. Als je vragen hebt kan ik je eventueel wel wat helpen :) Waar kom je precies vandaan?

Ik woon dicht bij de binnenstad van Amersfoort, ben bezig met het opstellen van een redelijk budget, hopelijk zijn er een paar goede beginners replicas die makkelijk te upgraden zijn en wat redelijke equipment/rigs die niet al te prijzig zijn.
 
Aah cool! Woon zelf in Alphen aan den Rijn, zo'n beetje naast Leiden. Qua beginners replica ligt het er maar net aan wat je precies zoekt. De meesten zijn begonnen met een M4/ AK achtige replica aangezien hier volop keuze in is ( van budget tot high end) en er veel onderdelen voor te vinden zijn. Beste is eigenlijk om gewoon eerst eens een paar skirms met een huurset mee te doen en kijken welke rol je leuk lijkt. Over het algemeen wordt het aangeraden om lekker als assault te beginnen, lekker rondrennen en objectives pakken.

Qua gear hoeft het ook niet duur te zijn, je kunt bijv op marktplaats of bij een dump winkel een setje BDU's halen voor rond de 50 euro en een of ander tactical vest heb je ook al voor rond de 20. Als begin replica zou je bijv eens naar specna arms kunnen kijken, dit zijn voor de prijs hele degelijke replicas. Ook de Ares Amoeba is een goeie start replica, ook voor een leuke prijs. Ook is het wellicht interessant om op bijv airsoftmarkt.nl te kijken voor tweedehands spul.
 
Aah cool! Woon zelf in Alphen aan den Rijn, zo'n beetje naast Leiden. Qua beginners replica ligt het er maar net aan wat je precies zoekt. De meesten zijn begonnen met een M4/ AK achtige replica aangezien hier volop keuze in is ( van budget tot high end) en er veel onderdelen voor te vinden zijn. Beste is eigenlijk om gewoon eerst eens een paar skirms met een huurset mee te doen en kijken welke rol je leuk lijkt. Over het algemeen wordt het aangeraden om lekker als assault te beginnen, lekker rondrennen en objectives pakken.

Qua gear hoeft het ook niet duur te zijn, je kunt bijv op marktplaats of bij een dump winkel een setje BDU's halen voor rond de 50 euro en een of ander tactical vest heb je ook al voor rond de 20. Als begin replica zou je bijv eens naar specna arms kunnen kijken, dit zijn voor de prijs hele degelijke replicas. Ook de Ares Amoeba is een goeie start replica, ook voor een leuke prijs. Ook is het wellicht interessant om op bijv airsoftmarkt.nl te kijken voor tweedehands spul.

Qua rol heb ik al besloten om als Assault te spelen, Snipers zijn niet echt interessant in mijn ogen.
Na wat research en een paar recommendations heb ik de G&G CM16 Raider 2.0 als mijn starters replica gekozen. Heb lokaal even een dump winkel gevonden waar ik binnenkort hoogst waarschijnlijk even langs ga om rond te kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Welkom op het forum.

Hier een link naar een zeer informatief topic voor beginners op ons forum.

http://www.airsoftclubnederland.nl/community/threads/maffos-beginners-handleiding-tot-airsoft.3471/

Mag ik vragen wat je totale budget ongeveer is voor een set waar je compleet genoeg mee bent om te beginnen, of replica apart budget en een budget voor de rest er omheen.
Jij noemt zelf "een redelijk budget" in je post.
Maar voor jou kan 400 euro al een redelijk budget zijn. Terwijl een ander aan 1400 denkt bij "een redelijk budget ;)"
 
Welkom op het forum.

Hier een link naar een zeer informatief topic voor beginners op ons forum.

http://www.airsoftclubnederland.nl/community/threads/maffos-beginners-handleiding-tot-airsoft.3471/

Mag ik vragen wat je totale budget ongeveer is voor een set waar je compleet genoeg mee bent om te beginnen, of replica apart budget en een budget voor de rest er omheen.
Jij noemt zelf "een redelijk budget" in je post.
Maar voor jou kan 400 euro al een redelijk budget zijn. Terwijl een ander aan 1400 denkt bij "een redelijk budget ;)"

Momenteel heb ik 600 euro klaar liggen, ik ben primair op zoek naar een goede replica en een backup pistol voor als er wat fout gaat.
Kleding heb ik al liggen, alleen geen bescherming en rig/vest
 
Bezuinig niet op goede schoenen en goede oog bescherming.

Voor een goede degelijke side arm waar je lang plezier van gaat hebben, kijk eens naar de TM Hi-Capa (5.1)
Ja er zijn goedkopere alternatieven, maar wil je de beste prijs/ kwaliteit is dit de way to go.
 
Bezuinig niet op goede schoenen en goede oog bescherming.

Voor een goede degelijke side arm waar je lang plezier van gaat hebben, kijk eens naar de TM Hi-Capa (5.1)
Ja er zijn goedkopere alternatieven, maar wil je de beste prijs/ kwaliteit is dit de way to go.

Is er een webshop waar ik dit allemaal kan vinden? Ik koop liever geen 2de hands bescherming
Edit: Heb Maffo's beginnershandleiding gevonden. Ben hem nu aan t doorlezen!
 
Laatst bewerkt:
De raider is een prima keuze! Een sidearm kan je ook nog even mee wachten eventueel. Heb je nu geld voor een fijne bril en misschien extra mags etc. Ik zie dat je een mooi budget vrij hebt gemaakt, maar dat betekent niet dat het in 1x uitgegeven moet worden natuurlijk.

Als je toch een pistol zoekt zijn de tokyo maruis wel een hele goede keuze. Heb zelf inmiddels ook al twee hi capas, waarvan 1 al 2 jaar volledig stock (gold match) en een vrijwel helemaal uitgebouwd en het zijn beide toppers.
 
  • Leuk
Waarderingen: TotallyNotFoxy
Oh en als je avontuurlijk bent zoals ik, zijn zowel de raider als de capas prima up te graden als je daar eenmaal aan toe bent!
 
  • Leuk
Waarderingen: TotallyNotFoxy
De raider is een prima keuze! Een sidearm kan je ook nog even mee wachten eventueel. Heb je nu geld voor een fijne bril en misschien extra mags etc. Ik zie dat je een mooi budget vrij hebt gemaakt, maar dat betekent niet dat het in 1x uitgegeven moet worden natuurlijk.

Als je toch een pistol zoekt zijn de tokyo maruis wel een hele goede keuze. Heb zelf inmiddels ook al twee hi capas, waarvan 1 al 2 jaar volledig stock (gold match) en een vrijwel helemaal uitgebouwd en het zijn beide toppers.

Ik zat zeker te kijken naar een Hi-Capa, maar wist niet of TM nou de beste stock versie was.
 
Welkom op het forum! Voor 600 euro kan je airsoftklaar zijn, maar dat vergt wel discipline en enig uitzoekwerk. als je daar niet nabv lidmaatschap, schoenen en eventueel afsluitbare plek voor je replica bij meerekend heb je al wat meer ruimte. Wat ik aanraad in de beginnershandleiding is een goede plek om te beginnen. Persoonlijk raad ik eigenlijk geen g&g replicas meer aan, omdat ik denk dat ze grotendeels zijn ingehaald door andere opties op de markt. Denk specna arms core, One of een ics peleador.

Een sidearm is niet iets wat je direct nodig hebt. Ik zou eerder een tweede main aanraden dan een sidearm, omdat je daaraan veel meer hebt dan een sidearm. Omdat je dan een reserve replica hebt, of iemand kan meenemen als introducee.
 
Welkom op het forum! Voor 600 euro kan je airsoftklaar zijn, maar dat vergt wel discipline en enig uitzoekwerk. als je daar niet nabv lidmaatschap, schoenen en eventueel afsluitbare plek voor je replica bij meerekend heb je al wat meer ruimte. Wat ik aanraad in de beginnershandleiding is een goede plek om te beginnen. Persoonlijk raad ik eigenlijk geen g&g replicas meer aan, omdat ik denk dat ze grotendeels zijn ingehaald door andere opties op de markt. Denk specna arms core, One of een ics peleador.

Een sidearm is niet iets wat je direct nodig hebt. Ik zou eerder een tweede main aanraden dan een sidearm, omdat je daaraan veel meer hebt dan een sidearm. Omdat je dan een reserve replica hebt, of iemand kan meenemen als introducee.

Bedankt! Ik zal nog even je beginnershandleiding nogmaals doornemen, ben al een redelijke tijd bezig met het onderzoeken van verschillende replicas, bbs, batterijen etc. Hetgene wat mij het meest nerveus maakt is oogbescherming omdat ik mijn ogen niet kan vervangen als ze kapot gaan ^^.

En het NABV lidmaatschap, schoenen en afsluitbare plek zijn geen deel van het budget sinds ik nog een goed paar schoenen heb liggen, een kast met slot heb gekregen van een vriend die met airsoft is gestopt heb gekregen.
 
ben al een redelijke tijd bezig met het onderzoeken van verschillende replicas, bbs, batterijen etc.
Goed bezig! Zorg wel dat je de juiste dingen eerst onderzoekt. Eerst je replica, dan je accu's en bb's. Accu zou ik gewoon lekker een 2 cellige lipo van de juiste afmetingen voor jouw replica kopen. BB's zijn enorm afhankelijk van je replica en iedereen heeft een voorkeur. Ik adviseer 0,25 gram van een degelijk merk, G&G, BLS, ASG Open Blaster, Rocket Platinums etc. etc. Die zullen bijna altijd in je replica werken.


Hetgene wat mij het meest nerveus maakt is oogbescherming omdat ik mijn ogen niet kan vervangen als ze kapot gaan ^^.
Heel begrijpelijk! Het allerbelangrijkste aan oogbescherming is dat deze netjes gerate is. en166F of ansi Z87+ is het minimum wat je moet hebben in Nederland.

Als ik eerlijk ben, vind ik dat echter te weinig. Ja ze zullen je ogen beschermen, maar er zit heel weinig marge in.

Replicas mogen 1.2, 1.72 of 2.3 joule hard schieten in Nederland

EN166F/ansi z87+ wordt getest of ze 0,87 Joule kunnen overleven
EN166B: 6.2 Joule+
MIL-PRF-31013 OF MIL-DTL-43511D : 7.1 Joule+
Stanag 2920: Hangt ervan af wat daarna komt, vanaf STANAG 2920 V 50 : 297.3km.h zit je boven en 166F met 1 Joule

Als je naar een bril kijkt, zorg dan dat ze 1 van die laatste drie veiligheidsrating hebben. Daarmee zit je gewoon heel erg goed. Ik gebruik zelf een bril, maar voor absolute veiligheid wil je goggles.

Kijk anders vooral ook even naar dit document voor meer informatie: http://www.airsoftnews.fr/wp-content/uploads/2010/11/EN-Safety-Standards-and-Protective-Eyewear.pdf

Ikzelf gebruik al heel lang een swisseye raptor met veel plezier.
 
Goed bezig! Zorg wel dat je de juiste dingen eerst onderzoekt. Eerst je replica, dan je accu's en bb's. Accu zou ik gewoon lekker een 2 cellige lipo van de juiste afmetingen voor jouw replica kopen. BB's zijn enorm afhankelijk van je replica en iedereen heeft een voorkeur. Ik adviseer 0,25 gram van een degelijk merk, G&G, BLS, ASG Open Blaster, Rocket Platinums etc. etc. Die zullen bijna altijd in je replica werken.



Heel begrijpelijk! Het allerbelangrijkste aan oogbescherming is dat deze netjes gerate is. en166F of ansi Z87+ is het minimum wat je moet hebben in Nederland.

Als ik eerlijk ben, vind ik dat echter te weinig. Ja ze zullen je ogen beschermen, maar er zit heel weinig marge in.

Replicas mogen 1.2, 1.72 of 2.3 joule hard schieten in Nederland

EN166F/ansi z87+ wordt getest of ze 0,87 Joule kunnen overleven
EN166B: 6.2 Joule+
MIL-PRF-31013 OF MIL-DTL-43511D : 7.1 Joule+
Stanag 2920: Hangt ervan af wat daarna komt, vanaf STANAG 2920 V 50 : 297.3km.h zit je boven en 166F met 1 Joule

Als je naar een bril kijkt, zorg dan dat ze 1 van die laatste drie veiligheidsrating hebben. Daarmee zit je gewoon heel erg goed. Ik gebruik zelf een bril, maar voor absolute veiligheid wil je goggles.

Kijk anders vooral ook even naar dit document voor meer informatie: http://www.airsoftnews.fr/wp-content/uploads/2010/11/EN-Safety-Standards-and-Protective-Eyewear.pdf

Ikzelf gebruik al heel lang een swisseye raptor met veel plezier.

Een tweecellige Lipo is de 7,4V variant, toch?
Ik had gelezen dat sommige replicas een MOSFET bevatten, zal ik in die situatie dan gewoon een 11,1V Lipo aanschaffen sinds dat de trigger response en ROF beinvloeden? Had de 11,1V' accus ook nog voor een lagere prijs gevonden dan de 7,4V
 
Een tweecellige Lipo is de 7,4V variant, toch?
klopt


Ik had gelezen dat sommige replicas een MOSFET bevatten, zal ik in die situatie dan gewoon een 11,1V Lipo aanschaffen sinds dat de trigger response en ROF beinvloeden?
Hangt ervan af. ROF is echt iets wat ik persoonlijk overrated vind. Meer bb's schieten helpt bijna nooit, maar je gebruikt wel meer bb's plus als je raakt zal je met veel meer bb's dan 1 raken. Dat is heel vervelend voor je tegenstanders. replicas schieten al standaard bijna allemaal sneller dan een echte, meer rof is niet nodig. Snellere trigger respons is wel fijn. Dit is vooral fijn binnen, buiten is het minder belangrijk.

Ik zou echter sterk adviseren om 7.4v lipos te kopen met een hoge c rating, dan een 11.1v lipo.
 
Een 11.1 lipo is leuk en kan je opzich als een upgrade zien, maar ga er wel van uit dat de meeste standaard gearboxen het op geven na een tijdje. Een stuk sneller dan met 7.4 lipos.

Zeker als je 1 gun mee hebt zou dat zonde zijn van je dag. Als je eenmaal meer van het zelf bouwen bent kan het altijd nog.

Op hobbyking.com is er zo een besteld voor normale prijzen!